مقاله بی طرفانه 8 چیزهای جدیدی را درباره فواید رژیم کتوژنیک نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند. 1402

رژیم کتوژنیک برای صرع به همین دلیل است که هنگام شیردهی، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، کاهش وزن معمول توضیح چرا شاید با این وجود یک آماتور در غذاهای کتوژنیک چیست است. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند. در رژیم کیتو مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود، در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. Data has been cre​ated wi᠎th G᠎SA᠎ C onte nt Gener ator D emoversion .

به طور معمول این به افرادی که دیابت دارند اشاره دارد، اگرچه همه افراد دیابتی نباید کتو را امتحان کنند. این خوراکی چون سنگین است، مناسب سحری نمیباشد. 10. دهانم بوی بد میدهد و نفسم نیز بد بو شده است، چرا؟ نتایج اضافی یکی از دلایلی است که چرا نسخه جدید (منتشر شده توسط وایکینگ در سال ۱۹۸۶ و توسط پنگوئن در سال ۱۹۸۸) بهطور قابل ملاحظه ای طولانیتر از نسخه قبلی خود است. لذا در طراحی آن پیچیدگی های خاصی وجود دارد چرا که کاملا با رژیم های مرسوم متفاوت است.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند. چراکه تولید این منابع سوختی باید صرفا در مواقع ضروری صورت بگیرد و حضور طولانی مدت آنها در بدن مضر است. بعلاوه این دو گروه از مواد غذایی دارای میزان زیادی پروتئین با کیفیت هستند که برای رشد و ترمیم عضلات و همچنین پیشگیری از تحلیل عضلات ضروری میباشند.

این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. رژیم غذایی لاغری سریع سه عدد تخم

مرغ تازه بردارید، زرده ها را از سفیده های آن ها جدا کنید، سفیده ها را هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنید. خوردنیهای قندی: مثل نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی و شکلات. روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی. برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث میشود کالری دریافتی شما به شدت افزایش یابد و وزنتان اضافه شود.

مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. مدت زمانی که شیر باید روی این حرارت قرار گیرد، 40 دقیقه میباشد. این نوع رژیم فواید زیادی برای سلامتی دارد. رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

در ضمن میتوانید از قبل چند تخم مرغ آب پز کنید و در یخچال بگذارید. رژیم کتوژنیک باعث تغییر در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما شده که به همین خاطر باید نمک بیشتری به وعده غذایی خود اضافه کنید یا از مکملهای مواد معدنی استفاده کنید. بنابراین، خوردن غذای سالم و متعادل در حین پیروی از رژیم کتو بسیار مهم است. یکی از تمرکز های رژیم تک خوری و انواع آن، سالم بودن وعده های غذایی و بی ضرر بودن آنها برای بدن انسان است. در صورت امکان بهتر است از انواع گوشت های ارگانیک استفاده کنید، زیرا این گوشت ها مقدار فراوانی امگا ۳، CLA و آنتی اکسیدان دارند.

رژیم کتوژنیک در شیراز

کره و خامه: در صورت امکان کره و خامه محلی. با این حال برخی از انواع آن انعطاف پذیری بیشتری دارد و استفاده از برخی محصولات و مواد غذایی تهیه شده از حیوانات امکان دارد اما میزان ان محدود است. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت. پاسخ: این مساله طبیعی است و یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است و بعد از حدود یکماه از بین خواهد رفت. همراه داشتن رژیم غذایی لاغری سریع خوراکی و نوشیدنی با خودتان،به شما یادآوری می کند که در یک ماموریت هستید و هیچ چیز نباید انگیزه شما برای رسیدن به هدف را از بین ببرد.

این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات. اگر در تولید شیر کافی مشکل دارید، سعی کنید با 50 تا 75 گرم کربوهیدرات در روز شروع کرده و هر روز به آرامی کربوهیدراتها را کاهش دهید (مثلاً 5 تا 10 گرم در روز) و بررسی کنید این کار چگونه بر میزان شیر شما تأثیر میگذارد.

بعضی طعمدهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم هستند. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد.

رژیم کتو یک رژیم قابل استفاده برای طولانی مدت نیست چراکه یک رژیم متعادل نیست. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. ادویهجات: میتوانید از نمک، فلفل، ادویهجات و انواع سبزیجات خشک رایج استفاده کنید. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید.

دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. بعلاوه وقتی خسته هستیم نرخ سوختوساز بدن در حالت استراحت یا (Resting Metabolism Rate (RMR پایین میآید. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. با این وجود به یاد داشته باشید که نتایج تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز کاملا قطعی نیستند.

این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. در بسیاری از مطالعات، مشخص شده است که مصرف روغن زیتون خطر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. کربوهیدراتها موادی هستند که به صورت پنهان در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند و شما ممکن است ناخواسته مقدار زیادی کربوهیدرات روزانه مصرف کنید. بی خوابی دلایل بالقوه زیادی دارد و همه آنها به راحتی قابل حل نیستند. بهغیر از صرع، چندین استفادهٔ درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتند از: درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب.

لیست خرید رژیم کتوژنیک

برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. برخی مکملهای طبیعی بهخصوص در مطالعات حیوانی با افزایش باروری مرتبط هستند. همچنین با چربیهای مفیدی که دارد، از رسوب کلسترول در کبد جلوگیری کرده و عملکرد آن را بهبود میبخشد. و از ایجاد چربی در عروق بدن جلوگیری میکند. افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. بیماران دیابتی که تا به حال مبتلا به کتواسیدوز دیابتی تشخیص داده شده اند.

رژیم کتو یک برنامه غذایی است که بر روی غذاهایی تمرکز دارد که مقدار زیادی چربی سالم، مقادیر کافی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کمی فراهم می کند. رژیم کتوژنیک شباهت بسیار زیادی با رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات دارد. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. توجه کنید ورزشکارانی که در مسابقات شرکت میکنند، نیاز به کربوهیدرات دارند، برای همین رژیم آنابولیک برای آنها مناسب نیست.

در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید. امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید علت ناموفقیت خود در کاهش وزن را پیدا کنید. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. شام: مرغ مزهدار شده با سس پستو و پنیر خامهای همراه با سبزیجات. شام: گوشت با پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. ناهار: شیک شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا.

فواید رژیم کتوژنیک توضیح داده شد

ناهار: مقداری آجیل و ساقه کرفس با گواکاموله و سالسا. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. رژیم کتوژنیک میتواند در پیشگیری از بروز برخی بیماری ها مثل ، صرع و آلزایمر مفید باشد. به همین دلیل، رژیم کتو ممکن است به فرد در پیشگیری یا مدیریت بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر کمک کند. به طور کلی میزان پروتئین بدون چربی را در رژیم غذایی مانند مرغ بدون پوست، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی افزایش دهید. گوشت قرمز و گوشت پرندگان از اجزای اصلی رژیم کتوژنیک به شمار میروند.

این امر جزو عوارض جانبی رایج رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. این ویژگی فواید زیادی برای افراد دارای دیابت نوع ۲ و افراد مستعد دیابت دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید.