۱۴ ویژگی مهمی که در همه فروشندگان موفق خواهید یافت


ویژگی های فروشندگان موفق: چه در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید برای سرمایه گذاران باشید یا یک نمایندگی خودرو، مهارت های فروش برای همه سرمایه گذاری های تجاری بسیار مهم است. شناسایی ویژگی های اصلی مورد نیاز برای موفقیت در فروش می تواند به شما کمک کند که بدانید آیا برای فروش مناسب هستید یا خیر. همچنین می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا نماینده فروش یا فروشنده خود را شناسایی کرده و استخدام کنند تا بهترین سود را به دست آورند. اگر می خواهید در فروش موفق باشید، مهم است که از ویژگی های کسانی که قبل از شما آمده اند الگوبرداری کنید. در این مقاله به برخی از مهمترین آنها می پردازیم ویژگی های یک فروشنده موفق ما پرداخت کرده ایم که آنها می توانند به شما در دنیای تجارت کمک کنند.

۴ تیپ شخصیتی فروشندگان

وقتی صحبت از فروشندگان می شود، چهار تیپ شخصیتی وجود دارد: ارتباطی، متقاعدکننده، اطمینان بخش و تحلیلی:

  • ارتباطی: صبور، مهربان، پذیرای چالش ها، آرام، غیر رسمی. این فروشندگان اغلب شنوندگان خوبی هستند، سوالات زیادی می پرسند و سعی می کنند با مشتری دوستانه رفتار کنند.
  • آرامش بخش: مردم دوست، متقاعد کننده، برون گرا، خلاق، شهودی، وفادار، مشتاق. علاوه بر این، این فروشندگان تمام جزئیات کاربردی و ارزش پیشنهادی محصولات را می دانند و می توانند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کنند.
  • متقاعد کننده: جدی، بی حوصله و رقابتی است. چنین فروشندگانی مذاکرات فروش را انجام می دهند و پول را وارد شرکت می کنند. این افراد با بیانی قوی و مطمئن با مشتری برخورد می کنند و او را متقاعد به خرید می کنند.
  • تحلیلی: غیر شخصی، حقیقت گرا، رسمی، جدی، ساده، صبور، باهوش. احتمالاً سؤالات زیادی می‌پرسید، اما به دنبال یک رابطه فروش شخصی نیستید.

به گفته رهبران کسب و کار، فروشندگان خوب اغلب ترکیبی از هر سه تیپ شخصیتی فروشنده را دارند.

چگونه به هر تیپ شخصیتی بفروشیم؟

تیپ های شخصیتی فروش یا فروش نه تنها برای دانستن اینکه آیا می توانید فروشنده خوبی باشید یا نه مهم هستند، بلکه باید روش های فروش خود را نیز بر اساس تیپ شخصیتی شخصی که به او می فروشید تنظیم کنید. هر یک از سه تیپ شخصیتی به شیوه ای منحصر به فرد به سبک های مختلف فروش واکنش نشان می دهند. کارشناسان پیشنهاد می کنند هنگام فروش به تیپ های شخصیتی مختلف، رویکردهای زیر را در نظر بگیرید:

نظر دهید، حرفه ای و دوستانه با مشتری باشید. شما باید پاسخ های بسیار دقیق و واضح بدهید. اگر نمی‌توانید به این شکل پاسخ دهید، به فردی که آن را بررسی می‌کنید بگویید و نتیجه را به او بگویید. جملات را کوتاه نگه دارید و روی موضوع اصلی تمرکز کنید. نمونه هایی از مزایای محصول خود را ارائه دهید. نشان دهید که چگونه محصولتان شما را از رقبایتان متمایز می کند. به جای توصیفات ذهنی از معیارهای تجاری استفاده کنید.

با تیپ شخصیتی ارتباطی یا محبت آمیز:

  • یک چشم انداز ارائه دهید، نه یک محصول
  • قبل از شروع فروش با هم ارتباط برقرار کنید
  • در مورد سایر مشتریان و تجربه آنها از محصول شما، چرایی جستجوی آنها برای محصول شما و نحوه حل مشکلات آنها صحبت کنید.
  • به جای اینکه آنها را با اطلاعات بمباران کنید، به آرامی آنها را در فرآیند فروش راهنمایی کنید.
  • ضمانت‌های شخصی مانند سیاست‌های بازپرداخت ارائه دهید.

تیپ شخصیتی مطمئن:

  • مطالعات موردی و سایر اطلاعات را بر اساس حقایق و داده ها نشان دهید
  • به سمت یک رابطه قوی و حرفه ای کار کنید و رابطه برقرار کنید.
  • به جای توصیف کمی، بر توصیف های کیفی تمرکز کنید
  • اغلب با آن شخص تماس بگیرید تا در تماس باشید

تیپ شخصیتی متقاعد کننده:

  • مطالعات موردی و سایر اطلاعات را بر اساس حقایق و داده ها نشان دهید.
  • به سمت یک رابطه قوی و حرفه ای حرکت کنید و یک رابطه خوب ایجاد کنید.
  • به جای توصیف های کمی، بر توصیف های کیفی تمرکز کنید.

تحلیلی:

  • توجه داشته باشید که احتمالاً شخص قبلاً تحقیقات اولیه را انجام داده است
  • به جای ادعاهای بی اساس بزرگ، حقایق و اعداد دقیق ارائه دهید
  • باید به واقعیت ها توجه کرد و صبور بود.

۱۴ ویژگی مهم فروشندگان موفق

مهم نیست به چه تیپ شخصیتی می فروشید یا چه تیپ شخصیتی دارید، بهترین شیوه ها و ویژگی های خدمات مشتری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. بیایید با ویژگی های یک فروشنده موفق بیشتر آشنا شویم!

  1. فروشندگان موفق به منافع مشتری اهمیت می دهند

مشتریان شما می خواهند با شما ملاقات کنند! بنابراین چالش ها، رویاها و اهداف خود را درک کنید. زیرا آنها به دقت فکر کرده اند که چرا راه حل شما برای آنها منطقی است. مشتریان شما می خواهند مطمئن باشند که شما بهترین منافع آنها را در ذهن دارید.

  1. ویژگی های فروشندگان موفق؛ آنها اعتماد به نفس دارند

اگر از کیفیت محصول خود آگاه نباشید، مشتری نیز محصول شما را باور نخواهد کرد. اگر بتوانید با اطمینان توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکل مشتری را حل می کند، پس مشتری را در کف دست خود دارید.

  1. فروشندگان موفق دانش کاملی دارند

یک فروشنده خوب همیشه از محیط خود آگاه است، می تواند ببیند که محصول یا خدمات او چگونه می تواند تأثیر مثبتی بر محیط او داشته باشد و در هر زمان آماده ارائه جدیدترین و به روزترین محصولات است.

  1. آنها باهوش هستند

به نظر می رسد که فروشندگان بزرگ و ماهر هرگز چیزی نمی فروشند. آنها آموزش می دهند، ایمان و اعتماد را القا می کنند. و بی سر و صدا و نامرئی نشان دهید که چرا مشتریان باید به آنها ایمان داشته باشند و به نوبه خود از آنها خرید کنند.

  1. ویژگی های فروشندگان موفق؛ آنها انعطاف پذیر هستند

افرادی که در فروش موفق هستند، توانایی منحصر به فردی برای مقابله با مشکلات، مقابله با موانع، بهینه سازی عملکرد در مواجهه با ناملایمات دارند. آنها رد یک مشتری را به عنوان یک چالش برای موفقیت با مشتری بعدی می دانند.

  1. آنها برونگرا هستند

یک فرد برونگرا عموماً اجتماعی است، با گذراندن وقت با افراد دیگر انرژی می گیرد، دوست دارد صحبت کند و شروع به گفتگو کند و به راحتی دوست پیدا می کند. او همچنین تمایل به انجام کارهای مورد علاقه خود دارد. این ویژگی به فروشنده این امکان را می دهد که مایل به ملاقات با مردم، لذت بردن از تعامل و صحبت در مورد بسیاری از چیزها باشد. هرچه موضوعات بیشتری در مورد آنها صحبت کنند، بهتر می توانند با مشتری ارتباط برقرار کنند.

  1. یک فروشنده موفق شنونده خوبی است

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود باید به درد مشتری گوش دهید. فروشندگان بزرگ راه حل های مشکلات را اندازه گیری می کنند و این کار را با درک و گوش دادن به مشتری انجام می دهند.

  1. آنها چند کار را انجام می دهند

چندوظیفه ای به طور طبیعی در محیط فروش به وجود می آید. فروشندگانی که می خواهند تعطیل شوند همچنان به دنبال سرنخ هایی برای رشد کسب و کار خود و پیگیری مشتریان خود هستند. آنها از طریق تماس یا ارسال ایمیل از مشتریان در مورد تجربه استفاده از محصول خود می پرسند. سپس با نتیجه نظر شما سعی در بهینه سازی کار می کند. یک فروشنده چند وظیفه ای می تواند همه چیز را مرتب نگه دارد.

  1. یک فروشنده موفق درک خوبی برای مشتری ایجاد می کند

در بازار امروز، اکثر مشتریان قبل از تماس با فروشنده اطلاعات کمی در مورد محصولات دارند. بنابراین، تنها ارائه مشخصات و داده های محصول کافی نیست. یک متخصص فروش مشاور نیازهای مشتری را شناسایی می کند و به دنبال راه حل های سفارشی برای رفع این نیازها است.

  1. ویژگی های فروشندگان موفق؛ دنبال می کنند

پافشاری، زمانی که با احترام و پیگیری انجام شود، هرگز بی تاثیر نیست. این به مشتریان یادآوری می کند که شما برای مشکلاتشان به سراغ آنها آمده اید. این به آن‌ها فرصت‌های متعددی می‌دهد تا با شما ارتباط برقرار کنند و به شما توصیه کنند. و اگرچه ممکن است کمی طول بکشد، اما در نهایت نتیجه قانع کننده ای خواهید داشت.

  1. آنها صادق هستند

یک فروشنده موفق نمی‌خواهد از معامله اجتناب کند، زیرا می‌داند پل‌های ارتباطی بین فروشنده و مشتری را خراب نکند.

  1. ویژگی های فروشندگان موفق؛ متمرکز است

نکته مهم برای همه تمرکز است. یک فروشنده موفق به دنبال پیام ها و ایمیل های مزاحم نیست، آنها از شایعات اداری اجتناب می کنند. شما درک می کنید که برای موفقیت باید چه کاری انجام دهید و برای رسیدن به موفقیت اهداف تعیین می کنید. از طرفی در کارهای روزمره خود با هدف عمل می کنند و تمرکز عمیقی در تمام جنبه های کار خود دارند.

  1. آنها خوش بین هستند

فروشندگان حرفه ای همیشه خوشحال هستند و حس شوخ طبعی، سرگرم کننده و مثبت دارند. آنها کنترل دارند و روی کارهایی که می توانند انجام دهند متمرکز هستند، در مورد محصولات خود خوش بینانه صحبت می کنند، آنها خونسرد نیستند و به آنچه می گویند باور دارند.

  1. فروشندگان موفق جهان بینی و درک فرهنگی گسترده ای دارند

زمان بندی، معیارهای تصمیم گیری، توجیهات مالی، رسمی بودن و حتی انتظارات پشتیبانی در حین و پس از معامله ممکن است در سایر بازارها کاملاً متفاوت باشد، بنابراین موفقیت در فروش بین المللی مستلزم همدلی و صبر است. علاوه بر این، در بسیاری از بازارها در سراسر جهان، تجارت بر پایه روابطی بنا شده است که توسعه آنها هنگام کار با مشتریان بین المللی زمان بیشتری می برد.

آخرین کلمه

با این ۱۴ ویژگی می توانید یک فروشنده موفق را شناسایی کنید یا یکی از فروشندگان موفق باشید! کافی است تمام این عناصر را دوباره مرور کنید، تمرین کنید و در مسیر کاری خود پیاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

لینک های مربوطه

آموزش بهترین روش خرید ارز دیجیتال

افزایش فروش یکی از مهم ترین مهارت های فروش در سال است. ۲۰۲۲ !

رازهای فروش موفق: چگونه هر محصولی را به کسی بفروشیم؟

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

بهترین فرصت تبلیغاتی برای فروش محصولات و خدمات شما به صدها هزار مشتری مشتاق

نکات ساده ذوب شکلات – دسرهای شما با فروشگاه آب نبات رقابت خواهند کرد