۹ بهترین راه برای دریافت انرژی بیشتر بدون کافئین


اگرچه قهوه می تواند انرژی شما را افزایش دهد، اما تکیه بر کافئین می تواند ناخوشایند یا حتی ناسالم باشد. با این ۹ روش به جای نوشیدن قهوه برای انرژی بیشتر، بدون کافئین انرژی بگیرید.

بدون کافئین انرژی بگیرید

گوشی هوشمند را کنار بگذارید

هنگام استراحت گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید. اگرچه استفاده از تلفن می تواند سرگرم کننده باشد، اما این استراحت به شما انرژی نمی دهد. طبق تحقیقات، هیچ مدرکی مبنی بر افزایش سطح انرژی استفاده از بازی ها و پازل ها وجود ندارد. در عوض، استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی و عوامل حواس پرتی مرتبط می تواند تمرکز شما را سخت کند. اگر شما هم می خواهید انرژی و تمرکز خود را حفظ کنید، تلفن را قطع کنید.

قبل از خواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید

استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب باعث اختلال در خواب می شود و باعث می شود احساس خستگی و هوشیاری کمتری داشته باشید. بر اساس مطالعات، افرادی که قبل از خواب از کتابخوان های الکترونیکی ساطع کننده نور استفاده می کنند، در به خواب رفتن مشکل دارند. از سوی دیگر، سطح پایین‌تری از هورمون‌های تقویت‌کننده خواب و سطح هوشیاری پایین‌تری در صبح دارند.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ سحر از خواب بیدار شوید

اگر بیدار شدن سخت است، سعی کنید پرده ها را باز بگذارید. زیرا نور صبحگاهی مزیت اصلی تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن شماست. به خصوص اگر مکرر سفر می کنید یا از جت لگ رنج می برید، بدنتان دیرتر از خواب بیدار می شود و شب ها برای به خواب رفتن مشکل دارید.

نورهای مصنوعی را امتحان کنید

افراد حساسی که پرده های اتاق خواب خود را دوست دارند، هنوز هم می توانند از نور صبح بهره ببرند. این به لطف هشدارهای تدریجی است که طلوع خورشید را تقلید می کند. به عنوان چراغ های خاصی که می توانید در این مواقع از آنها استفاده کنید. این ساعت های زنگ دار ساعت بیولوژیکی بدن شما را مانند نور خورشید تنظیم می کنند.

آفتاب کافی دریافت کنید

دریافت ویتامین D کافی نیز می تواند به رفع خستگی کمک کند. ویتامین D با حفظ سلامت سلول های عضلانی می تواند خستگی عضلانی را کاهش دهد. ویتامین D کافی همچنین می تواند به جلوگیری از پیشرفت شرایط شناختی کمک کند. مطمئن شوید که نور خورشید کافی برای دریافت ویتامین D کافی دریافت می کنید. مکمل های ویتامین D نیز ممکن است مفید باشند.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ پروتئین کافی دریافت کنید

صبحانه پر پروتئین بخورید. یک صبحانه سالم می تواند بر عملکرد مغز در بزرگسالان تأثیر بگذارد. صبحانه می تواند حافظه را بهبود بخشد. در همین حال، غذاهای سرشار از پروتئین و چربی می توانند به تمرکز مغز شما کمک کنند. این ممکن است به دلیل قند خون باشد: خوردن پروتئین، به جای کربوهیدرات، می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را بهتر کنترل کنید و از سقوط انرژی جلوگیری کنید.

هوای اتاق را متعادل کنید

اگر بعد از ظهر احساس سنگینی می کنید، سعی کنید هوای اتاق خود را تهویه کنید. با باز گذاشتن پنجره و در می توانید هوای اتاق را تغییر دهید. هوای اتاق را خنک کنید. معمولاً در گرما احساس خواب آلودگی می کنید، به خصوص اگر مجبور باشید برای مدت طولانی بی حرکت بنشینید. اما هوا را آنقدر سرد نکن که به دردت بخورد.

سعی کن آواز بخونی

افرادی که فعالانه در موسیقی شرکت می کنند انرژی بیشتری دارند. این اثر برای خوانندگان، نوازندگان کیبورد و افراد در هر زمینه ای از موسیقی صادق است. در مقابل، فقط گوش دادن به موسیقی یا گوش دادن یا خواندن یک داستان انرژی را از بین می برد. دفعه بعد که به موسیقی گوش می دهید، سعی کنید ضربان را کم کنید یا بدن خود را حرکت دهید تا احساس بیداری بیشتری کنید.

سعی میکنم برم

خنده می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد که در غیر این صورت می تواند باعث خستگی، بی خوابی و مشکلات سلامتی در آینده شود. برای مثال، اگر استرس دارید، به احتمال زیاد کارتان را خسته شروع می‌کنید و در طول روز احساس خستگی بیشتری می‌کنید. سعی کنید با خندیدن این استرس را از بین ببرید. هرگز لبخند یا خندیدن را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:

نکات عالی برای موفقیت در کار: چگونه کاری را که می خواهید با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر تجاری برای موفقیت و دستیابی به هدف

رونق کسب و کار: کارگران شاد دلیل اصلی موفقیت در تجارت هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در تجارت: ۵ استراتژی ساده برای ایجاد شخصیت در محیط کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه شغلی که به شما کمک می کند تا موفق شوید