لزوم تعیین فضای مناسب برای ناشران تخصصی حضور انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیش از ۴۰۰ عنوان در نمایشگاه کتاب


لزوم تعیین فضای مناسب برای ناشران تخصصی/ حضور انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیش از ۴۰۰ عنوان در نمایشگاه کتاب
مهدی محمدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار () در قم، گفت: همانگونه که مستحضرید نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی هر کشوری به حساب می‌آید و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

 

وی اضافه کرد: قدمت برگزاری برخی از نمایشگاه‌‎های کتاب در جهان به بیش از نیم قرن می‌رسد و در آن ناشران به معرفی و فروش آثار، گفت‌وگو و تعامل با ناشران، رونمایی از آثار جدید و بررسی آخرین تحولات حوزه نشر می پردازند.

 

محمدی شجاعی تصریح کرد: خوشبختانه امسال انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادیان و مذاهب در نمایشگاه شرکت خواهد کرد و به معرفی آثار منتشره توسط مولفین و اصحاب قلم خواهد پرداخت.



 

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: رویکرد اصلی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در نمایشگاه کتاب تهران بر محور معرفی آثار و پاسخ به سوالات مخاطبان است که در کنار  این برنامه‌ها آخرین آثار منتشره نیز برای فروش ارائه خواهد شد.

وی یادآور دشد: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب تا کنون بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که به همت همکاران پرتلاش انتشارات بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب که ۲۵ عنوان آن از آثار تازه انتشارات دانشگاه و ۷۲ عنوان از آثار تجدید چاپ در موضوعات ادیان و مذاهب  است و در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: سیستم تولید، چاپ، توزیع و فروش در حوزه نشر یک سیستم به هم پیوسته است و نباید در این سیستم خللی بوجود آید، یعنی ناشران به مراکز پخش نیازمندند و مراکز پخش هم آثار را در اختیار کتابفروشان قرار می دهند، از بین رفتن هرکدام از این تکه‌های سیستم زیان‌های جبران ناپذیری را برای حوزه نشر و کتاب بوجود خواهد آورد.

 

این فعال حوزه چاپ و نشر بیان کرد: پیشنهاد انتشارات دانشگاه برای این دوره نمایشگاه ارائه فضای مناسب برای ناشران تخصصی برای معرفی آثار است.

 

وی گفت: تجربه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب درباره برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مولفین و اهل قلم در غرفه انتشارات و گفت‌وگو با مخاطبین در سال گذشته تجربه بسیار خوبی بود که بازخورد بسیار مثبتی داشت و یکی از فعال‌ترین غرفه‌های نمایشگاه در حوزه تخصصی ادیان و مذاهب بود، امیدواریم که در این دوره نمایشگاه با اختصاص غرفه‌ای مناسب جهت حضور مخاطبین و نویسندگان آثار مکانی برای گفت‌وگو و پاسخ به سوالات مخاطبان و علاقمندان  باشد.