بزرگترین مشکلات در رژیم کتوژنیک برای لاغری

Free vector hand drawn fitness nutrition facebook cover به عنوان مثال، این رژیم ممکن است برای درمان، نه برای پیشگیری، بیماری آلزایمر (AD) مفید باشد. پشتیبانی از خانواده و دوستان: قبل از شروع رژیم کتو، لازم است خانواده و دوستان خود را از تصمیم خود آگاه کنید و از آنها بخواهید که شما را در این راه حمایت کنند. فرق رژیم لوکرب وکتوژنیک در مقدار کربوهیدرات است؛ در رژیم کتو، شما کربوهیدرات را حذف میکنید اما در رژیم لوکرب فقط آن را کاهش میدهید.

بسیاری از افراد میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات را محدود یا حذف میکنند و در عین حال مصرف محصولات حیوانی را افزایش میدهند. مردم از بسیاری از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان در حال حاضر این شیوه غذا خوردن را پذیرفته اند و به سادگی از انواع مختلف محصولات، غذا های دریایی، گیاهان و ادویه ها استفاده می کنند. از طرفی به دلیل سابقه خوبی که رژیم کتو در کاهش وزن و لاغری داشته است، باعث شده است که اکثر افراد آن را به عنوان رژیم لاغری خود انتخاب کنند. اگرچه مطالعات بیشتری هنوز در حال انجام است، نتیجهگیریهای اولیه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک تقریباً برای همه بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

به طور مثال برخی از مغزها، مانند بادام هندی، کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایرین دارند. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید). BMI (نسبت وزن بدن به قد) شما چقدر است؟

این کمبودها میتواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات سلامتی شود. علاوه بر این، ماهیت محدود کننده رژیم کتوژنیک باعث میشود که افراد به درستی از آن پیروی نکنند، در بسیاری از تحقیقات پزشکی مشخص شده که بیش از 50 درصد از افراد رژیم کتوژنیک را رها میکنند و همین امر هرگونه اثرات کوتاهمدت کاهش وزن را نیز نفی میکند. در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات کاهش مییابد و این باعث کاهش سطح انسولین، هورمون ذخیره کننده چربی، میشود. اگر تجربه استفاده از رژیم کتو را دارید و یا چیزی در این باره شنیدهاید خوشحال میشویم با ما درمیان بگذارید. اگر اضافه وزن زیادی دارید، احتمالاً در ابتدا کاهش وزن بیشتر و سریعتری را تجربه خواهید کرد.

زمانی که بدن شما در حالت کتوز قرار دارد وزن کم خواهید کرد. دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری معمولاٌ برای مصرف در دوره زمانی کوتاه برنامه ریزی میشود، آن هم برای کسانی که برای کاهش وزن عجله بهترین دکتر برای کتوژنیک دارند. با اینکه مدتی را هم به پیروی از رژیم های ۳۰ روزه، پالئو و بیشتر از همه رژیم غذایی ((تغذیه پاک)) گذرانده ام اما همواره به رژیم غذایی کتوژنیک باز گشته تا ذهن و بدنم را دوباره تنظیم کنم و هنگامی که کنترل مصرف مواد غذایی ام از دستم خارج می شود دوباره آن را بدست گیرم. بدن شما به زمان نیاز دارد تا با چربی سازگار شود و زمان لازم برای رسیدن به آن بستگی به متابولیسم شما دارد.

به همین دلیل رژیم لاغری کتوژنیک و بارداری با یکدیگر اختلال دارند و نیاز به رعایت یک برنامه غذایی اصولی سرشار از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی است. با اینکه رژیم کتوژنیک یکی از معروف ترین رژیم های لاغری است، اما همچنان محققان پاسخ دقیقی به این سوال که آیا رژیم کتوژنیک در بارداری مجاز است یا خیر، ندارند. در حالی که تئوری کاهش چربی ناشی از رژیم کتو جذاب است، اما در عمل به خوبی عمل نمیکند. در نهایت، یک معیار مهم سلامتی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، جلوگیری از خطرات قلبی عروقی است، زیرا ثابت شده است که چاقی مستقیماً در بروز خطرات قلبی عروقی نقش دارد.

تحقیقات طولانی مدت بیشتری در مورد این خطرات در حال انجام است، اما بسیاری از پزشکان در حال حاضر به مردم توصیه میکنند که سایر روشهای کاهش وزن را برای حفظ سلامت قلبی عروقی خود دنبال کنند. رژیم کتو برای اکثر افراد سالمی که قصد کاهش وزن دارند، در کوتاه مدت بی ضرر است، اما با توجه به حساسیت بالای تغذیه در دوران بارداری، استفاده از رژیم کتوژنیک در دوران بارداری توصیه نمی شود.

اما برای کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری، پیروی از رژیم کتو توصیه نمی شود. رژیم غذایی کتوژنیک قبلاً برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 نیز استفاده میشد، اما در حال حاضر اجازه این کار را نمیدهند. طبق مطالعات انجام شده رژیم کتو در مدیریت و پیشگیری از دیابت می تواند موثر باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، داشتن اضافه وزن در دوران بارداری و چاقی مفرط در این دوران ریسک سقط جنین را بالا می برد. در واقع این ادعا به این دلیل است که رژیم کتو باعث می شود که افراد به سطح تعادل وزنی و کاهش وزن برسند. در حالی که در مصرف غذا تنوع وجود دارد، اما نسبتهای درشت مغذیهای مورد نیاز در رژیم کتوژنیک منجر به عدم تعادل کلی مواد مغذی میشود.

تغذیه در این دوران به قدری مهم است که برای مصرف هر گونه دارو، مکمل و رژیم غذایی غیرمعمول نیاز است که از پزشک خود مشاوره بگیرید. هرچند شما میتوانید یک رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را به راحتی با کمی جستجو در گوگل به دست بیاورید، اما همانطور که گفته شد بدن هر شخص با دیگری متفاوت است و بهتر است برای ورود به این مسیر از یک متخصص تغذیه یا یک پزشک کمک بگیرید.

وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید، به سرعت ذخایر گلیکوژن خود را مصرف میکنید و وزنی که از دست میدهید، دکتر رژیم کتوژنیک وزن آب است. در طی 3 ماه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن 3 برابری نسبت به گروه کم چرب گردید. مطالعات نشان میدهند که پس از 6 ماه، رژیم کتوژنیک تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن نسبت به سایر روشها ندارد.

رژیم غذایی کتوژنیک به جای یک رویکرد کاهش وزن معجزه آسا، باید به عنوان یک مداخله پزشکی در نظر گرفته شود و تنها بر اساس توصیه خاص یک بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک پزشک اجرا شود. اما نکته قابل توجه این است که تا به امروز هیچ گونه شواهد و مستندات پزشکی معتبری وجود ندارد که تاثیر رژیم کتو بر لاغری را تایید کند. رژیم کتو نوعی رژیم کم کربوهیدرات است که بر مصرف چربی بالا و کربوهیدرات پایین در کنار پیروی کردن از یک اصول خاص تاکید دارد. به عنوان مثال، اگر رژیم غذایی استاندارد آمریکایی (SAD) را کنار بگذارید، و بدن شما قبلاً هرگز از کتون استفاده نکرده باشد، دوره سازگاری شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

در رژیم کتوژنیک، برخی از غذاها و مواد غذایی به عنوان ممنوعه در نظر گرفته میشوند. کتو به عنوان مداخلهای پزشکی برای بسیاری از بیماریهای دیگر نیز درنظر گرفته میشود. تحقیقات گذشته نشان داد که در بین کودکانی که رژیم کتو را به عنوان درمان صرع دنبال میکردند، 13 نفر از 195 نفر دچار سنگ کلیه شدند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای سالم و کم کربوهیدرات، مانند آووکادو، آجیل و سبزیجات غیر نشاسته ای، مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت های فرآوری شده و غذاهای کتو فراهم می کند. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات.

خوشبختانه در رژیم کتو میتوان از این مشکل جلوگیری کرد. بنابراین، مهم است که زنان در دوران شیردهی از هیچ رژیم غذایی بیش از حد محدودکننده استفاده نکنند. ادعای برخی از مقالات این است که رژیم کتوژنیک به باروری زنان کمک می کند! رایجترین این برنامهها رژیم کتوژنیک 7 روزه است. این موضوع به کاهش سطح انسولین مربوط است. در واقع به دلیل محدودیت هایی که این رژیم دارد و از طرفی شرایط حساسی که برای اکثر بانوان باردار وجود دارد، پزشکان در اکثر مواقع یک رژیم غذایی متنوع را به زنان باردار توصیه می کنند. در زمانی که زوجین قصد بارداری دارند، مصرف برخی ویتامین های مهم و مواد با ارزش می تواند شانس باروری مردان و زنان را افزایش دهد.

حتی گزارش شده است که رژیم کتوژنیک زمانی که رژیم گیرندگان بر روی غذاهای غنی از مواد مغذی تمرکز میکنند، دارای کمبود ریزمغذیهای متعدد است که اغلب فاقد ویتامین K، اسید لینولنیک و اکثر ویتامینهای محلول در آب است. از جمله مواد مغذی مهم که رژیم کتوژنیک فاقد آن است عبارتند از ویتامین های C,E,D,B6، ید، آهن، فولات، سلنیوم و … در سال ۲۰۱۲ این کتاب توسط پنگوئن بوکس با مقدمه جدیدی توسط رابرت لوستیگ مجدداً منتشر شد تا بازتاب دهنده زمینه تغذیه ای تغییر یافتهای باشد که کتاب به ایجاد آن یاری رساندهاست.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص کتوژنیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.