اختلالات خوردن در مردان، این اتفاق می افتد.


Eاختلالات تغذیه در مردان می تواند موضوعی باشد که کاملاً نادیده گرفته می شود. با این حال، در واقع، از هر 4 فرد مبتلا به اختلال خوردن، 1 نفر مرد هستند. از آنجایی که پیام‌های اختلال خوردن اغلب بر زنان جوان (اغلب سفیدپوست) متمرکز است، هر کسی که در این دسته قرار نمی‌گیرد می‌تواند نادیده گرفته شود. مهم است که به یاد داشته باشید که هر فردی بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا نژاد ممکن است به اختلال خوردن مبتلا شود.

در این وبلاگ به بررسی علائم، علائم و انواع اختلالات خوردن می پردازیم که ممکن است یک مرد از آن رنج ببرد.

بی اشتهایی مردانه

بی اشتهایی وضعیتی است که در آن افراد غذای خود را محدود می کنند و ممکن است رفتارهای جبرانی مانند ورزش بیش از حد انجام دهند. از بین همه شرایط سلامت روان، این بیماری دارای بالاترین خطر مرگ است و بنابراین باید جدی گرفته شود و ممکن است نیاز به حمایت بستری داشته باشد. افراد مبتلا به بی اشتهایی ممکن است دچار بدشکلی بدن شوند.

بی اشتهایی می تواند در تمام سنین برای مردان رخ دهد و در واقع ممکن است دیرتر از زنان ایجاد شود.

در مردان، بی اشتهایی می تواند کمی متفاوت ظاهر شود. ممکن است تمرکز بیشتری روی ورزش وجود داشته باشد، با هدف مردان ایده آل فرهنگی یک بدن لاغر و عضلانی. رسانه های اجتماعی و فرهنگ رژیم غذایی ما را به سمت ایده آل های دست نیافتنی برای مردان و زنان سوق می دهد.

آمار به ما می گوید که 25 درصد از مردان با وزن طبیعی خود را کم وزن می دانند و 90 درصد از پسران نوجوان قصد دارند حجم و عضله سازی کنند.

دیسمورفی عضلانی می تواند نشانه بی اشتهایی در مردان باشد. اینجاست که مردان به اندازه کافی عضلانی بودن، گذراندن ساعت ها در باشگاه، مصرف مکمل ها، خوردن غیرعادی و حتی استفاده از استروئیدها برای رسیدن به بدن ایده آل خود وسواس دارند.

چه چیزی خطر بی اشتهایی را در مردان افزایش می دهد؟

اختلالات خوردن پیچیده است، و تعیین یک علت مشخص می تواند دشوار باشد – برای بسیاری از افراد، یک علت واحد وجود ندارد. در اینجا برخی از عوامل خطر وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به بی اشتهایی را افزایش دهد:

  • سابقه قبلی مشکلات وزن
  • مشکلات سلامت روان
  • فشار تصویر بدن به عنوان مثال از طرف همسالان یا رسانه های اجتماعی
  • سوء مصرف مواد
  • تاریخچه ترومای دوران کودکی
  • کمال گرایی
  • شرکت در ورزش، به ویژه آنهایی که دارای “تیپ” اندامی هستند.

سایر اختلالات خوردن در مردان:

مردان ممکن است از اشکال دیگر اختلالات خوردن نیز رنج ببرند، از جمله اختلال پرخوری، پرخوری عصبی، اختلال در مصرف غذای محدودکننده اجتنابی و حتی سندرم خوردن در شب. طیف کاملی از عادات غذایی نامنظم نیز وجود دارد که ممکن است معیارهای کامل اختلال خوردن را برآورده نکنند، اما کمک گرفتن برای آنها به همان اندازه مهم است.

پرخوری عصبی در مردان می تواند یک اختلال بسیار پنهان و پنهان باشد. این با دوره های محدود کردن مصرف غذا و سپس دوره های خوردن مقادیر زیاد غذا در مدت زمان کوتاه مشخص می شود. معمولاً در اطراف پرخوری احساس از دست دادن کنترل وجود دارد. سپس افراد ممکن است سعی کنند پرخوری را با کمتر خوردن یا ورزش بیشتر جبران کنند.

در حالی که، اختلال پرخوری اندکی متفاوت است، زیرا هیچ دوره ای از محدودیت غذا یا ورزش بیش از حد برای تلاش برای جبران پرخوری وجود نخواهد داشت.

3 زن و 1 مرد، متنی را نشان می دهد که از هر 4 نفر مبتلا به اختلال خوردن، 1 مرد هستند.

علائم اختلالات خوردن در مردان که باید مراقب آنها بود:

علائمی وجود دارد که ممکن است در دوستان و خانواده متوجه آنها شوید. اگر تا به حال نگران کسی هستید، او را به GP راهنمایی کنید، به خط کمک BEAT و به او بگویید که او را می پذیرید، همانطور که همه آنها نقطه شروع خوبی هستند. دریافت کمک در اسرع وقت بسیار ضروری است، اما همه همیشه برای این کمک آماده نیستند.

شما همچنین می توانید یک مشاوره با من در اینجا رزرو کنید.

علائمی که ممکن است در یک مرد مبتلا به اختلال غذا خوردن/بی اشتهایی مشاهده کنید:

اگر در شرکت غذا می خورید، غذا خوردن “گزینه”.

تغییر ناگهانی وزن یا شکل

خوردن مخفیانه، یا اجتناب از خوردن در ملاء عام

افزایش جلسات ورزشی

ناراحتی در صورت فراموشی ورزش

افزایش تمرکز بر ظاهر بدن

اجتناب از موقعیت های اجتماعی

استفاده از مکمل های اضافی، نوشیدنی های پروتئینی و استروئیدها

جایگزینی وعده های غذایی با شیک های پروتئینی

ورزش را با تمرکز بر حجیم کردن افزایش دهید

استفاده از ملین ها یا دیورتیک ها