۵ تمرین مفید برای بزرگترها


5 تمرین مفید برای

دیدارنیوز: سه نوع ورزش هوازی، مقاومتی و انعطاف پذیری به نام ۵ ورزش برای سالمندان بسیار مفید و ضروری است.

افراد بالای ۶۵ سال و افراد بالای ۵۰ سال که مشکل بالینی دارند به عنوان سالمندان تعریف می شوند و دو اتفاق رایج در سالمندان شامل کاهش توده عضلانی به دلیل افزایش سن و کاهش برون ده قلبی است.

ورزش می تواند به بهبود تناسب اندام و سلامت در افراد مسن با کاهش از دست دادن عضلات، افزایش عملکرد قلبی عروقی، سلامت روان، افزایش تراکم استخوان و مدیریت بیماری های مزمن و همچنین افزایش امید به زندگی کمک کند.

سه نوع ورزش هوازی، مقاومتی و انعطاف پذیری برای سالمندان ضروری و مفید است و باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

بر اساس این مقاله که توسط فرهاد داریانوش نوشته شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، آمده است: شدت تمرینات هوازی، مقاومتی و انعطاف پذیری برای افراد مسن می تواند خفیف تا متوسط ​​باشد و باید به تدریج و به آرامی افزایش یابد. باید توسط آنها انجام شود تا فعالیت بدنی را به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرند و بهترین عملکرد بدنی را از خود به جای بگذارند.

تمرینات با وزنه برای سالمندان بسیار مفید است مانند تمرینات مقاومتی، پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری و اگر می خواهید ورزش را در دستور کار قرار دهید باید به رشته های ذکر شده توجه کنید.