کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی «آل‌جلال» فقط محدود به تهران نباشد



به گزارش ()- شانزدهمین دوره داستان‌نویسی «آل‌جلال» از بیست‌ودوم دی‌ماه در قالب سیزده کارگاه آموزشی با هدف ایجاد فرصت برابر آموزش برای ادب‌جویان جوان و نیز پرورش استعدادهای سراسر کشور در تهران برگزار شده است. امروز در یکی از دوره کارگاه‌های «آل جلال» یاسر احمدوند معاون فرهنکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کارگاه‌ها دیدن کرد. 

احمدوند گفت: یکی از وظایف اصلی توسعه فعالیت‌های ادبی آموزش و یکی از محورهای اصلی توسعه ادبی آموزش است. علاقه‌مندان به آموزش هم در کشور ما زیاد هستند؛ کسانی که علاقه‌مندند دوره‌های ادبی را طی کنند، هم در نویسندگی و هم در شعر. امکانات به اندازه کافی برای آموزش همه علاقه‌مندان نیست. امیدواریم با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر بخش‌ها و نهادهای خصوصی و عمومی امکان آموزش برای اکثریت علاقه‌مندان در نقاط مختلف کشور فراهم شود.

وی افزود: تقریبا از نخستین دوره‌ جایزه جلال تلاش بر این بود که نمونه‌های حرفه‌ای موفق و قله‌های ادبیات داستانی را نشان داده و معرفی کند تا بتواند نویسندگان جوان را هم پرورش و آموزش بدهد تا در مسیر وارد شدن به نویسندگی حرفه‌ای قدم بردارند. بر این اساس دوره‌ها طراحی شده و اکنون شانزده دوره برگزار شده است. در این دوره‌ها هم هر سال افراد مختلفی حضور داشتند و توانستند از آموزش‌ها بهره بگیرند.

معاون فرهنکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حتما خیلی می‌تواند اثرگذار باشد. برای اینکه ما توانمان در زمینه پشتیبانی دادن به نویسندگان مهم کشور افزایش پیدا کند، باید تعداد قابل توجهی از جوان‌ها آموزش ببینند که از بین این‌ها تعدادی رشد کنند و فعالیت‌هایشان را استمرار دهند و تبدیل به نویسندگان حرفه‌ای شوند. این دوره‌ها باید گسترش هم پیدا کند و محدود به یک دوره آموزشی فقط در تهران نباشد تا بتوانیم در جاهای مختلف کشور این دوره‌ها را برگزار کنیم.

احمدوند بیان کرد: علاقه‌مند بودم از نزدیک هم کسانی که در دوره شرکت کرده‌اند را ببینم و هم خداقوت و خسته نباشید بگویم به همکارانم که زحمت کشیدند برای تدارک و برپایی این دوره و انصافا هم دوره قابل استفاده‌ای با حضور استادان به‌نام برگزار شد و مباحث کیفی بسیار خوب بود.