راهنمای آنجلینا جولی برای رژیم کتوژنیک چرخه ای

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کردهاید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا میکند، چربیها جایگزین کربوهیدرات حذف شده میشوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربیهاست. رژیم کتوژنیک چرخه ای: برای ۵ الی ۶ روز در هفته شما به سبک رژیم کتوژنیک پیش می روید اما برای ۱ الی ۲ روز وعده های غذایی با کربوهیدرات بالا می خورید. کسانی که رژیم کتوژنیک را در پیش میگیرند ممکن است برخی از مواد مغذی مهم مانند الکترولیتهایی چون سدیم و پتاسیم را از دست بدهند. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

کمی بیش از نصف کسانی که دچار عود میشوند، با داروهای ضد صرع یا اجرای مجدد رژیم کتوژنیک، بهبودی کامل را بازمییابند. در صورت ایجاد شرایط کتوز ریزش مو سبب می شود تا موها دچار تغییر شوند. مخالفان مدعی هستند که رژیم کم کربوهیدرات ناپایدار است چون در این رژیم، مصرف گروه های غذایی بسیار محدود است و منجر به احساس محرومیت می شود و به همین دلیل افراد، این رژیم را کنار می گذارند و مجددا دچار افزایش وزن می شوند. بر طبق گفته طرفداران رژیم پالئو، انسان های تکامل یافته به این سبک تغذیه می کرده اند و ما با استفاده از این رژیم می توانیم بدنی سالم داشته باشیم.

اما در سال ۱۹۳۰ مطالعه انجام شده نشان داد دو مردی که به مدت ۱ سال تنها از محصولات حیوانی استفاده کرده بودند در سلامتی کامل به سر می بردند. فاز اول: شما به مدت ۲ هفته کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات دریافت می کنید. یک سیب متوسط بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد. رژیم مدیترانه ای بر روی مصرف بیشتر ماهی های روغنی به جای گوشت قرمز و روغن زیتون فرابکر به جای چربی هایی مانند کره تاکید دارد.

بیکن(گوشت خوک نمک زده شده) – مراقب مواد نگهدارنده و نشاسته افزوده شده باشید. همچنین توصیه می شود از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هر گونه مواد غذایی که ممکن است حاوی مواد نگهدارنده و رنگ باشد در دستور رژیم کتوژنیک جدآ خودداری شود . رژیم غذایی کتوژنیک (بهاختصار رژیم کتو) رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که هر رژیمی سختیهای خودش را دارد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

البته این بلیست به برنامه غذایی هفتگی یا یک ماهه شما بستگی دارد. در حقیقت این روش به شما رویافروشی نمیکند و دقیقا راهنماییتان میکند که چطور وزنتان را با روشی علمی کم کنید. رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سهروزه هم میگویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک میکند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزنتان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر و چربی است. درصد مصرف پروتئین در این نوع رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است.

رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد. مطالعات مختلف توسط محققان ثابت کرد که مصرف چای سبز می تواند به بیماران چاق و دیابتی کمک کند که وزن را با افزایش متابولیسم چربی و سیری و سرکوب ژن های چاقی کاهش دهند. رژیم کتوژنیک هدفمند: در زمان های نزدیک به وعده تمرینی شما مقداری کربوهیدرات استفاده می کنید.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

فاز دوم: به صورت آهسته مقداری آجیل، میوه و سبزیجات کم کربوهیدرات به رژیم خود اضافه می کنید. در کتاب رژیم کتوژنیک که دکتر میثم شکری ساز به فارسی ترجمه کرده و به صورت بومی درآورده است، دستورالعملهای گام به گام و اصولی این رژیم با کمترین عوارض ممکن، شرح داده شده است. از جمله این مواد خوراکی می توان به لوبیای سویا، روغن های گیاهی و آجیل ها اشاره کرد. از روغن زیتون برای چاشنی سالاد و آماده کردن غذاهای تان استفاده کنید. روغن کنجد دارای ویتامین B6، منگنز، کلسیم، ویتامین E، زینک، آهن و مس هستش. این سالاد الویه، کم کربوهیدرات است و دارای پروتئین عالی است.

رژیم کتوژنیک خوبه

این اسیدهای چرب به کبد منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، pH خون را تغییر می دهد، که می تواند منجر به مشکلات متعددی شود که نیاز به مراقبت های اضطراری دارند ( لیزو، 2021 ). با رژیم کتوژنیک، تعداد کتون های تولید شده در حالت ایده آل کمتر است و در سطح ایمن باقی می ماند و بر سطح pH خون تأثیر نمی گذارد. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب.

رژیم کتوژنیک راحت

رژیم لاغری کتوژنیک به طور کلی یک رژیم بی خطر است، ولی سه گروه زیر بهتر است قبل از گرفتن این رژیم با پزشک خود مشورت نمایند. در طول این رژیم روزانه باید ۸ الی ۱۲ لیوان آب مصرف شود. در رژیم غذایی ketogenic مصرف کربوهیدرات روزانه شما باید حدود ۵۰ گرم یا کم تر باشد و این ممکن است دشوار باشد. محصولات یا فرمولهای آماده مانندKetocal® ، با این حال، شامل یک مکمل مولتی ویتامین است. این رژیم شامل خوردن گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها، آجیل ها و دانه ها است. این نوع، مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است.

در رژیم اکو اتکینز ۲۵ درصد از کالری های شما کربوهیدرات٬ ۳۰ درصد از پروتئین و ۴۵ درصد از چربی سالم می باشد. رژیم اکو اتکینز در واقع رژیم گیاه خواری اتکینز است. تأثیر رژیم اتکینز چقدر است؟ یک تحقیق انجام شده به مدت ۶ ماه نشان داد که رژیم اکو اتکینز باعث کاهش وزن و بهبود سلامت قلب می شود. به همین دلیله که معمولا افراد با خوردن فست فود ها سریع سیر میشن اما بعد از مدت کوتاهی دوباره گرسنه میشن. در این روش در دورههای کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز میتواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد.

در این رژیم بر روی گوشت، ماهی، تخم مرغ، چربی های سالم، سبزیجات، محصولات لبنی، آجیل ها و توت ها تاکید می شود.مقدار کربوهیدرات مصرفی در این رژیم چیزی بین ۲۰ تا ۱۰۰ گرم کربوهیدرات می باشد. برنامه غذایی افرادی که رژیم بدون کربوهیدرات را دنبال می کنند حاوی گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و چربی های حیوانی مانند کره و سرشیر است. در رژیم پالئو کربوهیدرات بسیار محدود است. در سال 1970 دکتر اتکینز رژیم کربوهیدرات بسیار کم برای کاهش وزن را رواج داد. در طول سال ها روش های مشابهی برای کاهش وزن ارائه شد.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده. علاوه بر این افراد به رژیم خود نمک و ادویه هم اضافه می کنند. در این روش شما بدن خود را وادار میکنید تا منبع انرژی خودش را از مواد قندی به چربی تغییر دهد و به این ترتیب حتی برای لاغر شدن نیاز به استفاده از چربی بیشتری داشته باشید!

رژیم کتوژنیک غذا

فاز چهارم: در این مرحله کاملا به وزن ایده آل خود رسیده اید و می توانید مقدار زیادی از کربوهیدرات های سالم دریافت کنید بدون اینکه نگران بازگشت به وزن اولیه باشید. تقریبا همه رژیمهای غذایی میتوانند عوارض احتمالیای با خود به همراه بیاورند. بیماری صرع. پژوهشها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک باعث کاهش قابلتوجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع میشود. از رژیم کتو برای بچه های مبتلا به صرع استفاده می شده است. در اینجا چند نمونه از سبزیجات مناسب برای استفاده در رژیم کتو آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید.

رژیم کتوژنیک و تخمدان پلی کیستیک

البته این شکلات باید با کاکائوی معتبر بدون افزودنی و با کره کاکائو اصل تهیه شده باشد. شکلات تلخ: از برندهای طبیعی با حداقل 70% کاکائو استفاده کنید. اگر بخوایم منابع دریافت منیزیم به صورت طبیعی رو بشناسیم، میتونیم به غلات سبوس دار، میوهها، لوبیا و لبنیات اشاره کنیم. “زودلز” یا سبزیجات رشته شده را میتوان از کدو سبز تهیه کرد، چون اسپاگتی کدو میتواند جایگزین طبیعی مناسبی برای ماکارونی باشد. کمی صبر کنید تا بدن شما به شرایط جدید عادت کند و چربیها را جایگزین قندها کند. چند مطالعه کوچک انجام شده نشان می دهد که رژیم پالئو به کاهش وزن، پایین آمدن قند خون و بهبود فاکتورهای بیماری قلبی کمک می کند.

رژیم کتوژنیک شیراز

همچنین برای جبران کاهش ریزمغذیها لازم است مکملهای لازم به آن غذا افزوده شود. حتما میدانید که یکی از مهمترین منابع انرژی برای بدن و مغز ما مواد قندی است. اما با این حال مغز هنوز هم گلوکز نیاز دارد که آن را از طریق فرایندی به نام نوگلوکززایی آن را تولید خواهد کرد. اما نتایج این رژیم بدون تردید اعتماد به نفسی بیشتر و رضایتمندی بالاتری برایتان به همراه خواهد داشت. مطمئنا اگر تازه به رژیم بدون قند و کم کربوهیدرات پیوستهاید، سوالاتی در این باره خواهید داشت که در ادامه پاسخ را بیان میکنیم. این ماده از ترکیب دو اسید آمینه فنیل آلانین و اسید آسپارتیک ایجاد می گردد. C onte​nt has  be en c reat​ed by G᠎SA  Conten᠎t Genera to r DEMO .

التیانین هم جزو همین اسید آمینه ها هستش که باید از مکمل برای جذب اونها استفاده کرد. نمایهی گلایسمی (glycemic index) شامل یک سیستم امتیازبندی از ۱ تا ۱۰۰ است که نسبت جذب هریک از کربوهیدراتهای غذایی به جریان خون را نشان میدهد. این رژیم شامل مواد غذایی می باشد که در اوایل قرن بیستم توسط افراد کشورهای اطراف دریای مدیترانه مورد استقاده قرار می گرفته است. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. ابتدا بر این باور بودند که رژیم اتکینز مضر خواهد بود اما تحقیقات جدید نشان می دهند که هم بی خطر و هم موثر است.

بازیگرانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

تحقیقات بسیار زیادی نشان می دهند که رژیم مدیترانه ای به کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان سینه و دیابت نوع ۲ کمک می کند. کاهش وزن و بهبود سلامتی شما ممکن است ناگهانی و چشمگیر باشد یا ممکن است آهسته اما پیوسته باشد. این این سیستم غذایی شبیه به حداقل یک رژیم غذایی کتوژنیک معمول بوده، با این حال برای ادغام کردن میزان پروتئین بیشتری است. برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد!

ضمنا این مورد رو هم فراموش نکنید که تمام رژیم های لاغری مسئله ریزش مو رو دارن و اینطور نیست که ریزش فقط مختص رژیم کتوژنیک باشه. و این در حالی است که مونوسدیم گلوتامات (MSG) به عنوان یک محرک تغذیهای در این بیماری مکرراً گزارش میشود. رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین در کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد بسیار محبوب است. از شناخته شده ترین رژیم های کم کربوهیدرات باید رژیم اتکینز را نام برد. این رژیم با نام رژیم کتو هم شناخته می شود. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود.