خطر منفی رژیم غذایی کتوژنیک که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

اگر مقدار زیادی چربی برای سوزاندن دارید باید از رژیم کتوژنیک کلاسیک یا استاندارد استفاده کنید؛ رژیمی که در این مقاله در مورد همه جوانب آن اطلاعات مفیدی به شما خواهیم داد. ما در این مقاله از خواص پنیر نخل خرما صحبت کردیم و از نحوه مصرف و عوارض آن هم حرف زدیم. در رژیم لاغری کتوژنیک یا رژیم کتو، مصرف کربوهیدراتها محدود می شود. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم لاغری دنیا است که با کاهش سطح انسولین و ایجاد تغییر در سوخت اصلی بدن از مواد قندی به اسیدهای چرب باعث می شود تا چربیهای اضافی بدن سوزانده شوند. در واقع، بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. حبوبات از جمله پروتئین های گیاهی عالی هستند که باید در برنامه غذایی شما قرار بگیرند.

در رژیم PCOS میتوانید ترکیبی از پروتئینها را مصرف کنید، اما بسیاری از مردم ترجیح میدهند بر روی منابع گیاهی تمرکز کنند. بسیاری از افراد ترجیح میدهند از 12 ظهر تا 8 شب را انتخاب کنند چون در این صورت شما میتوانید یک ناهار، یک شام و یک میان وعده متعادل داشته باشید و فقط باید یک صبحانه را حذف کنید و شب را گرسنه بمانید. همچنین میتواند برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی بیماریهای مغزی موثر باشد. یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی و همچنین ورزش منظم و سایر تغییرات سبک زندگی باشد، معمولا برای مدیریت بیماری کبد چرب توصیه میشود.

بر اثر بروز ویار بارداری ، ولع خوردن برخی مواد غذایی هم در بدن او افزایش مییابد. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. شواهد دیگر در زمینه رژیم کتوژنیک در سرطان، حاکی از آن است که افرادی که دارای سطح قند خون بالا و دیابت هستند، خطر ابتلا به سرطاندر ان ها افزایش مییابد .و از طرفی تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند در کاهش سطح قند خون و مدیریت دیابت، حداقل در کوتاهمدت، بسیار مؤثر باشد .

رژیم کتو مصرف مقدار بسیار کمکربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی را توصیه میکند. در این رژیم لاغری مصرف گوشت قرمز و مرغ محدود شده و استفاده از ماهی به مقدار زیاد توصیه می شود. همچنین برای کسانی که تحت درمان های سنتی سرطان قرار می گیرند، مصرف کالری کافی در حین رژیم غذایی می تواند چالش برانگیز باشد. جاش آکس می گوید بهتر است رژیم کتو برای 30 تا 90 روز دنبال شود و سپس یک برنامه رژیم غذایی پایدارتر جایگزین شود. هیدراته ماندن، استراحت کافی، خوردن غذاهای غنی از فیبر و انجام فعالیت های سبک می تواند به کاهش علائم آنفولانزای کتو کمک کند. در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. تحرک ناکافی، رژیم غذایی نامناسب و زندگی ماشینی موجب شده است تا اکثر افراد در معرض اضافه وزن و چاقی قرار گیرند.

رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری ام اس بی خطر باشد و حتی ممکن است به آنها کمک کند کمتر احساس خستگی و افسردگی کنند. رژیمهای زیادی وجود دارد که میتوانید در راستای کاهش وزن از آن استفاده کنید، ولی در آن احساس سیری کنید. کاهش گرسنگی. گرسنگی در بسیاری از افراد به شدت کاهش پیدا میکند. افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند. همچنین در این شرایط ممکن است، طعم فلز در دهان خود احساس کنید. همچنین به دلیل اینکه دریافت کربوهیدرات از میوه و سبزیجات کم میشود، یبوست هم از عوارض دیگر این رژیم لاغری و درمانی است. این میوه سرشار از ویتامین سی است. به همین سبب توصیه میکنیم برای استفاده از هرگونه رژیم نیاز است که با مشاور تغذیه هماهنگیهای لازم را انجام داد و در رابطه با آن رژیم با او مشورت کرد.

در این رژیم از اسیدهای چرب جهت مصرف انرژی مورد نیاز بدن استفاده میشود. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیتون میتواند از تحلیل استخوان ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد. با چربی هم مثل بنزین بدن بهتر کار می کند. رعایت اصول و قواعد رژیم کتوژنیک باعث میشود که چربیهای بدن در کبد به کتون تبدیل شده و در نتیجه سطح قند خون و انسولین در بدن نیز کاهش پیدا کند. خطرات: رایج ترین عوارض جانبی در کودکانی که رژیم کتوی سخت گیرانه را رعایت کرده اند، یبوست، کاهش وزن و مشکلات رشد یا بی اشتهایی می باشد. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی است که برای کاهش وزن و لاغری و همچنین کنترل و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. Th​is ᠎po᠎st h as been ᠎do᠎ne by GSA C​on te᠎nt ​Ge᠎nerator  DEMO!

رژیم غذایی کتوژنیک، نوعی رژیم غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار پایین است. در رژیم کتوژنیک مقدار انسولین بسیار پایین بوده و مقدار گلوکاگون بیشتر است. بنابراین، سطوح پایین انسولین ممکن است رشد تومور را کندتر کند. به طور کلی این رژیم برای کودکان، زنان باردار، زنان شیرده و افراد کهن سال مناسب نیست، زیرا به شدت از رشد کودک جلوگیری میکند و باعث ضعف مادر در هنگام بارداری وشیردهی میشود. از آنجایی که چای ماچا دارای کربوهیدرات یا شکر نیست، کاملاً کتو دوست است. آنها دارای ویتامین سی، فیبر و منگنز هستند و احتمالا جزو خوشمزه ترین میوه ها هستند. ᠎Content was gener ated ᠎by G SA  C on tent G ener ator DE​MO​!

موز یکی از میوه های اصلی در ساخت اغلب اسموتیهای سبز و سالم بحساب میآید. این پودر خارق العاده در به برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید و از مزایای شگفت انگیز آن بهره مند شوید. با این وجود، مطالعات زیادی باید در زمینهی ایمنی، مضرات رژیم کتوژنیک و تاثیرگذاری این نوع رژیم غذایی در بلندمدت انجام شوند. درکل رژیم کتوژنیک به بعضی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک میکنه تا سطح گلوکز رو در یک اندازه پایین اما سالم تثبیت کنه. اما اکنون میدانیم “یک رژیم پر چرب با پروتئین متوسط وکربوهیدرات اندک” میتواند تولید کتون در بدن را به طور چشمگیری افزایش دهد. اگر درصد چربی شما نسبتا زیاد است و قصد سوزاندن مقدار زیادی چربی دارید باید روزهای کم کربوهیدرات بیشتر از روزهای پر کربوهیدرات در هفته باشد. اگر مقدار کمی چربی برای سوزاندن دارید یا مایل هستید وزن کنونی خود را حفظ کنید میتوانید از انواع رژیم کتوژنیک اصلاح شده به خصوص رژیم کرب سایکلینگ استفاده کنید.

رژیم کرب سایکلینگ با چرخش کربوهیدرات روزهای هفته به روزهای کم کربوهیدرات، کربوهیدرات متوسط و پر کربوهیدرات تقسیم میشود. و هورمون های ایجادکننده استرس و اضطراب را متعادل میکند و باعث میشود تا مغز به آرامش برسد. رژیم کتو یک رژیم قابل استفاده برای طولانی مدت نیست چراکه یک رژیم متعادل نیست. بهتر است برنامه غذایی خود را بر اساس چندین وعده غذایی متعادل و مغذی (به عنوان مثال ۶ بار) در روز تنظیم کنید.

رژیم غذایی مقدار کربوهیدرات مصرفی را کاهش می دهد و آن را با چربی جایگزین می کند. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین و بر مصرف کربوهیدرات می تواند در صورت ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید باشد، به خصوص اگر اضافه وزن دارید یا سطح انسولین بالایی دارید. اما در مطالعات انجام شده، در رژیم های مختلف که میزان پایبندی به رژیم را بررسی میکنند با وجود سیری که شما در کتوژنیک و حالت کتوسیس احساس میکنید میزان پایبندی افراد در این رژیم با رژیم های دیگر تفاوت چندانی ندارد و تقریباً هر دو ۲۴ درصد است، یعنی ۲۴ درصد افراد در طول رژیم به تغذیه خود پایبند می ماندند(احتمالا دلیل آن گرسنگی در طول رژیم نیست و بخاطر محدودیت های غذایی مثل منع مصرف کربوهیدرات در طول رژیم است و باعث میشود افراد به دلیل عادت به مصرف کربوهیدرات، مجدد مصرف کربوهیدرات را افزایش دهند).مطالعات نشان میدهد بقیه افراد به مرور زمان مصرف کربوهیدرات خودشان را افزایش داده و از حالت کتوسیس خارج می شوند.

 Data h as  been g᠎enerated by GSA Conte nt Ge​nerato r DEMO​.

اما این تصور غلط رایج وجود دارد که بسیاری سعی میکنند بدن خود را با همان مقدار پروتئین – پنجاه و پنجاه – به حالت کتوز برسانند. این برنامه شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما حاوی پروتئین بیشتری است. در این رژیم لاغری فرد میتواند از مواد خوراکی سالم حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی مانند سبزی و میوه به وفور استفاده کند. در این رژیم لاغری استفاده از پروتئینها مانند تخم مرغ، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و آجیلها، سبزیجات، میوهها، چربیهای سالم و محصولات غیرفرآوری شده، آزاد میباشد. افرادی که مصرف زیاد گوشت یا لبنیات دارند از ترکیب این غذاها در رژیم غذایی خود بهره مند می شوند. ​Th is  data was ᠎do ne by G᠎SA  C​on᠎tent Gen er ator  DEMO!

میتوانید از این فهرست کلی زیر به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که متخصص تغذیه شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که برخی از غذاها را به عنوان بخشی از برنامه غذایی خاص PCOS خود بگنجانید یا از آن اجتناب کنید. اما محصولات لبنی کمچرب معمولاً خوب هستند. اگرچه رژیمهای کتوژنیک متعددی وجود دارند ولی در مورد کتوژنیک رژیم مواد غذایی معمولاً تنها رژیمهای استاندارد و با پروتئین بالا بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته دکتر فرزاد روشن ضمیر است.

چه غذاهایی باید از رژیم غذایی تنبلی تخمدان حذف شوند؟ چه غذاهایی را نباید در رژیم کتوژنیک مصرف کنیم؟ مصرف پروتئینهای گوشتی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهیهای کم چرب در این رژیم لاغری ممنوعیتی ندارد. رژیم غذایی از نظر غذاهای شناخته شده برای پیشگیری از سرطان، مانند غلات کامل، میوه ها و برخی سبزیجات بسیار محدود است. توت فرنگی بسیار مغذی و از نظر کالری جزو میوه های کم کالری قرار دارد. تعداد غذاهای سالم و خوش طعم بسیار زیاد هستند. برنامه دیگر در سندرم تخمدان پلی کیستیک، رژیم غذایی DASH است که بر کاهش مصرف نمک و افزایش دریافت غذاهای مفید برای قلب تمرکز میکند. “یک رژیم غذایی که تمام گروههای غذایی را حذف می کند پرچم قرمز سلامت است. علاوه بر این، این رژیم غذایی انقدر سیر کننده ست که می تونید بدون شمردن کالری یا زیر نظر گرفتن میزان مصرف مواد غذایی، وزنتون کاهش پیدا کنه (۱۶).

بنابراین قبل از اجرای هر رژیم غذذایی باید تحقیقات خود را انجام دهید، با یک متخصص تغذیه و پزشک خود مشورت کنید و مطمئن باشید که در طول رعایت هر رژیم غذایی از امنیت کامل برای سلامتی بدن برخوردار هستید. زمانی که افراد اقدام به اجرای رژیم کتوژنیک می کنند، بدنشان در سوزاندن چربی بسیار کارآمدتر میشود. میوه ها و انواع توت ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اگر در خارج از ایران زندگی میکنید یا اینکه به این میوه دسترسی دارین حتما توی رژیم کتوژنیک ازش استفاده کنید. سندرم تخمدان پلی کیستیک در درجه اول با اختلالات هورمونی، به ویژه سطوح بالای آندروژنها مانند تستوسترون مرتبط است. به دلیل عدم وجود کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی عوارضی مانند خشکی، سرگیجه، بوی بد دهان، خستگی، ضعف و حالت تهوع ایجاد میشود.

برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک باید کربوهیدرات هایی که هضم آن ها سخت است را به برنامه غذایی خود اضافه کرد. در واقع، شما باید مصرف بیشتر کربوهیدراتهایی را که هضم آسانی دارند، مانند شکر، نوشابه، انواع شیرینی و نان سفید را کاهش دهید. ۱۰. من دچار اختلال هضم و اسهال شدهام، چه کار کنم؟ اگر به اندازه کافی مایعات و الکترولیت مصرف نکنید، دچار خشکی دهان میشوید. در این سیستم کتوژنیک دورهای مصرف کربوهیدارت محدود، پروتئین متوسط و چربی زیاد پیشنهاد میشود.