کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی مواد غذایی و مواد مغذی بر چربی شکم تمرکز کرده اند ، که برخی از آنها بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای معمولی است. در ادامه این مقاله ، در مورد پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان بیشتر یاد خواهیم گرفت.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از قلب حمایت می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داد که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. این مطالعه شامل 111 بزرگسال بود که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند که در گروه دوم مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز یک آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف هرچه بیشتر راهکاری هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغز خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم و پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که بزرگسالان ممکن است فاقد آن باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به آجیل های خوراکی حساسیت یا حساسیت ندارید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. این لنز نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که افزایش مصرف فیبرهای محلول در هر 10 گرم ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. در این مطالعه ، که بیش از 2800 شرکت کننده در آن شرکت کردند ، مشخص شد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم مرتبط هستند.

به جای اجتناب از غلات کامل ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که وعده های غذایی کمتر در زمان فعالیت کمتر و وعده های غذایی بیشتر هنگام فعالیت بیشتر. گزینه های خوب جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به شکل های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا که ماهی مورد علاقه شما نیست نمی خورید ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند برخی از شیرهای گیاهی بخورید یا مکمل هایی مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای تغذیه ای اولیه و میزان و نوع غذا نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی از بوی بد دهان جلوگیری کنید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید