اسرار رژیم کتوژنیک برتر

رژیم کتوژنیک 28 روزه مقدار متعادلی از مواد خوراکی با پروتئین بالا مانند گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی، مرغ محلی، تخم مرغ محلی، عصاره قلم، گوشت ارگانها، ماهی وحشی و محصولات لبنی پرچرب مثالهایی از مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. همانطور که در بالا گفته شد با خوردن مقدار کمی از مواد غذایی کربوهیدراتی بدن ما انسولین کمتری ترشح خواهد کرد. تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. از سبزیجات محبوب رژیم کتو میتوان به کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی، سبزیجات سبز رنگ ،مارچوبه، خیار و کدو اشاره کرد.

قواعد رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر با وجود انبوهی از تبلیغات درباره رژیم کتوژنیک، میتوان گفت که این رژیم ناشناخته و جدید محسوب نمیشود. در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید. چه کسانی نمی توانند از این رژیم استفاده کنند؟ دیگر از این ساده تر نمی شود! اما الآن میدانیم که جایگزین کردن منابع چربی با کربوهیدراتهای ساده، توصیهی خوبی برای سلامتی نیست؛ اما محدود کردن مصرف میوهها، غلات کامل، حبوبات و برخی از سبزیجات برای درازمدت به این معنی است که شما از مواد مغذی زیادی محروم خواهید شد. ᠎Th​is po​st h᠎as been generated with GSA C​on​te nt Generat or D​emoversi​on​.

رژیم کتوژنیک مقالات

محدود کردن مصرف غذاهایی مانند میوهها و سبزیها و غلات کامل برای مدت طولانی میتوانند دریافت مواد مغذی مهم و اصلی را نیز محدود کند. مهمترین اصل رژیم غذایی سالم این است که بتوانید در بلندمدت آن را حفظ کنید و این امکان را به شما بدهد که از طیف گستردهای از غذاهای مغذی بهرهمند شوید و این از راههای گوناگونی امکان پذیر است. این امکان وجود دارد که شما بهاشتباه، کمتر یا بیشتر از حد مجاز کربوهیدرات مصرف کنید. اگر شما می خواهید که وزن کاسته شده خود را حفظ کنید پس می توانید مقدار کربوهیدرات خود را کمی بالا ببرید.

این رژیم معمولاً شامل مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، گوشتهای فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، دانهها و سبزیجات فیبری است. این مسئله که شما کربوهیدرات رژیم غذایی را محدود کنید در ابتدا کمی مشکل است و شاید در نظر شما کنترل کردن مصرف کربوهیدراتها نشدنی باشد. اگر کودک شما ترجیح می دهد چای شیرین، شما میتوانید یک شیرین کننده مصنوعی برای شیرین کردن استفاده کنید. 6. چه کسانی میتوانند از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؟ یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. اگر به دنبال انجام رژیم کم کربوهیدرات هستید پیشنهاد میکنیم که برای چند روز وعده های غذایی خود را بررسی کنید تا مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را به دست آورید.

اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است.

امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. یک رژیم غذایی که ثابت شده که برای کاهش سریع وزن بسیار موثر است ،رژیم غذایی کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است. در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. برنامه ریزی وعده های غذایی خود از قبل نیز ممکن است مفید باشد و می تواند به شما در صرفه جویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید.

نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. اگر به تازگی رژیم کم کربوهیدرات را آغاز کرده اید چند روز زمان می برد که بدن شما به طور کامل سازگار شود تا از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده کند. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. در پایان مطالعه گروه رژیم کم کربوهیدرات به طور قابل ملاحظهای کاهش چربی و در عین حال عضله سازی را تجربه کرده بود.

خیار در رژیم کتوژنیک

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را کاهش می دهند و پروتئین و چربی بیشتری می خورند، در نهایت کالری بسیار کمتری می خورند. در رژیمهای گذشته که توصیهها مبنی بر کاهش مصرف چربیها بود توصیه میشد غذاهای چرب با غذاهای پُرکربوهیدرات کم چرب جایگزین شوند. در صورت نبود کربوهیدراتها، این چربیها هستند که به عنوان منبع انرژی استفاده میشوند؛ در واقع بدن با سوزاندن چربیها هم میتواند انرژی لازم خود را فراهم کند. در نتیجه از سوزوندن چربیها برای تولید انرژی جلوگیری میکنه. اواسط هزاره دوم تا و قرن ۶ پیش از مسیح محدودهای است که معمولاً محققان برای پژوهش در رابطه با زمان تولد زرتشت از آن پا را فراتر نمیگذارند.

آن ها همچنین ادعا می کنند که رژیم لاغری کتوژنیک به درمان افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دو کمک بسیاری می کند و میزان قند خون را به اندازۀ قابل توجهی کاهش می دهد. رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک نیز می توانند به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و مقاومت به انسولین مفید باشند. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید!

رژیم کتوژنیک گردشی

اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. از جمله عوارض جانبی دیگه ای که رژیم کتو داره، مشکلات در کیفیت خواب، استرس کاذب، عدم تمرکز هست که خب این موارد هم کاملا طبیعی و زودگذر هستن. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. با خوردن پروتئین و چربی بیشتر، طبیعتاً بیشتر طول میکشد تا احساس گرسنگی به شما دست بدهد، اما وقتی کربوهیدرات میخورید زودتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

مصرف پروتئین زیاد هم میتونه وارد شدن به مرحله کتوز رو سخت کنه. معمولا این مرحله چند روز زمان می برد و افراد گزارش دادند که نسبت به قبل انرژی بیشتری داشته اند. ۱۵ غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. این رژیم غذایی به مراتب کمتر محدودیت دارد، زیرا کالری، مایعات و پروتئین اندازه گیری نمی شود. محدودیت دریافت کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از رژیم لوکرب است، به طوری که در رژیم لوکرب میزان کربوهیدرات تا ۱۵۰ گرم در روز هم میتواند افزایش پیدا کند و این عدد در رژیم کتو حدود ۵۰ گرم است.

یک جدید مدل برای رژیم غذایی کتوژنیک

افرادی که دارای رژیم غذایی کتو هستند، میزان کافی از این ماده را از گوشت قرمز، مرغ و ماهی دریافت می کنند. رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می باشد. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است.

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد، رب انار برای رفع عفونت و آبسه لثه نیز مفید است. مشکلات پوستی می توانند اثر منفی چشمگیری بر زیبایی ظاهری انسان داشته باشند و بر همین اساس بسیاری از ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این مشکلات را رفع کرده و از پوست خود به بهترین شکل محافظت کنیم. اما کتون های برون زا با خوردن مکمل و از خارج از بدن تامین میشن. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند.

یک سری از بیماریها ممکن است تحت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شرایط بهتری پیدا کنند اما در مورد بیماریهای دیگر، شاید محدود کردن غذاهای کربوهیدراتدار مفید نباشد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعده های غذایی یا کم کردن آن ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. البته باید بگوییم که عواملی در این فرآیند موثر هستند.

البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. به این فرآیند کتوز میگویند. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. چربی های خود را از محصولات نارگیل، زیتون و آووکادو، آجیل های کم کربوهیدرات و کره های آجیل، تکه های تازه گوشت و ماهی های چرب دریافت کنید. به دست میاد. برای تکمیل بهره مندی از چربی ها، در پخت و پز از روغن نارگیل یا کره بهره مند شید.

خامه در رژیم کتوژنیک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.