شهوانی رژیم کتوژنیک چه بخوریم موارد استفاده 1402

رژیم غذایی کتوژنیک راه مؤثری برای کاهش وزن و کاهش عوامل پرخطر ابتلا به توضیح چرا شاید با این وجود یک آماتور در غذاهای کتوژنیک چیست بیماریهاست. رعایت رژیم غذایی کتوژنیک اثربخشترین راه برای کتون زدگی است. در رژیم کتوژنیک میتوانید انواع غذاهای خوشمزه و مغذی را مصرف کنید. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

آیا رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزنتان کمک کند؟

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد 3. چه کسانی میتوانند از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؟ بسیاری از مردم معتقدند که برای کاهش وزن سریع، رژیم غذایی لاغری سریع باید از یک برنامه ورزشی دقیق استفاده کنند. برای به حداقل رساندن این موارد می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید برای چند هفته اول، رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. آیا رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزنتان کمک کند؟ 3- آیا میتوانم با رژیم لاغری کتوژنیک عضلهسازی کنم؟ افرادی که رژیم کتو را دنبال میکردند، به طور میانگین ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، وزن کم کردند.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

از آن مهمتر، افراد تحت مطالعه کنترل قند خون بهتری را تجربه کردند و در کل دوره مطالعه، استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان مطالعه کاهش یافت. از آن مهمتر، رژیم کتوژنیک موجب کاهش فشار خون دیاستولیک و میزان تری گلیسرید میشود .مطالعه دیگر بر روی ۳۴ فرد بزرگسال پی برد افرادی که برای هشت هفته رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نسبت به افرادی که رژیم کمچرب گرفته بودند، پنج برابر بیشتر چربی کل بدنشان را کاهش دادند. سبزیجاتی که در رژیم استاندارد کتو استفاده می شود، باید غیر نشاسته ای ( مثل هویج، کلم بروکلی و…) و میوه های این رژیم با کربوهیدرات کم ( مثل ملون، توت و…) باشد.

البته ناگفته نماند که برای دریافت نتیجه بهتر از رژیم کتوژنیک دوره ای بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و … رژیم کتوژنیک 28 روزه بهبود بخشد. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد.

تمرین روزه منقطع کتون زدگی را سرعت میبخشد. مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی بهویژه برای بیماریهای متابولیک، عصبی یا بیماریهای مرتبط با انسولین دارد. بخش بزرگی از رژیم غذاییتان باید شامل غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، کره، آجیل و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد، به شما کمک میکند.

شما میتوانید در رستوران مکزیکی از هر نوع گوشتی با پنیر، دیپ آووکادو، سس سالسا و سرشیر اضافی لذت ببرید. همچنین میتوانید سبزیجات را جایگزین سیبزمینی سرخکرده کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ بیشتری به آن اضافه کنید. بهترین میان وعدهها برای رژیم کتو عبارتند از تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، آجیل، سبزیجات خام و شکلات تلخ. برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، میتواند به تعادل مجدد هورمونهای آنها کمک کند. در حال حاضر مطالعات نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند برای طیف گستردهای از شرایط سلامت مفید باشد: – بیماری قلبی.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم لاغری باعث تولید مولکول های کوچک سوختی به نام «کتون» می شود. با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. این کار بدن شمارا آماده میسازد تا پیش از حذف کامل کربوهیدراتها، چربیسوزی بیشتری داشته باشد. برخی از رژیم های کم کربوهیدرات نسبت به بقیه به مراتب در کاهش وزن تاثیر بیشتری دارند. رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک میکند تا نسبت به رژیم غذایی کمچربی وزن نسبتاً بیشتری کم کنید.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم؟ زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند. اگر عجله کنید و رژیم را به طور ناگهانی شروع کنید، ممکن است به خاطر بروز علائم عدم جذب درست چربی مشکل پیدا کنید. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسط پروتئین و مقدار زیادی چربی در روز مصرف میکنند.

مطالعه دیگری که بر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد نشان داد افرادی که در یک دوره دوساله رژیم کتوژنیک گرفته بودند، به طور متوسط ۲۶.۲ پوند (۱۱.۹ کیلوگرم) وزن کم کردند. بیش از همه نسخههای این رژیم در مورد نسخه استاندارد تحقیقشده است و همان نسخهای است که بیشتر توصیه میشود. مواد غذایی مجاز در رژيم كتوژنيك در زیر آورده شده و باید آنها را در بیشتر وعدههای غذایی خود بگنجانید: گوشت: گوشت قرمز، استیک، سوسیس، بیکن، مرغ و بوقلمون. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید.

مشکلات رژیم کتوژنیک

متخصصان توصیه میکنند افراد در ابتدای رژیم ۴۰۰ کالری دریافتی خود را کاهش دهند و به جای رژیمهای سخت یکباره روند کاهش کالری دریافتی خود را آهسته و پیوسته انجام دهند. مهمتر از آن، این رژیم غذایی به حدی سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا پیگیری مواد غذایی مصرفیتان، وزن کم کنید. خیر، اگرچه هر از گاهی مصرف کالری بالا سودمند خواهد بود. اگرچه شروع رژیم غذایی کتوژنیک میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آنها شروع این رژیم آسانتر میشود. رژیم قلیایی کتوژنیک، غذاهای قلیایی و نمونه رژیم قلیایی را می توانید در همین سایت لاغرفیت مطالعه نمایید. Th is po st has  be en g en erat᠎ed by GSA Con​te​nt G enerat or Demov ersi on.

در ادامه فهرستی از مواد غذایی ارائه میشود که در رژیم کتوژنیک مصرف آنها باید کاهش پیدا کند و یا قطع شود: – غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و غیره. میتوان بسیاری از غذاهای رستورانی را به غذاهای سازگار با رژیم کتو تبدیل کرد. سرطان: این نوع رژیم برای درمان انواع سرطان و کم کردن سرعت رشد تومورها موثر است. این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند و همچنین در درمان بیماریهای مزمن موثر است. رژیم لاغری سریع ورزش های قدرتی می تواند به شما در ساخت و تقویت توده عضلانی بدون چربی کمک کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

همان طور که توضیح دادیم این رژیم یکی از روش های لاغری سریع بوده و می تواند به سرعت وزن شما را کاهش دهد. متاسفانه رژیم غذایی لاغری سریع چنین کاهش وزنی موقت است و شما بعد از اینکه شما به سبک غذایی سابق خود برگردید وزن شما هم بازگشت پیدا میکند. سندروم تخمدان پلیکیستیک. رژیم کتوژنیک موجب کاهش میزان انسولین میشود که نقش مهمی در سندروم تخمدان پلیکیستیک ایفا میکند. همچنین افزایش کتونها، کاهش میزان قند خون و افزایش میزان انسولین میتواند نقش مهمی ایفا کند.

در نهایت افزایش فشار خون و نارسایی قلبی با این رژیم کاهش می باشد. پیش از آغاز هر رژیم جدیدی با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. در رژیم کتوژنیک باید قبل از مصرف کربوهیدرات، ورزشهایی با شدت بالا انجام دهید تا مطمئن شوید ماهیچههایتان کاملا از کربوهیدرات خالی شدهاند. ۲- آیا عضله از دست می دهید؟ آزمایشهای خون، ادرار و تنفسی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا با اندازهگیری میزان کتون تولیدشده توسط بدنتان تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر.

آزمایشها و علائم خاصی به شما کمک میکنند تا تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. کاهش وزن

قابلتوجهی که در ابتدا روی میدهد ناشی از ازدستدادن آب بدن است؛ زیرا شما مصرف کربوهیدراتها را بهشدت کم کردهاید و بدنتان مجبور است از کربوهیدراتهای ذخیره شده در کبدتان استفاده کند که دارای آب هستند. چون چربی و آب میان بافتی بالاتری دارد. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدراتها از چربی استفاده میکند. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است.

پیشنهاد میشود تنها به مدت ۱ نهایتا ۳ ماه از این رژیم استفاده کنید. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامههای کاربردی و کتابهای آشپزی دارای دستورهای پخت سازگار با رژيم كتوژنيك و ایدههای غذایی هستند که میتوانید برای ساخت منوی غذایی موردنظرتان از آنها استفاده کنید. این نوع از غذاها را سفارش دهید و سبزیجات اضافی را جایگزین هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا کنید. مصرف هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا باید به حداقل برسد. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند.