نمایشگاه کتاب و قرآن مازندران به کار خود پایان داد


 به گزارش خبرنگار () از ساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعدازظهر پنجشنبه  در مراسم قدردانی از مشارکت‌کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در مازندران به برگزاری تعداد بیشتری نمایشگاه فرهنگی نیازمندیم و این آغازی بود که همکاری مشترک با سایر دستگاه‌های فرهنگی داشته باشیم.

 حمایت از ناشران با اختصاص تبلیغات محیطی

حسین جوادی با تاکید بر دوری گزیدن از اقدامات جزیره‌ای و لزوم همکاری مشترک دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های اینچنینی، افزود: در برگزاری نمایشگاه فرهنگی دستگاه‌های مختلفی از جمله بنیاد شهید، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و دیگر مراکز فرهنگی همکاری گسترده داشتند.

 



وی با اشاره به اینکه شهرداری و سازمان فرهنگی در برگزاری این رخداد فرهنگی دغدغه داشتند و پای کار آمدند، گفت: ناشران افسران فرهنگی نظام اسلامی هستند و امیدواریم شهرداری‌ها کمک کنند بخشی از تبلیغات محیطی به حوزه کتاب اختصاص یابد.

 

جوادی با بیان اینکه همکاری گسترده رسانه‌ها را در برگزاری این نمایشگاه شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: اگر جبهه مقابل با محتوای سخیف و ضریب تکثیر آن، تلاش در انحراف جامعه جوان و نوجوان ایرانی دارد رسانه‌ها باید با کمک گرفتن از این ضریب تکثیر، تولیدات اثرگذار خود را در دسترس مخاطبان قرار دهند.

 

 اشاعه فرهنگ کتابخوانی و رجوع به قرآن

در ادامه این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، خودمان را سرباز می‌دانیم و معتقدیم در زمینه حفظ، احیا و ترویج مسائل فرهنگی باید تعامل داشته باشیم تا اثرات آن مورد استقبال جامعه هدف قرار گیرد.

 

سعید کهنسال افزود: ۱۴۰ کتاب در موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت در  نمایشگاه کتاب ارائه کردیم و اگر در حوزه نوجوان و جوان، انتشار این کتاب‌ها را افزایش دهیم آسیب‌ها هم کاهش می‌یابد.

 

وی با تاکید بر لزوم اشاعه فرهنگ کتابخوانی و رجوع به قرآن، گفت: استفاده معنوی از قرآن که کارکرد همه‌جانبه دارد باید در بین اقشار مختلف فراگیر شود.



این مسئول با اعلام آمادگی در زمینه انتشار آثار مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، نیازمند شیوه‌های هدفمند است و فعالان فرهنگی در این زمینه وظیفه بزرگ بر عهده دارند.

 

استقبال دانش‌آموزان از نمایشگاه کتاب

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در این مراسم اظهار کرد: کتاب را در مسیر قدرت و اعتلا می‌دانیم و معتقدیم آثار فاخر باید در نمایشگاه‌ها ارائه شده و در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

 

حامد فاضلی کبریا با بیان اینکه کتاب‌های خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان داریم، گفت: استقبال دانش‌آموزان از نمایشگاه بی‌نظیر و تماشای صحنه‌های کتاب خریدن کودکان بسیار لذت‌بخش بود.

 

در پایان این مراسم از ناشران و دستگاه‌های برگزار کننده نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران قدردانی به عمل آمد. این نمایشگاه از 27 فروردین گشایش یافت و امروز به کار خود پایان داد.