۶ گام برای افزایش فروش لباس و پوشاک


یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا، فروش پوشاک است. شاید شما هم جزو افرادی باشید که آرزوی داشتن یک بوتیک بزرگ و زیبا را دارید یا شاید در یکی از مناطق ایران بوتیک دارید. با این حال، وقتی این مقاله را می خوانید، به دنبال راه هایی برای افزایش فروش و درآمد خالص خود هستید. قبل از شروع، باید بدانیم که افزایش فروش کسب و کار شما تنها به محصولات شما بستگی ندارد. در این قسمت به بررسی جنبه های مختلف تاثیرگذار بر فروش می پردازیم.

نحوه درمان صحیح، قدم اول!

برخلاف تصور رایج، اولین قدم در اجاره یا رهن یک فروشگاه، راه اندازی یک بوتیک نیست. اولین قدم شما به عنوان یک مدیر کسب و کار این است که بدانید چگونه با مشتری به درستی رفتار کنید. وقتی صحبت از اداره یک بوتیک و نظارت بر فروش می شود، احترام به مشتری باید در اولویت اول باشد! به عنوان یک مدیر، باید بدانید که چگونه در موقعیت های مختلف مدیریت کنید. البته در اوایل کار تجاری خود، ممکن است نتوانید تعداد زیادی از فروشندگان را استخدام کنید و باید یکی از فروشندگان فروشگاه باشید. خواندن بازاریابی و فروش می تواند پتانسیل شما را در فروش باز کند.

تقویت خود در این زمینه در آینده نزدیک به شما کمک خواهد کرد. از طرفی می توانید با استفاده از تکنیک های فروش که آموخته اید، محصولات خود را بیشتر به فروش برسانید و از طرف دیگر دانش و اطلاعات خود را در این زمینه با کارمندان آینده خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز مانند شما به فروشندگان حرفه ای تبدیل شوند.

انتخاب مکان مناسب، مرحله دوم!

یکی از عوامل مهم در راه اندازی یک بوتیک لباس، انتخاب مکان مناسب است. فروشگاهی را انتخاب کنید که دسترسی به آن دشوار نباشد. احتمالاً آگهی های تبلیغاتی را روی یک پوستر یا بیلبورد دیده اید، اما نمی توانید آدرس را به درستی به خاطر بسپارید. دسترسی آسان به فروشگاه شما مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. پس از انتخاب مکان مناسب، نوبت به مرحله سوم می رسد، دکوراسیون شخصی!

تزیین اختصاصی مرحله سوم!

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه یک امر مهم مرتبط با حوزه فروش شما می باشد. البته باید به اصطلاح «حوزه فروش» با دقت بیشتری نگاه کرد. تجارت پوشاک یک تجارت بزرگ است که بخش های زیادی را شامل می شود. فروش تیشرت، پیراهن مردانه، پوشاک زنانه، لباس مجلسی و …. باید مشخص کنید که در چه زمینه ای کار خواهید کرد. سپس دکوراسیون فروشگاه خود را طوری طراحی کنید که محیط با نوع محصولات شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر تی شرت یا لباس های فانتزی می فروشید، بهتر است از اقلام مرتبط با این کالا مانند رپرها، افراد و رویدادهای مهم در این مورد استفاده کنید و طرح های آنها را روی دیوار فروشگاه قرار دهید.

به این ترتیب ذهن مخاطب ارتباط مثبتی با محیط برقرار می کند. علاوه بر احساس مثبت مشتری، می توانید از محصولات خود در محیطی جذاب عکس بگیرید و در فضای مجازی خود قرار دهید. ای فضای مجازی!

فعالیت مستمر در فضای مجازی گام چهارم!

فضای مجازی تاثیر غیرقابل انکاری بر رشد انفجاری کسب و کار در ۱۰ سال گذشته داشته است و به نظر می رسد این انفجار تا سال های آینده نیز ادامه داشته باشد. معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم این روزها در جامعه اینستاگرام است. اینستاگرام که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی است، قابلیت جذابی به نام اینستاگرام شاپ برای کاربران خود تدارک دیده است. در این قسمت کاربران می توانند با ثبت نام فروشگاه مجازی خود را برای ایجاد اکانت فروشگاه پیکربندی کنند. با استفاده از این بخش، نیازی به پرداخت مبالغ نجومی برای جذب فالوور یا افزایش فروش به اینفلوئنسرها و برندگان ندارید تا کسب و کار خود را تنها برای ۱۵ ثانیه تبلیغ کنید.

اینستاگرام فروشگاه شما را با قیمت بسیار کمتری به مخاطبان زیادی معرفی می کند. اینستاگرام برای استارت آپ ها عالی است. البته به دلیل تحریم های بین المللی کاربران ایرانی نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند و باید هزینه های زیادی را صرف تبلیغات خود کنند که در مجموع می توان دریافت که این نوع تبلیغات نظرات چندان خوبی ندارد. پس راه حل چیست؟

ایجاد یک سایت و گسترش کسب و کار شما قدم پنجم است!

شبکه های اجتماعی یک روز می آیند و یک روز فراموش می شوند. در ۱۵ سال گذشته اپلیکیشن های زیادی وارد بازار شده اند، اما پس از گذشت چند ماه یا چند سال، همه آنها قدیمی شده اند. اما گوگل هرگز دور از ذهن نبوده است. گوگل بیشترین تعداد کاربر را در مقایسه با سایر موتورهای جستجو دارد و با هر به روز رسانی گزینه های بسیار مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در شرایط فعلی بهترین راه برای مشاغل ایجاد سایت و ادامه فعالیت در سایت است.

پی‌نوشت: ساختن سایت به این معنا نیست که هرگز نباید کار در رسانه‌های اجتماعی را متوقف کنید! همچنان می توانید از اینستاگرام به عنوان منبعی برای جذب مشتری استفاده کنید. اما به فروش در اینستاگرام ادامه ندهید، فروش در اینستاگرام به معنای بررسی مداوم لینک های مستقیم، ثبت سفارش به صورت دستی، ارسال فیش پرداخت جعلی توسط برخی کاربران و غیره است. با یک سایت، همه این فرآیندها آسانتر و سریعتر هستند.

سئو و پیشرفت فروش اولیه مرحله ششم!

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند آخرین گام برای شروع رشد کسب و کار شما باشد. بدون سئو هیچ سایتی نمی تواند پیشرفت کند. شما می توانید با رتبه بندی سئو سایت خود در رتبه بندی گوگل، سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص و خوب رتبه بندی کنید! سئوی مناسب می تواند شما را به مخاطبان زیادی معرفی کند. با یک مثال می توانیم اهمیت سئو را بهتر درک کنیم. مثلا همین الان در گوگل عبارت «خرید تی شرت مردانه» را جستجو کنید.

صفحات صفحه اول قطعا فروش خوبی دارند و تمام این فروش های بالا تنها به دلیل فعالیت های سئو در سایت است.

پی نوشت: ساخت وب سایت و سئو آخرین قدم شما در کسب و کار نیست، بلکه آخرین قدم شما برای شروع فروش بیشتر در ابتدای راه است!