چگونه یک رژیم غذایی کتوژنیک بدست آوریم؟

رژیم کتوژنیک 28 روزه آیا رژیم کتوژنیک عوارض ایجاد میکند؟ در طی کتوز، کبد شما چربی میسوزاند و کتون تولید میکند. بیشتر مردم پس از طی دوره رژیمشان، در نهایت به روشی که قبلاً غذا میخوردند برمیگردند. شما با انجام رژیم کتوژنیک می توانید این فرایند را طی کنید. اگر شما می خواهید که وزن کاسته شده خود را حفظ کنید پس می توانید مقدار کربوهیدرات خود را کمی بالا ببرید. اگر به تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک فکر میکنید، احتمالاً میدانید همچنان باید از منابع غلات و شکر فرآوری شده مانند پیتزا و کلوچه اجتناب کنید؛ اما لزومی ندارد از بسیاری از غذاها اجتناب نمایید.

درکل رژیم کتوژنیک به بعضی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک میکنه تا سطح گلوکز رو در یک اندازه پایین اما سالم تثبیت کنه. این امر میتواند به کاهش سرعت هضم و افزایش سیری کمک کند. پریتزکر توصیه میکند: «سعی کنید کربوهیدرات را به آرامی و به تدریج وارد برنامه غذاییتان کنید. ممکن است این تغییرات آنقدر به آرامی انجام شود که اصلاً آنفولانزای کتو را تجربه نکنید. مطالعه انجام شده به مقایسه دو رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب پرداخت و از دستگاه اندازه گیری کننده ترکیب بدنی برای کسب نتیجه دقیق استفاده کرد. مطالعهای به مقایسه رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کم چرب تعداد کالری یکسان پرداخت.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک

هنوز هم رژیم کم چرب و کالری محدود توسط بسیاری از متخصصان توصیه میشود اما حقیقت علمی اینجاست که رژیم های کم کربوهیدرات برای شما کاهش وزن بیشتر و بهبودی سلامتی به دنبال دارند. ممکن است بیشتر احساس گرسنگی کنید. آهسته غذا خوردن باعث احساس سیری و کنترل هورمون ها برای کاهش وزن می شوند. احتمالا با مصرف روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات هم میتوانید کاهش وزن داشته باشید اما کالری های خود را بشمارید و یا حجم غذای دریافتی را کنترل کنید. در نهایت، دلیل کنار گذاشتن کتو میتواند به سادگی رسیدن به هدف کاهش وزن، عملکرد یا موارد دیگر و حتی به دلیل آمادگی برای بازگشت به مصرف کربوهیدرات باشد.

همچنین، از آنجایی که کربوهیدراتها منبع انرژی و تحریک هستند، حذف این منبع انرژی منجر به افزایش میل به قند، مه مغزی و مشکل در تمرکز میشود. اما نکته اینجاست که بعد از اینکه فاز مقدماتی تکمیل شد، رژیم اتکینز تغییر حالت میده. با مصرف کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز بدن شما وارد فاز کتوسیس می شود که انرژی مورد نیاز مغز را کتون ها تامین می کنند. با مصرف محدود کربوهیدرات ها و پایین آمدن سطح هورمون انسولین کلیه ها اضافی را دفع می کنند. با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد.

رژیم کتوژنیک و پریود

این نوع افزایش وزن در آب برای همه افرادی که از کتو استفاده

میکنند صدق میکند، اما کسانی که مدت زمان کوتاهتری از آن استفاده کردهاند و تنها مقدار کمی از وزن خود را در رژیم کم کردهاند، ممکن است بیشتر متوجه آن شوند. برای اغلب افراد انجام رژیم کتوژنیک با کمی کربوهیدرات بیشتر نیز میتواند به کاهش وزن سریع و بیخطر کمک کند. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. Th᠎is post h​as ᠎been wri tten by GSA Content Generat or DE​MO .

از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. اسفناج نباید در رژیم غذایی نادیده گرفته شود، به خصوص اگر از کاهش وزن هدف شماست. اگر به دنبال داشتن بدن سالم هستید پس غذایی مانند انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، آجیلها، آووکادو، چربی های سالم محصولات لبنی را در رژیم خود بگنجانید. میتوانید محصولات تهیهشده با آبپنیر خوشمزه را بهصورت آنلاین خریداری کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام امتحان کتو، اشتهای خود را سرکوب میکنند.» برای مبارزه با این مشکل، کلارک پیشنهاد میکند کربوهیدراتها را با پروتئین و چربی ترکیب کنید.  Po​st has  been gen᠎erated by GSA Con te nt G en er at or DE᠎MO .

به عنوان مثال بعضی از افراد که با مشکل آرتروز یا پوکی استخوان دست و پنجه نرم میکنن، از مکمل های غذایی استفاده میکنن. در رژیم کتوژنیک؛ بیشتر وعدههای غذایی خود را روی سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشتهای پرچرب، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 30 تا 50 گرم در روز محدود کنید. تنها کار لازم برای انجام رژیم کم کربوهیدرات مصرف بیشتر پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات در هر وعده غذایی می باشد.

رژیم شوک کتوژنیک

این کار همانطور که توسط GSA Content Generator انجام شده است. این کار را برای چند هفته امتحان کنید و ببینید که بدنتان چگونه واکنش نشان میدهد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد و گاهی به اندازه مصرف دارو مؤثر است. رژیم کتوژنیک که در مقاله های پیشین ماهیت آن را به طور مفصل بررسی کرده ایم، می تواند شانس شما برای کاهش وزن را تا حد زیادی افزایش دهد.

همه ما بدن های منحصر به فردی داریم و ممکن است که کربوهیدرات ایده آل یک نفر برای شخص دیگری مناسب نباشد. اکنون میتوانید آنقدر بخورید که آن را به یک میان وعده واقعی تبدیل کنید. رژیم غذایی لاغری سریع آهسته بخورید. 4- آهسته … آهسته! رژیم لوکارب یا کم کربوهیدرات به کاهش قند خون، فشار خون، الدیال کلسترول بد و تری گلیسیرید کمک کرده و همچنین باعث بالا رفتن اچدیال کلسترول خوب میشود. 4. سرکه سیب در آب برای کمک به کاهش انسولین و همچنین برای غلبه بر مقاومت به انسولین. همچنین مصرف کتون و روغنهای MCT میتواند مفید باشد.

یبوست در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

برخی از کارشناسان میگویند رژیم کتوژنیک میتواند باعث تغییر در میل جنسی شود، علائم ترک کربوهیدرات و احتمالاً آنفولانزای کتو را ایجاد کند. علاوه بر این، تکرر ادرار و از دست دادن اجتناب ناپذیر الکترولیتها نیز باعث این علائم میشود. این برنامهی غذایی، یک راهنمای کلی است و نیاز نیست مو به مو از آن پیروی کنید. اما یکی از فواید رژیم های کم کربوهیدرات سادگی در انجام آن است و شما نیازی به بررسی دقیق وعده های غذایی خود ندارید.

جدول رژیم کتوژنیک

زمانی که وزن کم کردید و در حالت تثبیت هستید و کربوهیدرات خود را افزایش میدهید، میتوانید گاهی یک موز بخورید. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. علائم آنفولانزای کتو میتواند از سردرد، ضعف و تحریک پذیری گرفته تا یبوست، حالت تهوع و استفراغ را شامل شود.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. بیماری قلبی. رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطرزا، مانند چربی بدن، سطح کلسترول خوب (HDL)، فشار خون و قند خون کمک کند. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود. در سالهای اخیر، گرایش افراد جامعه به رژیم کتوژنیک افزایش یافته، ولی پژوهشهای نظاممندی در خصوص تاثیرات این رژیم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک انجام نشده است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی اشباع شده را به ۵ تا ۶ درصد کالری روزانه یا حدود ۱۳ گرم در روز محدود کنید. این بدان معنا می باشد که شما می توانید تا زمان احساس سیری به غذا خوردن ادامه دهید و وزن شما کاسته شود. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! با این حال از آنجا که حفظ کتوز در هنگام روزه داری اغلب آسانتر است ، بسیاری از افراد اغلب رژیم های کتوژنیک را با انواع روزه داری ، معمولا رژیم ناشتای متناوب ترکیب می کنند.

بعضی از پزشکان اذعان می کنند که این رژیم برای کاهش چربی بدن بدون آنکه گرسنگی را حس کنیم مفید است و بعضی از نتایج نشان می دهد که بر روی دیابت نوع ۲ نیز مفید است. طبق گفته USDA، یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، به این معنی که میتوانید کل کربوهیدرات غذای خود را روی یک موز برنامهریزی کنید. بسیاری از افرادی که کتو را دنبال میکنند، 20 تا 50 گرم (گرم) کربوهیدرات خالص در روز را هدف قرار میدهند.

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن

همچنین افرادی که تمرینات پرشدت هیت، تمرین با وزنه و دویدن انجام میدهند باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنند. همچنین کربوهیدرات های حاوی فیبر بهترین انتخاب هستند. همچنین در صورتی که از داروی پزشکی به خصوصی استفاده میکنید قبل از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی خود حتما با دکتر خود مشورت کنید. این پروسه تا زمان تمام شدن ذخیره های قندی به این طریق پیش می رود و سپس، بعد از تمام شدن این منبع، بدن به دنبال جایگزین این ماده برای تامین کردن انرژی سلول های خود است. This art ic le has been gen er​at​ed  with t᠎he help of GSA Conte᠎nt Gener ator Demov᠎ersi᠎on.

به جای اینکه مستقیماً به دنبال پاستا، دونات و کیکهای کوچک بروید، وقتی برای اولین بار از کتو جدا شدید، سراغ کربوهیدراتهای گیاهی بروید. اگر به دنبال انجام رژیم کم کربوهیدرات هستید پیشنهاد میکنیم که برای چند روز وعده های غذایی خود را بررسی کنید تا مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را به دست آورید. در رژیم کم کربوهیدرات شما مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات مانند قند و نشاستههایی مانند نان، پاستا و آرد را محدود میکنید و پروتئین، چربی و سبزیجات را به جای آنها قرار میدهید. اگر در رژیم کتو توصیه میشه که ۵۰ گرم کربوهیدرات بخورید به این خاطر هست که بتونید کتون بسوزانید.

چرا تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک اهمیت دارد؟

اگر میخواهید که کاهش وزن پیدا کنید پس باید برای کسب نتایج سریع تر روزانه ۵۰ الی ۱۵۰ گرم کربوهیدرات بخورید. دیگر از این ساده تر نمی شود! چرا تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک اهمیت دارد؟ بهترین راه رویارویی با این مسأله این است که از روشهای تثبیت وزن، مانند روش تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی استفاده کنید. پس از آن، مسأله پیامدهای سلامتی باید مد نظر قرار گیرد. از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد.

در پایان محققان اعلام کردند که رژیم کم کربوهیدرات در تمامی جنبهها برنده بود. اما استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و توسعهدهنده دستور غذا در The Grateful Grazer در کلرادو میگوید: «به طور کلی، تحقیقات کتوژنیک محدود است. اگر مطمئن نیستید اکنون چه اهدافی دارید یا اینکه چگونه با رژیم غذایی خود به آن اهداف برسید، باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. چرا رژیم اصولی زیر نظر متخصص؟ اما صرفنظر از اینکه چرا میخواهید پیروی از دستورالعملهای کتو را متوقف کنید، برخی نکات کلیدی وجود دارد که باید بدانید. چرا کمتر کربوهیدرات بخوریم؟ حالا ببینیم که کربوهیدرات مفید برای لاغری چیست.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.