یک گزارش می گوید یک کشتی تفریحی عظیم ناتمام احتمالاً به عنوان قراضه فروخته می شود زیرا هیچ کس نمی خواهد آن را بخرد.


کشتی کروز

کریستوف مورگن، مدیر ورشکستگی به ایستگاه رادیویی آلمان NDR گفت: رویای گلوبال حدود ۸۰ درصد به پایان رسیده است.Jens Büttner/Picture Alliance از طریق Getty Images

  • An Bord گزارش داد که کشتی تفریحی نیمه کاره Global Dream II ممکن است به عنوان قراضه فروخته شود.

  • MV Werften در حال ساخت کشتی برای Dream Cruises بود. شرکت مادر Genting Hong Kong در ماه ژانویه اعلام ورشکستگی کرد.

  • کشتی دوم – رویای جهانی – حدود ۸۰٪ تمام شده است اما در تلاش برای یافتن خریدار است.

طبق گزارش مجله صنعتی آلمانی An Bord، یک کشتی تفریحی عظیم ناتمام پس از اعلام ورشکستگی سازنده آن به احتمال زیاد برای قراضه فروخته می شود، زیرا هیچ کس نمی خواهد آن را بخرد.

کریستوف مورگن، مدیر ورشکستگی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اکنون تلاش‌هایی برای فروش برخی از لوازم و موتورهای Global Dream II انجام می‌شود که توسط کشتی‌ساز آلمانی ورشکسته MV Werften نیمه‌ساخت شده است.

مورگن گفت، پس از آن، کیل نیمه کاره کشتی – فقط قسمت پایین بدنه کامل است – به عنوان قراضه فروخته می شود.

MV Werften متعلق به شرکت هلدینگ Genting Hong Kong است که هر دو در ژانویه اعلام ورشکستگی کردند. کشتی‌ساز در حال ساخت کشتی برای یک سری کشتی‌های کلاس جهانی برای Dream Cruises، یکی از سه خط مسافرتی متعلق به Genting بود.

آن بورد گزارش داد که گلوبال دریم، کشتی دیگر این سری، نیز ناقص است و در حال حاضر در اسکله ام وی ورفتن در ویسمار، شمال آلمان نشسته است. اما در اوایل این ماه، کارخانه کشتی سازی به یک سازنده کشتی های نیروی دریایی فروخته شد که قصد دارد از اوایل سال ۲۰۲۴ کشتی های آبی، از جمله زیردریایی ها را در این سایت بسازد. این یک سال و نیم برای جابجایی دو کشتی رویای جهانی باقی مانده است.

به گفته آن بورد، اگرچه احزاب متعددی به خرید و تکمیل گلوبال رویم ابراز علاقه کردند، اما مدیر ورشکستگی هرگز پیشنهاد مناسبی دریافت نکرد.

مورگن به ایستگاه رادیویی آلمان NDR گفت: رویای گلوبال حدود ۸۰ درصد به پایان رسیده است. در حالت فعلی، شناور شناور است و اگر به یک یدک‌کش اقیانوس متصل شود، می‌توان آن را در جای دیگری یدک کشید.

اما آن بورد گفت: اما این کشتی برای خدمات در آسیا طراحی شده است و مالک جدید اگر بخواهد آن را در جای دیگری در جهان مستقر کند، باید مقدار قابل توجهی پول را برای طراحی مجدد کابین، عرشه و مفهوم درایو آن خرج کند.

بر اساس گزارش ها، شرکت هلدینگ سوئدی Stena AB، که صاحب یک خط کشتی است، علاقه مند به خرید گلوبال دریم بود، اما به دلیل عدم اطمینان در بازار سفرهای دریایی آسیا، از جمله محدودیت های شدید چین در سفر، از این سمت خارج شد.

اگر در هفته‌های آتی هیچ پیشنهاد جدی برای کشتی ارائه نشود، گلوبال رویم در یک حراجی فروخته می‌شود که در نهایت می‌توان آن را به عنوان قراضه، به ازای هر Bord خریداری کرد. مدیر اجرایی دریانوردی گزارش داد که مدیران تصفیه این ادعاها را رد کردند و مدعی شدند که به دنبال خریدار هستند.

مورگن بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کار بر روی رویای جهانی در مارس ۲۰۱۸ آغاز شد و قرار بود این کشتی در اوایل سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از بزرگترین کشتی های تفریحی جهان رونمایی شود. این کشتی ۱۱۲۲ فوتی برای جا دادن بیش از ۹۰۰۰ مسافر در ۲۵۰۰ کابین و همچنین ۲۲۰۰ خدمه در نظر گرفته شده بود.

Dream Cruises گفت که کابین‌ها حدود ۱۵ درصد بزرگ‌تر از کابین‌های موجود در کشتی‌های دیگر خواهند بود و شامل نرم‌افزار تشخیص چهره و صدا می‌شوند. این کشتی همچنین قرار بود یک پارک موضوعی داشته باشد.

قبل از اینکه MV Werften فعالیت خود را در ژانویه متوقف کند، نزدیک به ۲۰۰۰ کارگر به ازای هر مدیر دریایی داشت.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید