علوم ورزشی اسید فولیک چیست و چرا ورزشکاران به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟

چرا ورزشکاران و افراد فعال به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟

آنچه در این مقاله می خوانید ورزشکاران و بزرگسالان فعال به بدن خود فشار بیشتری وارد می کنند. در حالی که ورزش منظم و سنگین برای سلامتی و تناسب اندام شما مفید است ، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ورزش … ادامه

علوم ورزشی چرا آب چغندر بر عملکرد ورزشی تأثیر مثبت دارد؟

آیا آب چغندر تأثیرات مفیدی روی عملکرد ورزشی دارد؟

امروزه ورزشکاران و افراد فعال برای بهبود عملکرد خود بیشتر در مورد غذاهای سالم یاد می گیرند. نشان داده شده است که رژیم های غنی از سبزیجات مانند چغندر تأثیر قابل توجهی بر عملکرد بدن در حین ورزش دارد. آب چغندر یکی از رایج ترین مواد افزودنی ارگونژیک یا تقویت کننده انرژی در بین ورزشکاران … ادامه

علوم ورزشی تفاوت رژیم های کتوژنیک و کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک و کم کربوهیدرات چه تفاوتی با هم دارند؟

رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) مصرف کربوهیدرات روزانه را به 50 گرم در روز یا 5 درصد انرژی مصرفی محدود می کند ، در حالی که رژیم کم کربوهیدرات تعریف خاصی ندارد. تصور مردم از رژیم کم کربوهیدرات می تواند بسیار متفاوت باشد. در حقیقت درصد مواد مغذی در رژیم کتوژنیک به شرح زیر است: 5٪ … ادامه

علوم ورزشی چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟

چگونه نعنا می‌تواند عملکرد ورزشی را تقویت کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید نعناع عطری خنک و متمایز دارد که باعث می شود برف نارنجی در زمستان حرکت کند یا باد در علفزار سبز بهاری حرکت کند. نعناع قرن ها در سراسر جهان برای تهیه چای و چای و همچنین طعم دادن به انواع غذاها از سالاد گرفته تا شکلات ، قهوه … ادامه

علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم نقش مهمی در بازسازی عضلات دارد؟

اهمیت منیزیم در ریکاوری عضلات

آنچه در این مقاله می خوانید بازگرداندن الکترولیت های از دست رفته پس از ورزش شدید بسیار مهم است و منیزیم نقش کلیدی در سلامت کلی بدن و بازسازی ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در مطالعات متعددی دوندگان ماراتن را مشاهده کرده و دریافتند که برای ورزشکاران ، این ماده معدنی مهمترین الکترولیت است که … ادامه