برگزاری کارگاه آموزشی «زن و رسانه» و نشست‌های «سه‌شنبه‌های دانایی» در لرستان



اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار () در لرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به تشریح برنامه‌های این اداره در هفته گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر پرداخت و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همکاری سایر ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را به مناسبت این هفته در نظر گرفته‌ است.

روانشاد با اشاره به اینکه این هفته به معنای بزرگداشت ویژه برای زنان و مادران است بیان کرد: قدردانی از مادران و زنان سرزمینمان اتفاقی است که در طول سال باید وجود داشته باشد و در این هفته به برکت نام حضرت فاطمه زهرا (س) فرصتی فراهم می‌‌شود تا جنبه‌های مختلف نقش و جایگاه زنان  بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: امسال در قالب پویش «قدردانیم مادر» به مناسبت این هفته با حضور در سرای سالمندان صدیق خرم‌آباد و تجلیل از مادران ساکن در این مکان، حضور در منزل مادران شهدا در محله‌های مختلف و تجلیل از این عزیزان و کاشتن گل به یاد مادرانی که از دنیا رفته‌اند از جایگاه و شأن زنان در لرستان قدردانی می‌کنیم.

روانشاد به آغاز برگزاری نشست‌‌‌های هفتگی مطالعاتی و کتابخوانی در این هفته با عنوان «سه‌شنبه‌های دانایی» اشاره کرد و افزود: این برنامه با همکاری مجموعه فرهنگی آموزشی دلسا، انتشارات هاویر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه هفته اول به مناسب هفته گرامی‌داشت مقام زن به کتاب «خانواده: به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری» اختصاص دارد که با حضور استاد فاطمی نیک و علاقه‌مندان  برگزار خواهد شد.

روانشاد با بیان اینکه عصر شاعرانه «مهر مادری» یکی دیگر از برنامه‌‌هایی است که اجرا خواهد شد افزود: رونمایی از کتاب‌های بانوان نویسنده لرستان و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه مادران و فرزندان کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این هفته انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه به منظور تقدیر از همکاران که در جامعه حضور فعال دارند از مادران و بانوان شاغل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد افزود: مسابقات ورزشی ویژه بانوان نیز به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده است.

روانشاد به برگزاری چند کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی زن و رسانه و نیز کارگاهی با موضوع فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و مباحث روانشناسی نیز در استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود گفت: همایش ادبی به همین مناسبت و گرامی‌داشت شهدای دانش‌آموز شهرستان بروجرد همراه با تجلیل از دانش‌آموزان با همکاری موسسه فرهنگی هنری صدای پای صبح برگزار خواهد شد.