خطرات رژیم غذایی مد روز –


یک رژیم غذایی مد روز احتمالاً همه ما با یکی بوده ایم یا کسی را می شناسیم که داشته است. حقیقت این است که کاهش وزن سخت است. به عنوان یک چیز ساده فروخته می شود، فقط کمتر بخورید، بیشتر حرکت کنید. با این حال چند بار این کار را انجام داده اید تا شکست بخورید؟

در اطراف ما، جهان می تواند مملو از صحبت های رژیم غذایی و آخرین رژیم غذایی مد روز باشد. این می تواند به آرامی در ذهن ما نفوذ کند، بر تفکر ما تأثیر بگذارد و قبل از اینکه متوجه شوید «فرهنگ رژیم غذایی» شده اید. گوش دادن به این صحبت ها در مورد نیاز به کاهش وزن برای تناسب با لباس، نیاز به لاغری برای پذیرفته شدن، “خوب بودن” با آنچه خورده اید یا اینکه چگونه کمبود اراده منجر به تنبلی و چاق شدن شما شده است، همگی می توانند به مزمن شدن شما کمک کنند. رژیم گرفتن

رژیم غذایی مد چیست؟

رژیم غذایی مد روز راهی برای غذا خوردن است که ادعایی را بدون هیچ مدرک محکمی برای تأیید آن تأیید می کند. آنها معمولا با هدف کاهش وزن هستند. اینها اغلب رژیم های محدود کننده ای هستند که گروه های غذایی را حذف می کنند. یک رژیم غذایی مد روز ممکن است برنامه ای برای دنبال کردن داشته باشد که در آن شما فقط غذاهای خاصی را در زمان های خاص می خورید. معمولا قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید که اگر به آنها پایبند نباشید، احساس گناه می کنید. آنها می توانند شامل مواد گران قیمت، مکمل ها و پودرها باشند. پیروی از رژیم های مد روز یکی پس از دیگری می تواند منجر به رژیم غذایی مزمن شود.

رژیم غذایی مزمن چیست؟

رژیم غذایی مزمن فقط به این معنی نیست که چند پوند با یک رژیم غذایی مد روز کم کنید. این یک چرخه تکراری از خوردن محدود است که در آن رژیم غذایی مد روز را بعد از رژیم غذایی مد روز امتحان می کنید. این اغلب با فشارهای جامعه، ایده‌آل‌های غیرواقعی بدن و این باور که لاغرتر بهتر است، تقویت می‌شود. این چرخه می‌تواند به یک حلقه ناسالم و بی‌پایان از تلاش‌های کاهش وزن و به دنبال آن دوره‌های بازیابی تبدیل شود که به پریشانی جسمی و روانی کمک می‌کند.

نشانه های رژیم غذایی مزمن از یک رژیم غذایی مد روز

شناسایی رژیم غذایی مزمن شامل شناخت علائمی است که نشان می دهد در دام تلاش های دائمی کاهش وزن افتاده اید. جایی که بارها و بارها با استفاده از رژیم های غذایی برای کاهش وزن تلاش کرده اید. اگر بعد از خوردن اینها افکار دائمی در مورد غذا، قوانین سفت و سخت غذایی و احساس گناه دارید، اینها نشانه های رایج رژیم غذایی مزمن هستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که نسبت به وزن و شکل بدن احساس وسواس دارید، وزن شما به طور مکرر در نوسان است و شما وسواس فکری برای یافتن رژیم غذایی مد روز بعدی دارید.

تاثیر رژیم غذایی مزمن بر بدن

رژیم غذایی مزمن می تواند عواقب شدیدی بر بدن داشته باشد. در واقع اکثر رژیم‌های غذایی جواب نمی‌دهند. در حالی که کاهش وزن اولیه ممکن است اتفاق بیفتد، مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که در طولانی مدت (یک سال به علاوه)، اکثر افراد وزن از دست رفته را دوباره به دست می آورند، و اغلب نیز مقداری اضافی. تجزیه و تحلیل 29 مطالعه نشان داد که طی 5 سال 80 درصد از وزن از دست رفته دوباره به دست آمد.

علاوه بر این، تغییرات متابولیک حاصل از رژیم غذایی، مانند بهبود فشار خون و سطح چربی، اغلب کوتاه مدت هستند. پاسخ طبیعی بدن به کم خوری مداوم شامل افزایش اشتها و کاهش مصرف انرژی است. این منطقی است زیرا بدن شما در تلاش است تا شما را وادار به خوردن بیشتر کند. اما کاهش وزن طولانی مدت را چالش برانگیزتر می کند. این رژیم غذایی مد روز و آن اصلاحات کوتاه مدت در طولانی مدت به شما کمک نمی کند.

وزن برگشتی و چرخه رژیم غذایی

چرخه رژیم یک الگوی آشنا برای رژیم های مزمن است. شما با شور و شوق اولیه یک برنامه غذایی جدید و مد روز شروع می کنید، که به دنبال آن کاهش وزن موقتی به دنبال دارد. با این حال، این دوام ندارد و به دنبال آن دوباره وزن از دست رفته به دست می آید. سپس منجر به ناامیدی و تعهد مجدد به رژیم بعدی می شود. این چرخه ادامه دار می تواند اثرات منفی بر سلامت روان شما داشته باشد. در درازمدت می‌تواند منجر به رابطه منفی با غذا، نارضایتی از بدن و تصویر مخدوش شده از خود شود.

این چرخه رژیم تقصیر شما نیست. از شما می خواهم که برگردید و آن جمله را دوباره بخوانید. تقصیر تو نیست ما در محیطی زندگی می کنیم که افزایش وزن را تسهیل می کند. ما دسترسی آماده به غذا داریم، با گزینه‌های پر کالری‌تر آسان‌تر از گزینه‌های متعادل‌تر گرفته می‌شود. طراحی محیط ها و برنامه های کاری ما را به سمت داشتن زندگی کم تحرک تر سوق می دهد. حتی با وجود تمام انگیزه‌های موجود در دنیا، انتخاب‌های سالم می‌توانند نبردی سخت در برابر پیش‌فرض باشند.

در حالی که ممکن است کاهش وزن اولیه آسان باشد، یک حلقه بازخورد منفی وجود دارد که آن را سخت تر می کند. بنابراین هنگامی که مقداری وزن کم می کنید اشتهای شما افزایش می یابد و مصرف انرژی شما کاهش می یابد. انرژی کمتری مصرف می کنید و گرسنه تر هستید! شما تنبل نیستید، اراده ضعیفی ندارید، در واقع بدن شماست که کم‌خوری مداوم را برای شما سخت‌تر می‌کند.

تاثیر فرهنگ رژیم غذایی: چرا یک رژیم غذایی مد روز کار نمی کند؟

تأثیر فرهنگ رژیم غذایی عامل مهمی در رژیم غذایی مزمن است. ما باید از استانداردهای غیر واقعی جامعه فاصله بگیریم. اینها توسط رسانه ها، به علاوه تبلیغات و حتی مانکن ها در مغازه ها هدایت می شوند. همه آنها به یک ایده ناسالم در مورد چگونگی ظاهر بدن کمک می کنند. فرهنگ رژیم غذایی بر این باور است که کاهش وزن معادل موفقیت، شادی و پذیرش است. با این حال، این فشار اغلب افراد را به سمت رژیم های غذایی ناپایدار سوق می دهد و چرخه ای از ناامیدی و نارضایتی ایجاد می کند.

رهایی از خطرات رژیم غذایی مزمن مستلزم به چالش کشیدن هنجارهای تداوم یافته توسط فرهنگ رژیم غذایی است. به‌جای تسلیم شدن در برابر راه‌حل‌های سریع و برنامه‌های محدودکننده، سبک زندگی سالم‌تری را در نظر بگیرید که بهزیستی بلندمدت را در اولویت قرار می‌دهد. رژیم های غذایی را کنار بگذارید، از ترازو فاصله بگیرید و روی ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی خود تمرکز کنید. با سیگنال های بدن خود ارتباط برقرار کنید، افکار منفی را به چالش بکشید و انگیزه عمیقی پیدا کنید که ریشه در سلامتی دارد، نه فقط ظاهر.

چه چیزی می تواند کمک کند؟

رژیم ها را کنار بگذارید از ترازو فاصله بگیرید. در عوض، تغییرات بلندمدتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید که بتوانید آن را برای همیشه حفظ کنید.

شروع به سیم کشی مجدد افکار خود کنید و دوباره با سیگنال های بدن خود هماهنگ شوید. این زمان می برد، اما ارزشش را خواهد داشت. به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا یک عادت جدید ایجاد کنید. سپس سعی کنید برای یک سال و نه چند هفته بر روی تعهد تمرکز کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • شروع به کار بر روی ارتباط با سیگنال های گرسنگی و سیری خود کنید. آنها چه احساسی دارند، در نقاط مختلف روز چقدر قوی هستند؟
  • بیشتر در خانه غذا بخورید، بپزید و آماده کنید، به جای غذا خوردن و بیرون رفتن یا غذا خوردن.
  • افکار منفی خود را در مورد خود و بدنتان به چالش بکشید. سعی کنید اینها را با نکات خنثی یا مثبت دوباره قاب بندی کنید. به عنوان مثال، «من در این مورد چاق به نظر می‌رسم» را می‌توان اینگونه تعریف کرد: «بدن من به خوبی از من مراقبت کرده است و در حالی که من همیشه با آن راحت نیستم، ترجیح می‌دهم با آن مهربان باشم».
  • انگیزه عمیق خود را بیابید، چرا می خواهید تغییر ایجاد کنید، واقعاً چه چیزی به شما کمک می کند تا در طولانی مدت تغییر ایجاد کنید؟
  • روی تغییرات سلامتی تمرکز کنید نه تغییرات وزن. در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید که برای سلامت کلی شما مفید باشد؟ پیاده روی در زمان ناهار، خوردن یک قسمت اضافی میوه، نوشیدن آب بیشتر، زودتر خوابیدن؟
  • انتظارات خود را مدیریت کنید. هیچ رژیم غذایی یا سبک زندگی کاملی وجود ندارد. به جای “همه یا هیچ” بودن، روی تعادل شاد تمرکز کنید. ممکن است در نهایت به آن بدن عالی نرسید، اما شناختن بدن خود و پذیرش آن بسیار ارزشمند است.
  • با یک متخصص مراقبت های بهداشتی کار کنید که می تواند در هر مرحله در کنار شما باشد.

به جای رژیم غذایی مد روز چه کنیم؟

شروع به خواندن، گوش دادن و دنبال کردن کسانی کنید که در مورد غذا خوردن شهودی صحبت می کنند و در آن کار می کنند. چند پادکست فوق العاده و کتاب وجود دارد.

توصیه های کتاب:

  • غذا دارو نیست اثر دکتر جاشوا وولریچ
  • بدن عذرخواهی سویا رنی تیلور نیست
  • غذا خوردن بصری توسط Evelyn Tribole
  • مهربانی بدن اثر ربکا اسکریچفیلد

من همچنین یک دوره 6 هفته ای Flexible Eating را برگزار می کنم که به چالش این افکار فرهنگ رژیم غذایی کمک می کند، روی بازسازی افکار شما کار می کند و سفر اتصال به سیگنال های بدن شما را آغاز می کند. به علاوه، تغییرات معقولی در شیوه زندگی را که می توانید ایجاد کنید، پوشش می دهیم. دوست دارم به من بپیوندی

برای دستیابی به سلامتی بهتر، به دنبال راهنمایی از متخصصان مراقبت های بهداشتی و کشف اصول غذا خوردن بصری باشید. در پادکست‌ها و کتاب‌های بالا که رویکردی متعادل و آگاهانه به تغذیه را ترویج می‌کنند، شیرجه بزنید. به یاد داشته باشید، رسیدن به اندامی عالی نیست. این در مورد درک و پذیرش بدن شما در حین انتخاب انتخاب هایی است که به سلامت و شادی کلی شما کمک می کند.





منبع