«دیدار با تاریکی» آموزنده، پاکیزه و جذاب است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران () در قم، نیما اکبرخانی عصر شنبه در نشست نقد و بررسی رمان «دیدار با تاریکی» که به همت اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، در سالن علامه طباطبایی این مرکز برگزار شد، با اشاره به رمان ژانر و اهمیت و تاریخچه آن، گفت: رمان ژانر در حال گرفتن فضای اصلی و جریان اصلی و در حال تبدیل به قدرت غالب است چون که در اصل عصر حواس‌پرتی مخاطب نیاز دارد با کتاب‌های ژانر تمرکز پیدا کند و سرگرم شود.

نویسنده رمان «زلزله ۱۰ ریشتری»، ادامه داد: «دیدار با تاریکی» آموزنده، پاکیزه و جذاب است. این کتاب توانسته به خوبی و با کیفیت بالا مخاطب را جذب می‌کند.

خالق «مجموعه عزرائیل» بیان کرد: نویسنده از همان صفحات ابتدایی دنیایی که برای مخاطب ساخته است جالب است و در عین حال نکات ارزشمندی از نظر محتوا به مخاطب ارائه می‌دهد.

نامزد قلم زرین، افزود: نویسنده توانسته در کار اولش جذاب بنویسد و مخاطب را جذب کند و با توجه به اینکه فضایی که ساخته فضای متفاوتی است و جهان را فانتزی کرده از نکات قوت «دیدار با تاریکی» است.

برنده جایزه کتاب جلال آل احمد، یادآور شد:  «دیدار با تاریکی» با اینکه کار اول نویسنده است اما وی توانسته مخاطب را جذب و جلب کتاب کند.

​​​​​

وی بیان کرد: یکی از مواردی که کتاب توجه بنده را به خود جلب کرد، حجم کم کتاب بود. چون ژانر این کتاب فانتزی است بهتر بود درباره آن بیشتر توضیح داده می‌شد.

اکبرخانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد نویسنده در این زمینه عجله کرده و  کار دست خودش داده و باعث شده کتابش آن قوت لازم را نداشته باشد و نیاز بیشتری در پرداخت قصه و  فضاسازی داشته باشد.

وی گفت: نویسنده جهانی که ساخته، چندان رنگ و بوی ایرانی ندارد و بهتر بود از فضا، اسامی و حس و حال ایرانی بیشتر در کار استفاده می‌کرد. البته این کار به معنای این نیست که ما با یک کار غربی مواجهیم بلکه کتاب از تشخص کافی و مواجهه با مخاطب برخوردار نیست و می‌توانست بهتر باشد.

اکبرخانی از تلاش و جسارت نویسنده تشکر کرد و گفت: «دیدار با تاریکی» می‌تواند برای مخاطب نوجوان سرگرم کننده باشد و ارزش خاص خودش را دارد و نویسنده در کار بعدی باید جدی‌تر و مفصل‌تر به کار بپردازد و اتفاقات خوبی را رقم بزند.