انس کودک با قرآن در نمایشگاه قرآن همدان



به گزارش () در همدان، امسال نمايشگاه با شعار «قرآن، امنیت و خانواده» برگزار شده و نكته قابل توجه در آن، حضور كودكان و نوجوانان در غرفه‌های مختلف است.

جامعه‌القرآن الکریم و اهل بیت (ع) واحد خردسالان همدان يكی از غرفه‌های تخصصی است كه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذيرای حضور مخاطبان اين حوزه است.

اين موسسه كه بيست و يكمين سال فعالیت‌های قرآنی خود را سپری می‌کند در مجموعه خود خردسالان و كودكان بالای چهار سال را نیز آموزش می‌دهد.

طاهره روشنیان مسئول اين موسسه در حاشيه نمايشگاه به خبرنگار گفت: کلاس‌های تخصصی همچون حفظ موضوعی قرآن، تجوید، روخوانی و روانخوانی، حفظ جزء ۳۰ و نیز حفظ کل قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی با توضیح اینکه در جامعه‌القرآن واحد خردسالان برنامه‌های آموزشی کودکان همواره همراه با بازی و سرگرمی است گفت: در دهه ۹۰ بیش از ۱۷ هزار کودک و نوجوان را با همین برنامه‌ها آموزش داديم. 

مسئول جامعه القرآن الکریم و اهل بیت (ع) واحد خردسالان همدان در ادامه با اشاره به اینکه این مجموعه با ۲۳شعبه در شهر همدان به ارائه برنامه‌های خود برای کودکان می‌پردازد، اضافه کرد: علاوه بر اين پیش دبستانی و دبستان قرآنی و مهارت محور امام حسن مجتبی(ع) برای کودکان دختر و پسر نیز برنامه‌های آموزشی ارائه می‌كند.

روشنیان با بیان اینکه جامعه القرآن برنامه‌های آموزشی خود را در فضای مجازی نیز برای علاقمندان ارائه می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ نفر از ۱۵ استان به شکل مجازی در برنامه‌های آموزشی این مجموعه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه اين موسسه سال گذشته ۱۳ نخبه رتبه برتر کشوری حافظ قرآن داشت یادآور شد: تلاش کردیم حضور در نمایشگاه به شکلی باشد که برنامه‌ها را با بازی و سرگرمی برای كودكان به نمايش گذاشته و آنها را با جذابيت‌های قرآن آشنا كنيم.

روشنیان با بيان اينكه امسال غرفه فروش نداریم و بیشتر به معرفی فعالیت‌های جامعه القرآن الکریم و اهل بیت (ع) واحد خردسالان همدان می‌پردازيم اظهار كرد: برپایی غرفه مشاوره حفظ قرآن و معرفی کتاب از جمله فعالیت‌های این مجموعه در نمایشگاه است و تلاش كرديم فضای شاد و سرگرم کننده‌ای را برای حضور بچه‌ها به همراه والدین فراهم كنيم.

وی درباره برنامه‌های جنبی این مجموعه در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز گفت: ۲۹ فروردین برنامه کرسی حفظ از ساعت ۶ تا ۷ برگزار می‌شود و روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین هم ساعت پنج عصر برنامه شاد و آموزشی با حضور عمو روحانی را در سالن آمفی تئاتر تالار قرآن خواهیم داشت.

ششمين نمايشگاه قرآن و عترت همدان از 27 فروردين تا يكم ارديبهشت ماه در تالار قرآن در حال برگزاری است.