کتاب «کارکردهای فرهنگی اجتماعی پیاده‌روی اربعین» در آذربایجان‌غربی معرفی و بررسی می‌شود



خدیجه معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار () در ارومیه، گفت: به مناسبت اربعین حسینی آئین معرفی و بررسی کتاب «کارکردهای فرهنگی اجتماعی پیاده‌روی اربعین» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آئین به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهدای ارومیه اجرا می‌شود.

معصومی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 10:30 روز چهارشنبه 8 شهریورماه در خانه مطبوعات استان آذربایجان‌غربی برای شرکت در این مراسم حضور یابند.

وی با اشاره به برپایی موکب «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر گفت: پیاده‌روی اربعین، رویداد عظیم فرهنگی و اجتماعی است و موکب این اداره کل با ارائه خدمات مختلف فرهنگی ترویجی و با هدف پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی، میزبان زائرین به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: توزیع بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتاب‌های صوتی و کلیپ‌های موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره نویسی، طرح بیعت با شهدا، پویش کتابخوانی  کتاب عشق، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در کتابخانه حسینی در اربعین حسینی است.

به گزارش ؛ مراسم معرفی و بررسی کتاب «کارکردهای فرهنگی  اجتماعی پیاده‌روی اربعین» نوشته کریم مهری، استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه و باحضور محمدحسن جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه، مصطفی قلیزاده علیار دبیر محفل ادبی هاتف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.