چگونه به اختلالات خوردن و علائم سبک IBS کمک کنیم؟ –


چگونه به اختلالات خوردن و علائم سبک IBS کمک کنیم؟

اختلالات خوردن و IBS چیزی هستند که می توانند دست به دست هم بدهند و بهبودی را دشوارتر کنند. شاید با نفخ بعد از غذا و درد شکم دست و پنجه نرم کنید. یا شاید تحمل لاکتوز، لوبیاها و حبوبات یا برخی سبزیجات برایتان دشوار است، اما بدانید که حذف غذاها خوب نیست. روده های شما ممکن است از اسهال تا یبوست متناوب باشد، صداهای غرغر در شکم شما شنیده می شود و همه اینها غذا خوردن را سخت می کند. این علائم می تواند به طور آزاردهنده ای در بهبود اختلال خوردن رایج باشد.

در این وبلاگ می‌خواهیم ببینیم که چگونه غذا خوردن بی‌نظم می‌تواند بر روده شما تأثیر بگذارد و به چند استراتژی کمک کند.

میکروبیوم روده و اختلال در تغذیه

چگونه اختلالات خوردن می تواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد:

به عنوان مثال، خوردن محدود می تواند منجر به عدم تعادل در میکروبیوم روده شود. این به این دلیل است که ما باید ابتدا سطح باکتری های مفید را افزایش دهیم و برخی از آنها از رژیم غذایی ما می آیند. سپس ما همچنین باید آن باکتری ها را با غذاهایی که می خوریم تغذیه کنیم. بنابراین با نخوردن کافی و نداشتن رژیم غذایی متنوع، تعادل باکتری های روده تحت تاثیر قرار می گیرد. نداشتن غذای کافی در سیستم شما نیز می تواند بر حرکات روده شما تأثیر بگذارد و منجر به عبور کندتر از سیستم شود. منطقی است، نه، با غذای کمتری که باید از آن عبور کرد، کار سخت تر خواهد بود.

این فقط محدودیت نیست که می تواند تأثیر بگذارد. پرخوری نیز می تواند بر میکروبیوم تأثیر بگذارد. اگر از اپیزودهای بیش از حد خوردن مقادیر زیاد غذا در مدت کوتاهی رنج می برید، این می تواند بر باکتری های روده شما نیز تأثیر بگذارد. این می تواند یک اثر ترن هوایی ایجاد کند که منجر به علائمی مانند نفخ و رفلاکس شود. پاکسازی بعد از غذا خوردن (خود را بیمار می کند) یا استفاده از ملین ها نیز می تواند بر میکروبیوم روده شما تأثیر بگذارد. این می تواند سطح تمام باکتری های مهم روده را مختل کند.

عوامل غذایی که می توانند بر اختلالات خوردن و علائم IBS تأثیر بگذارند

بیایید در مورد عوامل رژیمی که می تواند بر علائم روده شما در بهبودی تأثیر بگذارد فکر کنیم:

  1. انتخاب های غذایی: برای کسانی که اختلالات خوردن دارند، انتخاب های غذایی خاص می تواند رفتارها یا احساسات خاصی را تحریک کند. به عنوان مثال، فردی که مبتلا به بی اشتهایی است ممکن است از غذاهای پرکالری اجتناب کند، در حالی که فرد مبتلا به اختلال پرخوری ممکن است با پرخوری انواع خاصی از غذاها مبارزه کند. با IBS، غذاهای خاصی مانند غذاهای تند، الکل، کافئین، لبنیات یا غذاهای پر فیبر می توانند علائمی مانند نفخ، گاز و درد شکم را تشدید کنند. اینجاست که کار با یک متخصص تغذیه می‌تواند واقعا مفید باشد، زیرا آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه غذایی خود را بدون محدودیت بیش از حد غذا تغییر دهید.
  2. محدودیت های غذایی: افراد مبتلا به اختلالات خوردن اغلب محدودیت های غذایی سختی دارند که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی و تشدید علائم IBS شود. با توجه به اینکه گاهی اوقات FODMAP پایین در IBS توصیه می شود، اگر اختلال خوردن یا اختلال خوردن دارید، این چیزی نیست که باید رعایت کنید. یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات کوچک‌تر در یک زمان کمک کند.
  3. چگونه غذا می خورید: سریع غذا خوردن، نجویدن غذا، حذف وعده های غذایی و حواس پرتی هنگام غذا خوردن می تواند علائم IBS شما را بدتر کند. بنابراین در طول دوران نقاهت بر روی خوب جویدن تمرکز کنید، داشتن وعده‌های غذایی منظم و میان وعده‌ها و خوردن آگاهانه می‌تواند کمک کند.
  4. کمک های مفید: اگر بعد از غذا احساس نفخ و ناراحتی می‌کنید، این موارد را امتحان کنید: نعنای یخچالی روباه یا چای نعناع، ​​یک بطری آب گرم، مقداری تنفس عمیق و یک فعالیت آرام‌بخش، موج‌سواری اصرار کنید.

سایر عواملی که بر اختلالات خوردن و علائم IBS تأثیر می گذارد:

خلق و خو و خواب شما:

چیزهایی که می تواند کمک کند؟

  • وعده های غذایی منظم شامل پروتئین کافی. تریپتوفان یک اسید آمینه است که بدن شما از آن برای ساخت سروتونین استفاده می کند. غذاهایی مانند بوقلمون، مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، آجیل، دانه‌ها، توفو و سالمون همگی منابع خوبی از تریپتوفان هستند. جفت کردن این غذاها با کربوهیدرات ها می تواند به افزایش جذب تریپتوفان در مغز کمک کند.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تحریک تولید سروتونین کمک می کند. سعی کنید مدتی را در خارج از منزل بگذرانید، به خصوص صبح ها، تا آن اشعه ها را جذب کنید. اگر در مکانی با نور خورشید محدود زندگی می کنید، از جعبه نور درمانی استفاده کنید.
  • تمرین‌هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، تمرین‌های تنفس عمیق و آرام‌سازی پیشرونده عضلانی می‌توانند به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک کنند، بنابراین به طور غیرمستقیم از تولید سروتونین حمایت می‌کنند.
  • ارتباط اجتماعی و حمایت دوستان، خانواده یا گروه های حمایتی می تواند بر خلق و خو و سطح سروتونین تأثیر مثبت بگذارد. اطراف خود را با تأثیرات مثبت و افرادی که شما را بالا می برند، احاطه کنید.
چگونه خلق و خو و خواب می توانند بر سطح سروتونین در IBS و بهبود اختلال خوردن تأثیر بگذارند

استرس و اضطراب:

چگونه استرس و اضطراب می تواند بر IBS در بهبود اختلال خوردن تاثیر بگذارد

جذب مواد مغذی و تنظیم انرژی:

اینکه چگونه یک میکروبیوم روده سالم برای شما مهم است که بتوانید مواد مغذی را که می خورید جذب و استفاده کنید

حفظ هارمونی میکروبی:

تنوع واقعاً کلیدی است.  اینجاست که برنامه ریزی غذایی می تواند کمک کند.  بشقاب خود را با ترکیبی از فیبر، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی پر کنید.
پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها، توضیحی در مورد اینکه اینها چیستند،
برای کمک به میکروب های روده خود استرس کمتری داشته باشید





منبع