چگونه از خوردن حوصله خودداری کنیم


حوصله خوردن چیست؟

بoredom eating شکلی از غذا خوردن خارج از نشانه های گرسنگی فیزیکی شما است و می تواند نوعی غذا خوردن احساسی در نظر گرفته شود. این می تواند به طور شگفت انگیزی رایج باشد، و اگر متوجه شدید که وقتی گرسنه نیستید غذا می خورید، اشکالی ندارد. با این حال، بسیاری از مردم می پرسند که چگونه می توان از خوردن حوصله خودداری کرد، بنابراین بیایید وارد آن شویم.

خوردن احساسی در یک طیف وجود دارد. غذا خوردن به معنای لذت بخش است، و بنابراین خوردن برای حمایت از یک احساس مثبت یک کار عادی است. خوردن برای لذت بردن یک رفتار سالم است. برعکس، اگر اغلب برای سرکوب یک احساس منفی غذا می خورید، اینجاست که این رفتار کمتر مفید است.

دستیابی به میان وعده های عجیب و غریب به این دلیل که نیاز به حواس پرتی دارید به خودی خود چیز بدی نیست. بی حوصلگی خوردن زمانی به یک مشکل تبدیل می شود که به عادت تبدیل شود، یا زمانی که شروع به از دست دادن کنترل در اطراف آن کنید. پس چگونه از خوردن حوصله خودداری کنیم؟

در عوض چه چیزی را می توانم امتحان کنم؟

پس چگونه هنگام بی حوصلگی غذا خوردن را متوقف کنیم؟ داشتن مجموعه ای از گزینه ها برای حمایت از عادات غذایی شما یک راه عالی برای جلوگیری از اتکای بیش از حد به خوردن بی حوصله است. اگر بی حوصلگی خوردن تنها مکانیسم مقابله شما باشد، ترک عادت بسیار سخت تر از جایگزینی خواهد بود. در اینجا چند مورد برای امتحان وجود دارد:

  1. – وعده های غذایی و میان وعده های منظم در طول روز داشته باشید
  2. – برای پیاده‌روی و فعالیت‌های دیگر، به‌ویژه زمانی که احساس کسالت می‌کنید، بیرون بروید
  3. – لیستی از فعالیت های لذت بخش برای انجام دادن به جای آن برنامه ریزی کنید!
  4. – یک تایمر تنظیم کنید – اگر همچنان می خواهید وقتی تایمر خاموش می شود غذا بخورید، اشکالی ندارد. اما اغلب، گرسنگی بی حوصله فقط زودگذر است و بنابراین ممکن است متوجه شوید که این میل از بین می رود
  5. – برخی از فعالیت های سبک مدیتیشن را امتحان کنید
  6. – به اندازه کافی مایعات بنوشید – اگرچه قطعاً نباید سعی کنید گرسنگی واقعی را با نوشیدن بپوشانید، خوردن چیزی برای نوشیدن ممکن است این میل حوصله خوردن را برطرف کند.
  7. – غذاهایی را که از آنها لذت می برید بگنجانید – محدودیت بیشتر باعث می شود که در رابطه با غذا با مشکل مواجه شوید

چند مورد از این گزینه ها را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. داشتن طیف وسیعی از گزینه ها رویکرد خوبی است، زیرا ممکن است یک روز در مقایسه با روز دیگر مفیدتر باشد.

چرا حوصله خوردن در شب بدتر است؟

اگر در طول روز محدود شده اید، احتمالاً در عصرها پرخوری می کنید، حتی اگر گرسنه نباشید. به یاد داشته باشید، محدودیت بزرگترین عامل خطر برای پرخوری است. خوردن مقادیر کافی غذا در طول روز باعث می‌شود که در شب کمتر بچرید، در حالی که سعی می‌کنید خارش «رضایت» را از بین ببرید.

اگر وعده های غذایی خود را محدود کنید یا حذف کنید، به احتمال زیاد احساس و اصرار برای خوردن در شب خواهید داشت. در این زمان از روز، ما تمایل داریم افرادی را ببینیم که بیشتر وعده‌های غذایی مبتنی بر کربوهیدرات، به‌ویژه چیزهای شیرین یا شور را انتخاب می‌کنند.

این می تواند به خصوص اگر در طول روز مشغول به کار یا مشغله کاری بوده اید صادق باشد. برای بسیاری از ما، عصر اولین فرصت برای نشستن و بی حرکت بودن است. پس از مشغله، زمانی که برای نشستن سپری می‌کنید می‌تواند احساس خالی بودن کند. پاسخ می تواند پر کردن آن فضا با حواس پرتی باشد – و غذا می تواند یکی از راه های انجام این کار باشد.

در مواقعی که خسته هستیم نیز می توان از غذا استفاده کرد. ما می دانیم که افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر احتمال دارد میان وعده بخورند. این می تواند در مورد غذا خوردن در شب نیز صدق کند. و فقط برای بدتر شدن اوضاع، خوردن خیلی نزدیک به زمان خواب می‌تواند احتمال بد خوابی شما را افزایش دهد. سعی کنید بین غذا خوردن و خوابیدن 2 تا 3 ساعت فاصله داشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید تا خواب کافی داشته باشید. ممکن است بخواهید شروع به ایجاد یک روال منظم قبل از خواب کنید و برای کمک به آن، بهداشت خواب خوب را انجام دهید.

چگونه از خوردن حوصله در شب جلوگیری کنیم؟

خوردن زمانی که در شب گرسنه نیستید می تواند به راحتی به یک عادت تبدیل شود و زمانی که این اتفاق بیفتد، ترک آن سخت تر می شود. هر چه بیشتر اوقات کاری را انجام دهید، احتمال تبدیل آن به عادت بیشتر است. ممکن است برای شما مفید باشد که «آشپزخانه را ببندید»، به خصوص اگر فردی هستید که از آشپزخانه بیرون و داخل می شود و هر بار یک میان وعده برمی دارد. محدود کردن بازدید از آشپزخانه بعد از مدت زمان معین می تواند به ترک عادت کمک کند و الگوهای رفتاری را مختل کند.

اگر تمایل به خوردن میان وعده بعد از شام دارید، سعی کنید آن را یک میان وعده جامد درست کنید که واقعاً شما را راضی کند، به جای مجموعه ای از میان وعده های کوچکتر که به دردتان نمی خورد.

به تمرین تکنیک‌ها از بالا ادامه دهید، زیرا این تکنیک‌ها به میان‌وعده‌های عصرانه و همچنین خوردن حوصله روز کمک می‌کند.

ترک خوردن در زمانی که گرسنه نیستید

به یاد داشته باشید، هر تغییری در روال یا عادت به زمان نیاز دارد. به آرامی نکات و پیشنهادات بالا را برای تغییر پایدار و طولانی مدت بگنجانید. سعی کنید زمان هایی را مشخص کنید که به احتمال زیاد از خوردن حوصله سر می برید تا بتوانید بر روی چه جنبه هایی از جعبه ابزار خود تمرکز کنید.

اگر هنوز با کنترل خود در مورد غذا دست و پنجه نرم می کنید، به دوره غذایی انعطاف پذیر من بپیوندید یا برای حمایت تغذیه 1:1 رزرو کنید.

هنوز در مورد حوصله خوردن احساس گناه می کنید؟ برخی از فعالیت ها را برای غلبه بر افکار غیر مفید در اینجا امتحان کنید.

برای نکات بازیابی در صندوق ورودی خود در لیست پستی من مشترک شوید!