رژیم کتوژنیک نمای کلی

دلیل اینکه کتوژنیک به پرچربِ کمکربوهیدرات معروف است هم به همین چینش غذایی برمیگردد. این به این دلیل است که در صورت مصرف زیاد پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند . این اختلالات با انواع کدگذاری ژنی برای پروتئینهایی که کار انتقال یون را بر عهده دارند، در ارتباط میباشند. چنانچه در مرحله پیش دیابت به سر می برید، یا به دیابت نوع 2 مبتلا هستید، باید به طور جدی رژیم کتو را به کار گیرید. این نوع چربی، تولید کتون را افزایش داده و موجب آب شدن چربی ها می گردد. ᠎Post has been generated with t he ​help ​of GSA Conte᠎nt  Gene​rator ​DE MO !

بدن هر کس متفاوت است، به این معنی که میزان کاهش وزن برای هر فرد نیز متفاوت است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که رژیم لاغری Keto می تواند حس گرسنگی و یا اشتها را در شخص تا حد بسیار کاهش دهد. از لحاظ علمی، رژیم کتو در مقایسه با رژیم های کم چربی و پر کربوهیدرات طولانی مدت، نتایج بهتری از خود نشان داده است. وقتی این اتفاق میافتد، بدن برای تامین انرژی خود چربیهای ذخیره را میسوزاند. وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بهتر عمل می کند. افزایش چربی بد (LDL): این رژیم از چربی اشباعشده پر است و در واقع چربی بد بدن (LDL) را افزایش میدهد. همچنین تحقیقات بیانگر این است که در مقایسه با رژیم های کم چربی، دنبال کردن یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چربی به طور قابل توجهی موجب افزایش HDL و کاهش LDL می گردد. اگر از رژیم کتو را برای کاهش وزن استفاده می کنید، توصیه می شود کل کربوهیدرات و وزن کربوهیدرات های مصرفی خود یادداشت کنید. یکی از فواید اصلی رژیم کتو در درمان صرع این است که به فرد بیمار کمک می کند داروهای کمتری مصرف کند و در عین حال کنترل بسیار خوبی به وضعیت خود نیز داشته باشد.  This da ta was w​ritt᠎en by G SA Content Gen᠎er at​or  Demoversi᠎on!

برای این که پیوسته با وزن مناسب و ایده آل همراه باشید، بایستی از یک رژیم لاغری استفاده کنید که تغییراتی را در شیوه زندگی شما ایجاد کند. باور کنید یا نه، رسیدن به وزنی ایده آل و متناسب در مدت زمان کوتاه و بدون عوارض امکان پذیر است. ممکن است بپرسید: “مقدار متناسب کربوهیدرات چقدر است؟ آنچه که میل می کنید بسته به این دارد که چقدر طول می کشد تا وارد وضعیت کتوز شوید. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. در واقع، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند .

سرطان: در سال های اخیر پزشکان رژیم کتو را برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها توصیه می کنند. غذاهای تند که حاوی سرکه، آبمیوه های مرکبات و میوه ها و طعم ترش تند هستند. برای مثال خامه فرم گرفته (ویپینگ کرم) را جایگزین خامه طعم دار تان کنید که در هر یک قاشق غذاخوری تنها یک گرم کربوهیدرات دارد. لبنیات پرچرب: خامه غلیظ، پنیرهای نرم و سفت، پنیر خامهای و خامه ترش. جهت بهبود آکنه، توصیه می شود مصرف لبنیات را نیز کاهش دهید و از یک برنامه منسجم مراقبت از پوست پیروی کنید. مطالعه دیگری نیز نشان دهنده این امر است که بین مصرف مواد غذایی پر کربوهیدرات و افزایش میزان آکنه، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی آئورا یا نشانههای پیشدرآمدی را دریافت میکنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان میدهند سردرد به زودی شروع خواهد شد. از انواع دیگر این میگرن، میتوان به میگرن پایه جمجمهای اشاره داشت، که در آن مشکل گفتاری، سرگیجه، وزوز گوش و دیگر علائم مرتبط با ساقه مغز همراه سردرد و آئورا ظاهر میشوند؛ اما ضعف حرکتی در این نوع وجود ندارد. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم غذایی روزانه تان توصیه می شود – اما هر چه میزان مصرف کربوهیدرات و میزان گلوکز تان را پایین تر نگه دارید، نتایج کلی آن بهتر خواهد بود. هر چه مصرف کربوهیدرات ها را محدود تر سازید (کمتر از 15 گرم در روز)، سریع تر وارد فاز کتوز می شوید. توصیه می کنیم کربوهیدرات کل را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص زیر 25 گرم (در حد عالی کمتر از 20 گرم) حفظ کنید. همچنین منبعی فوق العاده از پروتئین با کیفیت بالاست که می تواند در رژیم کم کربوهیدرات کتو به حفظ توده عضلانی کمک کند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است و اغلب شامل ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات می باشد.  This post has ᠎be᠎en  done by GSA  C on᠎tent Gener​ator DE​MO .

مصرف بادمجان در این رژیم مجاز است اما کشک جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو نیست؛ بنابراین کشک بادمجان در رژیم کتوژنیک ممنوع است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، این است که طبق برنامهریزی عمل کنید. بنابراین می توان گفت به احتمال بسیار زیاد رژیم کتو در زمینه درمان و کاهش آکنه بسیار موثر است. رژیم اتکینز علاوه بر کاهش وزن برای کنترل فشار خون و دیابت هم مفید است. رژیمهای پالئو، ساوت بیچ و اتکینز همگی در این دسته قرار میگیرند که گاهیاوقات از آنها بهعنوان رژیمهای کتوژنیک یا “کتو” یاد میشود.

مطالعات بیانگر این است که افزایش مصرف اسیدهای چرب می تواند مزایایی را متوجه عملکرد و کارایی مغز کند. شما همچنین می توانید انواع کسرول، سالاد، مواد غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب میل کنید. حتی در صورتی که ورزشکار هستید نیز می توانید با افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، از این مزیت بهینه سازی انسولین رژیم کتو برخوردار شوید. گفتنی است که مزیت های این رژیم لاغری برای سلامتی بدن از دیگر برنامه های غذایی دارای کربوهیدرات پایین به مراتب بیشتر است. رژیم لاغری کتوژنیک چرخهای (CKD): در این رژیم لاغری به صورت دورهای کربوهیدرات بیشتری را مصرف میکنید. زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. علاوه بر این، در کشورهای توسعه یافته، افزایش مصرف ساکاروز که در چند دهه گذشته اتفاق افتاده بود، به موازات افزایش بروز دیابت نوع ۲ بود. در اوایل دهه 1990 میلادی، از رژیم کتو جهت درمان صرع استفاده می شد و با موفقیت چشمگیری همراه بود. اثبات شده است که رژیم کتوژنیک، میزان تری گلیسیرید و کلسترول که با بروز بیماری های شریانی در ارتباط است را به طور چشمگیری کنترل می کند.

بسیاری از افراد، مصرف روغن تری گلیسیرید زنجیره متوسط (MCT Oil)، مانند روغن هسته پالم و روغن نارگیل را نیز به این رژیم می افزایند. چنانچه از فشار خون بالا یا سایر مشکلات مرتبط با فشار خون رنج می برید، توصیه می کنیم در خصوص گرفتن این رژیم کمی فکر کنید. اگر فردی وعده غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کند سبب افزایش شدید قند خونش به خصوص در فرد مبتلا به دیابت خواهد شد. رژیم کتوژنیک درواقع نخستین بار به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع از سوی متخصصین رژیم درمانی و تغذیه معرفی شد. حالا که تا حدودی با رژیم سیب زمینی آشنا شدین بهتره کمی بیشتر در مورد خواص سیب مینی اطلاعات کسب کنید.

ابتدا توصیه می کنیم تا حد ممکن، غذاهای ساده تهیه کنید. ” واقعاً ساده است! مزایای رژیم کتو شامل کاهش وزن سریع، کاهش شدت سرماخوردگی، کاهش سطح قند خون، بهبود کارکرد مغز و کاهش التهابات است. رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است . مزایای این رژیم می تواند شامل کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها باشد. البته برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شدهاید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، اینها شامل افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر لطفا از سایت ما دیدن کنید.