چرا نباید رژیم عید نوروز را شروع کنید؟ –


رژیم غذایی در ژانویه

چرا نباید رژیم غذایی سال جدید را در ژانویه امسال شروع کنید؟: سال نو اغلب زمانی برای شروع تازه به نظر می رسد، و این می تواند با یک رژیم غذایی جدید یا رژیم تناسب اندام همراه باشد. اگرچه این اهداف با نیت خوب هستند، اما می توانند غیرواقعی باشند و تحت تأثیر تأثیرات بیرونی قرار گیرند یا ظاهراً هدایت شوند.

بنابراین، امسال، من به شما جرأت می کنم که وضعیت موجود را به چالش بکشید و در باند رژیم غذایی سال نو تجدید نظر کنید. به جای رژیم های سریع، بیایید بررسی کنیم که چرا یک رویکرد پایدارتر ممکن است کلید سلامتی پایدار باشد. در این پست وبلاگ، در مورد مشکلات تصمیم‌های رژیم غذایی سال نو، اهمیت رهایی از این چرخه، و اینکه چگونه اولویت دادن به سلامت ذهنی و عاطفی می‌تواند منجر به سلامت و شادی بیشتر شما در سال 2024 شود، خواهیم پرداخت.

چرا رژیم های سال نو اغلب شکست می خورند؟

شور و شوقی که با تصمیمات سال نو همراه است، اغلب قابل لمس است، به خصوص در مورد رژیم غذایی و اهداف کاهش وزن. این می تواند با سیل خبرنامه های ایمیل و پست های رسانه های اجتماعی تشدید شود. با این حال، آمار نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از این قطعنامه ها تا ماه فوریه از بین می روند. جذابیت نتایج سریع و تغییرات شدید می تواند منجر به رویکردهای ناپایدار شود که حفظ آنها در دراز مدت دشوار است.

تصمیم برای “تغذیه سالم” مشکلات متعددی دارد. اولاً خیلی مبهم است. سالم یعنی چی؟ اگر تمام روز سالاد بخورید و سپس یک کلوچه به عنوان میان وعده بخورید چه اتفاقی می افتد؟ هیچ راهی برای تعریف هدف شما وجود ندارد. چرا «سالم» را به یک نوع غذا یا وعده غذایی خاص، مانند خوردن ماهی یا میوه و سبزیجات تقسیم نکنید. ثانیا، هیچ بازه زمانی یا بخشی وجود ندارد. در عوض سعی کنید یک اندازه گیری و فرکانس را برای هدف خود تعیین کنید، مانند “من هفته ای دو بار یک وعده ماهی روغنی می خورم”. و در نهایت، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که انتخاب می کنید در واقع واقع بینانه و قابل دستیابی است! هدف گذاری بیش از حد چالش برانگیز باعث می شود احتمال لغزش و ناامیدی شما بیشتر شود.

به جای اینکه خود را برای ناامیدی آماده کنیم، بیایید بررسی کنیم که چرا راه حل معمول رژیم غذایی ژانویه اغلب ناقص است و جایگزین هایی را در نظر بگیریم که سلامت پایدار را در اولویت قرار می دهند.

سعی کنید رژیم های غذایی سال نو را در ژانویه برای نتایج پایدار کنار بگذارید

رهایی از چرخه شروع و کنار گذاشتن رژیم غذایی احساسی ترسناک، اما رهایی بخش است. فشار ناشی از پایبندی به قوانین و محدودیت های سفت و سخت می تواند رابطه منفی با غذا ایجاد کند و به چرخه های احساس گناه و شرم منجر شود.

امسال، چرا تمرکز خود را از اصلاحات کوتاه مدت به تغییرات بلندمدت سبک زندگی تغییر ندهید. رژیم های غذایی پایدار ناشی از ایجاد عادات غذایی متناسب با نیازها و ترجیحات فردی شماست. کنار گذاشتن ذهنیت رژیم غذایی ژانویه به شما این امکان را می دهد که در عوض روی یک رابطه مثبت با غذا کار کنید. هیچ ایرادی ندارد که از شور و شوق ژانویه برای شروع تازه استفاده کنید، اما نیازی نیست همه چیز را تغییر دهید. در عوض، به آرامی تغییرات کوچک را ایجاد کنید. همانطور که هر تغییر جدید به عادت تبدیل می شود، می توانید یکی دیگر را معرفی کنید یا اهداف خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر در ابتدا قصد داشتید 4 وعده میوه و سبزی در روز مصرف کنید، بعداً می توانید این مقدار را به 5 برسانید.

نتایج پایدار از تغییر دیدگاه ناشی می شود – از نگاه به سلامت به عنوان یک مقصد تا شناخت آن به عنوان یک سفر مداوم. به جای اتخاذ تدابیر شدیدی که حفظ آنها چالش برانگیز است، سعی کنید بر روی عاداتی تمرکز کنید که می توانید حفظ کنید.

با کنار گذاشتن شوق رژیم غذایی ژانویه، می توانید خود را برای موفقیت بلندمدت از طریق تغییرات تدریجی و پایدار آماده کنید. این تغییر دوری از ماهیت دوره‌ای رژیم غذایی، رویکردی صبورانه‌تر و دلسوزانه‌تر به سلامتی را امکان‌پذیر می‌سازد، عاداتی را تقویت می‌کند که می‌توانند به طور یکپارچه در زندگی روزمره ادغام شوند و منجر به رفاه پایدار فراتر از محدودیت‌های یک فصل قطعی شود.

رژیم‌های غذایی اغلب با شکست مواجه می‌شوند، در اینجا دلیل آن است

چرا اولویت دادن به سلامت روانی و عاطفی بر آن رژیم های غذایی سال جدید برتری دارد؟.

ژانویه اغلب با پیگیری سلامت جسمانی همراه است، اما این می تواند به قیمت سلامت روحی و روانی تمام شود. علاوه بر این، این رژیم های سال نو می توانند بر ظاهر متمرکز شوند. بنابراین نه تنها سلامتی خود را در اولویت قرار نمی دهید، بلکه می توانید با قضاوت در مورد موفقیت خود بر اساس ظاهرتان به خودتان آسیب بزنید.

رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند منجر به افزایش استرس، اضطراب و حتی الگوهای غذایی نامنظم شود. در عوض، سعی کنید تعادل و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. این ممکن است شامل جستجوی حمایت از متخصصان سلامت روان، تمرین ذهن آگاهی و تقویت رابطه مثبت با بدن ما باشد. مثبت اندیشی و بی طرفی بدن می تواند زمان بر باشد، اما ارزش تلاشی را دارد که لازم است. اگر می‌خواهید درباره نحوه کار بر روی این موارد بیشتر بدانید، برای پشتیبانی 1:1 و مشاوره مناسب با ما تماس بگیرید.

رژیم گرفتن اغلب بر ظاهر فیزیکی تأکید می کند و از مؤلفه های حیاتی سلامت روانی و عاطفی غافل می شود. فشار برای رعایت قوانین سختگیرانه می تواند منجر به افزایش استرس، اضطراب و حتی الگوهای غذایی نامنظم شود. در ژانویه امسال، اولویت سلامت روانی و عاطفی را بر معیارهای خارجی در نظر بگیرید. پذیرفتن یک رابطه مثبت با غذا، تمرین شفقت به خود، و پرورش مثبت بودن بدن به ذهنیت سالم تری کمک می کند که فراتر از اعداد در مقیاس است. کنار گذاشتن شوق رژیم غذایی ژانویه به معنای درک این است که سلامتی شامل تعادل بین سلامت جسمی، روانی و عاطفی است.

تغییرات پایدار در رژیم غذایی شما بهتر است، تغییر به یک سفر مداوم و نه یک راه حل کوتاه مدت.

چرا رژیم های سریع حل نمی شوند؟

رژیم های سریع ممکن است نوید نتایج سریع را بدهند، اما اغلب در ارائه موفقیت پایدار ناکام هستند. بسیاری از این رژیم‌ها مبتنی بر اصول محدودکننده‌ای هستند که حفظ آنها در طول زمان چالش برانگیز است. اکنون شواهد خوبی به دست آورده ایم که نشان می دهد رژیم غذایی در دراز مدت با افزایش وزن مرتبط است. دوچرخه سواری وزن، تجربه کاهش و افزایش وزن،

چرخه کاهش وزن و به دست آوردن مجدد می تواند برای سلامت جسمی و روحی ناامید کننده و مضر باشد. در این ژانویه، بیایید با اتخاذ عادات واقع بینانه و پایدار، روی جستجوی موفقیت بلندمدت تمرکز کنیم. تغییرات مثبت تدریجی به احتمال زیاد منجر به بهبود پایدار در سلامت و تندرستی می شود.

دیات می تواند به سلامت روان آسیب برساند.  منجر به افزایش استرس، اضطراب و اختلال در غذا خوردن می شود.

عشق به خود بیش از اعداد مقیاس

به جای اندازه‌گیری موفقیت صرفاً با اعداد، روی بازتعریف معیارهای سلامتی خود کار کنید. عشق به خود شامل قدردانی از بدن شما برای کارهایی است که می توانند انجام دهند و آنها را با مهربانی تغذیه کنید. بدن شما صرف نظر از ظاهر یا توانایی شما سزاوار احترام است. رد رژیم های غذایی در ژانویه به شما این امکان را می دهد که تمرکز خود را از معیارهای خارجی به رفاه داخلی تغییر دهید. پذیرفتن عشق به خود به معنای شناخت این موضوع است که سلامتی یک مفهوم کل نگر است که فراتر از ظاهر فیزیکی است.

سخن پایانی در مورد رژیم های غذایی در ژانویه:

اگر چه برای استفاده از شروع سال نو حرفی برای گفتن وجود دارد، اما برای تعیین اهداف جدید، سعی کنید از محدودیت دوری کنید. نه تنها اهداف غیر واقعی شما را برای شکست آماده می کنند، بلکه می توانند برای سلامتی و رفاه شما نیز مضر باشند.

در این ژانویه، سعی کنید ذهنیت رژیم غذایی را رد کنید و در عوض رویکردی متعادل تر را تقویت کنید. جستجوی موفقیت درازمدت، که ریشه در عشق به خود و نپذیرفتن رژیم‌های غذایی دارد، کلید سالم‌تر و شادتر بودن شما در سال 2024 است.

درعوض، می‌توانید روی بازسازی رابطه‌تان با غذا کار کنید و با استفاده از دوره آموزشی منعطف غذا خوردن، گامی در جهت آزادی غذا و خوردن شهودی بردارید یا برای کار با تیم به‌صورت ۱-۱ ثبت‌نام کنید.



منبع