حقیقت پنهان در رژیم کتوژنیک اصولی Exposured

برخی بیماران درصورتیکه به خلاصی کامل از صرع به دنبال رعایت رژیمهای کتوژنیک محدودتر دست نیابند، ترجیح میدهند جهت کنترل بهتر تشنج، برای بلندمدت تحت انواع آزادانهتر رژیم کتوژنیک، مانند شاخص گلایسمی پایین رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر باقی بمانند. رژیم کتوژنیک به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به

دیابت نوع دوم و بهبود کنترل تشنج در افراد مبتلا به صرع کمک میکند. روغن کره یک ملین و سمزدای طبیعی بوده و حضور آن در رژیم غذایی به سالم نگه داشتن سیستم ایمنی وکاهش سالم وزن از بدن کمک میکند. در حالی که رژیم کم کربوهیدرات ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما می تواند یک گزینه کاهش وزن مناسب برای اکثر افراد سالم باشد.

6 راه‌هایی که رژیم کتوژنیک زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه علیرغم اثربخشی ثابت شده رژیم کتوژنیک در کاهش تشنج، دستورالعمل ها و محدودیت های سخت این رژیم می تواند رعایت آن را چالش برانگیز کند. دستورالعمل های غذایی بین المللی، بین 225 تا 325 گرم مصرف کربوهیدرات در روز را توصیه می کنند. به عنوان مثال حالت هایی مثل یبوست، بروز مشکل موقت در هضم غذا یا کم شدن سطح قند خون، جزو مواردی هستن که بعد از مدت کوتاهی از بین میرن. دکتر متخصص رژیم کتوژنیک در این رژیم، افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش، ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزششان را افزایش بدهند (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم است).

بیشتر تشنجات در سالهای اول زندگی شروع می شوند اما فعال شدن مجدد آنها بعد از 60 سالگی رخ میدهد. رژیم اصلاح شده اتکینز جایگزین انعطاف پذیرتری را نسبت به رژیم کتوژنیک ارائه می دهد. نتایج را به صورت خطرات نسبی (RRs) با 95% فواصل اطمینان (CIs) ارائه کردیم. این تحقیق همچنین نشان داد که افراد مبتلا به ام اس ممکن است خستگی و افسردگی کمتری را تجربه کنند. رنگ آبی عمیق که از زغال اخته می اید به شما می فهماند که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و رادیکال های آزاد را دفع می کنند.

برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم کتو میزان سیترات آزاد شده در ادرار را کاهش می دهد. اول، توجه عمومی را به پرونده علمی جدی علیه شکر جلب کرد. تریپاتی خاطرنشان کرد که 33 درصد از شرکت کنندگان، این مطالعه را به دلیل تحمل ضعیف رژیم غذایی، عدم فواید یا ناتوانی در ادامه دادن آزمایش تا حدی به دلیل COVID-19 تکمیل نکردند. پس از شش ماه، محققان متوجه شدند که 26 درصد از افرادی که هم درمان دارویی داشتند و هم رژیم اصلاح شده اتکینز را دنبال می کردند، بیش از 50 درصد در مقایسه با 3 درصد از افرادی که فقط درمان دارویی داشتند، میزان تشنج آن ها کاهش یافت.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

مقادیر بیشتری از غذاهای غیر کتوژنیک مانند میوه و سبزیها و مقادیر کمی نان و غذاهای نشاستهای دیگر در این رژیم غذایی مجازند، چراکه کتوز ناشی از MCT بهآسانی و با درصد کمتری از چربی در رژیم غذایی قابل دستیابی است. به طور مشابه، هرکسی که بیماری کلیوی و کبدی حاد دارد یا در دوران بارداری و شیردهی است نباید این رژیم را بگیرد. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز ترکیبی از رژیم غذایی آتکینز و رژیم کتوژنیک است که شامل مواد غذایی مانند محصولات سویا، خامه، کره و روغن، سبزیجات سبز برگ و پروتئین حیوانی از جمله تخم مرغ، مرغ، ماهی و بیکن است. رژیم اصلاح شده اتکینز ،درحقیقت رژیم غذایی اتکینز و رژیم کتوژنیک را ترکیب می کند و شامل غذاهایی مانند محصولات مشتق از سویا، خامه غلیظ، روغن ها، کره، سبزیجات سبز برگ و پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی و بیکن است.

غذاهای کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شامل غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، خامه غلیظ، کره، روغن ها و سبزیجات غیر نشاستهای مانند هویج، کلم بروکلی و فلفل است. این مطالعه شامل 160 بزرگسال و نوجوانی بود که به طور متوسط بیش از 10 سال صرع داشتند و با وجود استفاده از چهار داروی ضد تشنج با حداکثر دوز قابل تحمل، حداقل 27 بار تشنج در ماه داشتند. آنها به طور تصادفی برای دریافت دارو درمانی استاندارد به تنهایی یا به همراه رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز به مدت شش ماه تقسیم شدند و مورد بررسی قرار گرفتند.

ترجیح برخی افراد این است که کربوهیدرات را به طور کل از رژیم خود حذف کنند. گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفتند و رژیم اصلاح شده اتکینز را دنبال کردند، در مقایسه با گروهی که فقط درمان دارویی داشتند، در همه زمینه ها بهبود یافتند و حالشان بهتر شده بود. مطمئن باشید که افراد همچنان میتوانند رژیم کتو را برای افزایش عضله دنبال کنند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی Neurology ، ترکیبی از رژیم غذایی اصلاح شده غنی از چربی و کم کربوهیدرات به همراه داروهای مربوطه، ممکن است دفعات تشنج را در افراد مبتلا به صرع که درمان آن بسیار سخت و طاقت فرسا است، کاهش دهد.

تمام داروهای تجویزی و نیز بدون نسخه باید ازنظر محتوای قندی بهدقت بررسی شوند تا کربوهیدرات دریافتی به حداقل برسد. حبوباتی که باید از آن اجتناب کنید: انواع لوبیا. در ابتدا این رژیم غذایی با نسبتهای 4:1 یا 3:1 (گرم چربی به غیر چربی) جهت رسیدن به کتوز شدید و مداوم تنظیم میشد، اما اکنون انواع با محدودیت کمتر نیز موجودند که میتوانند مؤثر نیز واقع شوند. از این رژیم در سالیان دور، برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی، داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

از اونجایی که غذاهای مصرفی نمیتونن به اندازه کافی این مواد رو جذب بدنتون کنن، بهتره با مشورت و زیر نظر پزشک متخصص تغذیه از مکملهایی که حاوی این مواد هستند، استفاده کنید. ولی این روغن تنها حاوی 50-45% MCT میباشد و درنتیجه مقادیر بیشتری از آن نیاز خواهد بود. این موضوع یکی از عوارض جانبی مشترک در بسیاری از رژیمها میباشد. این رژیم در دو سال اخیر به عنوان موفق ترین رژیم لاغری انتخاب شده و در واقع امتحان خودش رو پس داده. هر چند افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی میتواند تا حدودی به رفع این مشکل کمک کند، اما دو برابر کردن آبی که مینوشید نیز موثر خواهد بود. ​This ​po​st has  been generat᠎ed  with t᠎he he​lp of G᠎SA Con tent Gen er at or Demover si᠎on!

مطالعه ما نشان داد که این ترکیب ممکن است شانس تشنج را تا بیش از نصف کاهش دهد. کیفیت شواهد را برای تمام پیامدها در سطح پائین تا بسیار پائین ارزیابی کردیم. پیامدهای زیر را ارزیابی کردیم: عدم وقوع تشنج (seizure freedom)، کاهش تشنج (کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج)، عوارض جانبی، شناخت و رفتار، کیفیت زندگی، و نرخ خروج بیماران از مطالعه. دو نویسنده مرور بهطور مستقل از هم از معیارهای از پیش تعریف شده برای استخراج دادهها استفاده کرده و کیفیت مطالعه را ارزیابی کردند.

سندرم کمبود ناقل گلوکز نوع 1 و نقص پیرووات دهیدروژناز (نوعی آنزیم) دو اختلال ارثی میباشند که عموماً همراه با صرع بوده و با رژیم کتوژنیک قابل درمان هستند. در هر یک از سطوح برنامههای اتکینز، کربوهیدرات خالص بین سه وعده غذایی و دو میان وعده در روز تقسیم میشود تا قند خون در طول روز ثابت بماند. به علاوه، نداشتن یک راهنمای مناسب برای کاهش وزن نتیجه تمام کار سخت شما را از بین می برد. • کتون های اگزوژن: این مکمل می تواند به افزایش سطح کتون در بدن کمک کند. این رژیم غذایی همچنین در درمان اختلالات ارثی دیگری که تشنج در آنها رایج است مؤثر میباشد: بیماریهای ذخیره گلیکوژن، هیپرگلیسینمیای غیر کتوژنیک و اختلالات زنجیره تنفسی، ویژگی مشترک این بیماریها، ناتوانی مغز در به دست آوردن سوخت کافی از گلوکز است.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

ولی در این نوع رژیم ممکن است کتوز صورت نگیرد چون پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل می شود. ضمن اینکه تغییرات رژیم غذایی می تواند راهی ارزان برای بهبود سلامت کلی باشد. مقدار هدف کتون ها برحسب بیمار متفاوت است، برای برخی افراد جهت کنترل تشنج، باید در محدوده 60-35 mg/l باشد درحالیکه بیماران دیگر ممکن است با کتوز خفیف و حتی بدون آن به کنترل مناسب دست یابند که این حالت در رژیمهای آزادانه معمول است و جهت اطمینان از اینکه رژیم غذایی ازنظر مواد مغذی کمبودی ندارد، یک مکمل مولتیویتامین و مواد معدنی عاری از کربوهیدرات ضروری است؛ اما معمولاً ویتامینها و مواد معدنی اضافی از جمله کلسیم، ویتامین D و سلنیوم موردنیاز است.

متخصصین تغذیه باید طی تمام دوره درمان از نزدیک با بیمار در ارتباط باشند تا از کفایت تغذیهای و منافع کنترل بهینه تشنجات اطمینان حاصل شود. برای اینکه بدانید چطور چنین رژیمی با مصرف چربی بالا، می تواند وزن شما را کاهش می دهد، از کارشناسان تغذیه کمک بگیرید. بهترین راه تغذیه سالم و رژیم لاغری مناسب این است که از همه گروه های غذایی در رژیم مان استفاده کنیم و نباید ماده غذایی خاصی را از بدن خود دریغ کنیم. بااینکه رژیم کتوژنیک محدودکننده بوده و نیازمند تلاش مستمر است، اما صرع را در 10-15% کودکانی که صرع آنها از طرق دیگر قابل کنترل نیست، کاملاً کنترل میکند.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

با کم کردن مصرف کربوهیدرات و دنبال کردن رژیم کتوژنیک اصولی، میتونید این مورد رو کنترل کنید. مردم معمولا کتوز رو با کتو اسیدوز اشتباه میگیرن، در واقع چیزی که خطرناکه کتو اسیدوز هست که به علت دیابت کنترل نشده رخ میده. طراحان این رژیم توصیه میکنند که برای کمک به فرآیند چربیسوزی، ورزشهای مقاومتی همراه با وزنه هم انجام دهید. علاوه بر این، این امر منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تریگلیسیرید میشود. تغییر دادن دارو یا قطع مصرف آن بدون مشورت با پزشک باعث میشود که حملات تشنج دوباره شروع شود یا حتی تشنجها شدیدتر شود.