سومین مسابقه «نبوغ» روستای دوستدار کتاب «گزیر» قهرمان خود را شناخت



مدیر کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر در گفت‌و‌گو با  () در بندرعباس، از پایان مسابقه نبوغ، طرحی از کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر خبر داد و گفت: این کتابخانه در راستای جذب مخاطب به سمت کتاب و کتابخوانی هر تابستان اقدام به برگزاری مسابقات علمی و عملی برای رده سنی بزرگسالان می‌کند.

عبدالواحد حسینی گِزیر افزود: سومین دوره مسابقات نبوغ امسال به مدت یک ماه در مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و طی این مدت ۳۲ گروه ۴ نفره شامل: ۱۲۰متسابق(هماورد پیشی جوی) هرگروه شامل اعضاء خانواده، دوستان و … شرکت کردند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره علاوه بر روستای گزیر از شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و شهر تاریخی بندرکنگ نیز بودند که به مدت ۱۲ شب به رقابت علمی و عملی پرداختند.

حسینی اضافه کرد: در مسابقه نبوغ ۳، بالغ بر ۳۳۶ سوال، برای هر مسابقه ۲۸ سوال در زمینه‌های مختلف ازجمله کتاب شناسی، تاریخ، ادبیات، شیمی، فیزیک، مکانیک، عمران، زبان‌های خارجه، جغرافیای طبیعی، اطلاعات عمومی، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین تاریخچه محلی منطقه مطرح شد.

این چهره دوستدار کتاب ادامه داد: طی این دوره با بهره‌گیری از خلاقیت جوانان روستا کاربست(آپلیکیشن) جهت شرکت تماشگران همزمان با متسابقین در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور فراهم شد که بالغ بر ۵۰۰ تماشاگر در این اپ ثبت و به رقابت پرداختند.

این مروج کتاب گفت: در رقابت نهایی امسال ۴ تیم شامل: عریش، افسون، حرا(بندر خمیر) و فرقه آپیج حضور داشتند که تیم فرقه آپیج موفق به فتح نبوغ ۳  شد.

مدیر کتابخانه مشارکتی راسخ گزیر افزود: این رقابت‌ها که در فرهنگسرای نخل روستای دوستدار کتاب گزیر برگزار شد، با استقبال بالغ بر ۴۰۰۰ هزارتماشاگر از اقشار مختلف مواجه شد که در نوع خود بی نظیر است. ضمن اینکه بسیاری از تماشگران هر شب حدود ۳۰دقیقه قبل از شروع مسابقه به دلیل ازدحام جمعیت در جلو ورودی فرهنگسرای نخل حاضر بودند و جا دارد از تماشگرانی که علی رغم میل باطنی مجبور به برگشت به منازلشان شده‌اند پوزش بطلبیم.

کتابخانه راسخ گزیر به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال جنوب کشور، کار مستمر و تلاش مداوم جهت کتابخوانی و ارتقاء سطح ادبی، علمی و فرهنگی گزیر و منطقه را سرلوحه  قرار داده است.