رژیم غذایی کتوژنیک – آیا شما آماده برای یک خوب چیز هستید؟

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر دهید. بله، اگر حدود یک فنجان (۲۳۰ گرم یا ۸ اونس) در روز مصرف کنید، نه ۱۵ فنجان! وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. از راههای دیگری برای استفاده کردن از چربی های بدن به عنوان سوخت می توان به روزه داری های بالای ۱۶ ساعت و ورزش های سنگین هوازی اشاره کرد. با این مواردی که در بالا اشاره شد استفاده از این رژیم سخت به نظر می رسد، اما با چند کار ساده می توان از این رژیم لاغری بهره برد که در مقاله های بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.

علاوه بر این برخی از افراد از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند. در این شرایط، سلول ها باید آنزیم های جدیدی بسازند (یک ماشین سلولی کاملاً جدید) تا چربی را به عنوان منبع جدید سوخت تجزیه کنند. در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت های بین رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک و همچنین فواید و مضرات آن ها می پردازیم. مصرف بیش از حد آن می تواند کتوز را برای برخی افراد آهسته کند.

رژیم لاغری کتوژنیک نی نی سایت

در حالی که رژیم کم کربوهیدرات ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما می تواند یک گزینه کاهش وزن مناسب برای اکثر افراد سالم باشد. با افزایش مصرف فیبرهای گیاهی، اگر باکتریهای کافی در روده برای هضم همه این سبزیجات نداشته باشید، دچار نفخ، یبوست، خروج گاز و انواع مشکلات گوارشی می شوید. در بیشتر رژیم های غذایی خستگی و عصبی بودن بسیار شایع است اما در این رژیم با استفاده از کتونز این مشکلات را برای شما به وجود نخواهد آمد. با پیروی کردن اصولی که مشاور تغذیه برای شما در نظر میگیرد، بدن شما دچار شوک نمی شود و از این تغییر و سبک زندگی مشکلاتی برای شما به وجود نمیآید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، این رژیم غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و بهبود سطح سلامت بدن بکند. تحقیقات امیدوارکننده نشان می دهد که ممکن است رشد انواع خاصی از سرطان را نیز مختل کند. در حالت نرمال، هنگامی که از رژیم استفاده نمی کنید، بدن از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت اصلی بدن استفاده می کند. شما باید پروتئین و فیبر بیشتری مصرف کنید، نرمش هایی را انجام دهید که برایتان لذت بخش است و خودتان را مجبور به خوردن غذاها یا انجام کارهایی که دوستشان ندارید، نکنید.

سرطان و رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشید که به این برنامه غذایی به عنوان یک دستورالعمل کلی نگاه کنید، نه یک مطلب ثابت و غیر قابل تغییر. در این حالت بدن شما از چربی در کبد کتون تولید می کند و به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می کند. یکی از فرآوردههای سوخت و ساز بدن که رژیم کتوژنیک اون رو تولید میکنه، کتون هست. پس از این مدت بدن شما برای تامین انرژی شروع به شکستن سلول های پروتئین و چربی می کند. علاوه بر این مصرف چربی در رژیم کتو به طور قابل توجهی بالاتر است، زیرا چربی ها جایگزین کربوهیدرات ها و پروتئین می شوند.

رژیم کتوژنیک مضرات

کتواسیدوز یک وضعیت بسیار خطرناک است و زمانی اتفاق میافتد که دیابت نوع ۱ دارید و تولید انسولین به طور کامل متوقف شده است. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. علاوه بر این، ترکیب بدن قبل از مطالعه در سطح بالای گلیکوژن، اما پس از مطالعه در حالت تخلیه گلیکوژن در رژیم کتو اندازه گیری شد. این انرژی ۲۰ درصد قوی تر از انرژی است که توسط کربوهیدرات های دریافتی بدن تولید می شود.

واقعیت این است که تو نیستی تنها شخص درگیر درباره رژیم کتوژنیک 28 روزه

اما از مصرف الکل و آب نارگیل خودداری کنید. بعد از 2 تا 3 ماه اول می توانید کربوهیدرات را در مواقع خاص به غذاهای خود اضافه کنید اما بلافاصله بعد از مصرف کربوهیدرات به رژیم کتوژنیک بازگردید. در اضافه وزن های بالای پنج کیلوگرم و بالاتر از آن، بهترین عملکرد را دارد و می تواند به کاهش وزن سالم و سریع فرد کمک کند. پس رژیمی که فرد وارد فاز کتوز نشود کتوژنیک نیست. خیر. اگر می خواهید وارد کتوزیس شوید و در آن بمانید، باید به برنامه پایبند باشید. از آنجایی که این رژیم اکسیداسیون و کتوژنز را تحریک می کند ، بنابراین به دلیل مزایای آن ، اکنون برای درمان اختلالات مختلف مانند صرع ، بیماری های پارکینسون ، بیماری آلزایمر ، آسیب مغزی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

منبعی عالی از اسیدهای چرب غیراشباع و مفید برای سلامتی قلب. انتخاب غذای مناسب در رژیم کم کربوهیدرات به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه از لحاظ سلامتی در چه شرایطی قرار دارید، چقدر ورزش میکنید و میزان کاهش وزن مورد نظرتان چقدر است. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد.

رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی در بدن را تغییر دهد از همین رو افزودن نمک بیشتر به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند مفید و سودمند باشد. با توجه به نتایج حاصل از یک آزمایش 24 هفته ای که روی پنج زن مبتلا به PCOS انجام شد، مشخص شد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک میتونه باعث به تعادل رسیدن بیشتر هورمون های بدن این افراد میشه. این رژیم به استفاده ازکربوهیدرات به پایینترین میزان خود و چربی به بالاترین میزان خود باید در طول روز توصیه می کند تا چربی های بدن که مفید نیستند را بسوزاند.

آیا میتوانم یک روز در ماه هر غذایی مصرف کنم؟ ۵. چه مقدار پروتئین میتوانم مصرف کنم؟ رژیم کتوژنیک طبق اصول و درصد بندی مشخصی مصرف کربوهیدارت رو محدود و به جاش چربی های غیر نشاسته ای و پروتئین رو جایگزین میکنه. علاوه بر این افرادی که چاق هستن بیشتر در خطر بیماری قلبی و عروقی هستن که خب با استفاده از رژیم کتوژنیک، هم کاهش وزن خیلی خوبی رو تجربه میکنن و هم از نظر سلامتی فوق العاده در شرایط بهتری قرار میگیرن. C᠎ontent was created ​with the ​he lp of G SA Content Gene ra​to r DEMO!

با انجام رژیم کتوژنیک، بدن تلاس میکند تا منبع سوخت را از گلوکز به چربی تغییر دهد. با این حال، بسته به میزان مقاومت به انسولین، معمولا در عرض سه روز تا دو هفته تغییرات شروع میشوند و بدن به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میشود. در هیچ رژیم غذایی سالمی، خوردن بیش از سه وعده غذایی در روز مجاز نیست. رژیم ماست از انواع رژیم غذایی برای کاهش وزن است. در اینجا نمونهای از یک برنامه غذایی هفتگی برای لاغری در رژیم کم کربوهیدرات را برای مدت یک هفته میبینید.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

در واقع میزان کربوهیدرات مصرفی، این دو رژیم را از هم متمایز میکند. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی این رژیم به کاهش سکته مغزی، دیابت نوع دو و فشار خون کمک میکند. بله. گلیکواسلیم (اسلیم لست 3) علاوه بر کاهش اشتها و تامین فیبر روزانه، به دلیل دارا بودن فیبر محلول و فیبر دانه شنبلیله سبب کاهش قند و چربی خون می شود. بنابراین کلسترول وارد خون میشود، به کبد میرود و از طریق صفرا خارج میشود. در اروپا ۱۲-۲۸٪ مردم در برخی از برهههای زندگی خود مبتلا به میگرن میشوند و حدود ۶-۱۵٪ مردان بالغ و ۱۴-۳۵٪ زنان بالغ دستکم یک بار در سال مبتلا به این بیماری میشوند.

در رژیم های کم کربوهیدرات، مصرف پروتئین ممکن است بالا باشد اما در رژیم های کتو، مصرف پروتئین باید متوسط و حدود 20 درصد کل کالری باشد. شاید هیجانانگیزترین راه برای استفاده از خامه سنگین در رژیم کتو، درست کردن دسرهای خوشمزه، کم کربوهیدرات، پرچرب و محصولات پخته باشد. وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم میگیرند، فقط چند هفته بعد از قطع رژیم بیش از وزن قبل میشود. چربیهای ترانس: چربیهایی که برای افزایش طول عمر و پایداری هیدروژنه میشوند. غذاهای فرآوریشده: غذاهای آماده فروشگاهی و برخی مواد که برای افزایش طول عمر مورد تغییر و فرآوری قرار میگیرند.

رژیمهای غذایی کتوژنیک (KDs)، با داشتن چربی زیاد و کربوهیدرات کم، برای کاهش فراوانی تشنج در افراد مبتلا به صرع توصیه شدهاند. برخی افراد می توانند سبزیجات مصرف کنند و برخی دیگر نمی توانند. اگر چه گوشت را بیشتر برای رژیم های پر پروتئین استفاده می کنند ولی در این رژیم هم میتوان از آن به اندازه کافی استفاده کرد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکرب) و رژیم غذایی کتوژنیک دو رژیم غذایی رایج هستند که مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنند. چرا باید صبح ها یک کاسه ماست یا آواکادو بخورم ؟ ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا با وجود تمام تلاشهایتان، وزن کم نمیکنید.

اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید. اما چون پیروی کردن از این رژیم سخت است و به نظم و انضباط زیادی نیاز دارد. همچنین با محدود کردن کربوهیدرات ها، بسیاری از غذاهای پرکالری را از رژیم غذایی خود حذف می کنید. گوجهفرنگی را میتوان در مقادیر بالاتری نسبت به سایرین مصرف کرد، اما سیب زمینی و ذرت را باید حذف کرد. مکملی مصرف کنید که حاوی پتاسیم بالا، مقدار متوسط منیزیم و مقادیر کمتر سدیم و کلسیم باشد.

سبزیجات نشاسته ای مانند چغندر، نخود فرنگی و هویج را می توان در مقادیر کم مصرف کرد زیرا سرشار از فیبر هستند که باعث کاهش پیک زدن انسولین میشود. آجیل ها به غیر از بادام هندی که کربوهیدرات آن بسیار بالا است برای رژیم کتو می توان به اندازه مورد نیاز مصرف شود. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. کتو به زبان ساده، رژیمی است که بر اساس چربی بالا و کربوهیدرات پایین بنا شده است.