رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی Abuse – چگونه نه انجام داد

اگر شمارش کالری را دوست ندارید، بررسیها نشان میدهد رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای شما است. شما با انجام رژیم کتوژنیک می توانید این فرایند را طی کنید. همچنین افرادی که تمرینات پرشدت هیت، تمرین با وزنه و دویدن انجام میدهند باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنند. مطالعههای انجام شده نشان میدهند که رژیم های لوکارب باعث کاهش اشتها و دریافت کالری کمتر میشوند و شما به راحتی و با کمترین تلاش لاغری را تجربه میکنید. تا امروز مقاله های مختلفی در مورد رژیم کتوژنیک در سایت زیبیتو منتشر شده اما امروز قراره که در مقاله به صورت اختصاصی درمورد فواید رژیم کتوژنیک صحبت کنیم.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک 28 روزه کاهش وزن تنها یکی از بی شمار فواید رژیم کم کربوهیدرات است. زمانی که وزن کم کردید و در حالت تثبیت هستید و کربوهیدرات خود را افزایش میدهید، میتوانید گاهی یک موز بخورید. پریتزکر میگوید: «ما واقعاً مطمئن نیستیم که در صورت وجود یک حالت طولانیمدت کتوز (به عنوان مثال، سالها و سالها) چه نوع عوارض سلامتی ممکن است ایجاد شود. ضمنا خبرخوبی که به نظرم همین ابتدا باید بهتون بگم این هست که ریزش مو در رژیم کتوژنیک موقتی هست و بعد از برگشت به حالت موها هم به حالت اولیه خودشون برمیگردن. پریتزکر میگوید: «بیشتر مردم در نهایت به روشی که قبلاً غذا میخوردند، برمیگردند.» این امر مخصوصاً زمانی صادق است که برای اهداف کاهش وزن از کتو استفاده کنید.

پریتزکر توصیه میکند: «سعی کنید کربوهیدرات را به آرامی و به تدریج وارد برنامه غذاییتان کنید. هنگامی که کربوهیدراتها را دوباره وارد رژیم خود میکنید، به همراه آنها آب اضافی نیز وارد بدن میشود. اینکه بدانید چه میخورید و چگونه میخواهید دوباره کربوهیدراتها را به رژیم غذایی خود وارد کنید. کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز برسانید تا بتوانید وارد فاز کتوسیس شوید. از کجا بفهمید که وارد فاز کتوزیس شدهاید؟ یکی از این رژیم های غذایی که امروزه افراد به گرفتن آن سوق پیدا کرده اند رژیم کتوژنیک می باشد. علاوه بر آب زیادی که دارند، املاح معدنی و ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند.

متعدد داروها غذایی مفید مثل میوهها، سبزیجات، غلات درست، شیر را انتخاب کنید و انتخاب کنید ماست همراه با داروها مغذی بخشها زیادی کربوهیدرات هم دارند کدام ممکن است باعث میشود استفاده اجتناب کرده اند آنها در متعدد رژیمها محدود شود. پس از تعیین مقدار مناسب پروتئین (بسته به سن و غیره)، رژیم غذایی به عنوان نسبت گرمایی چربی به گرم پروتئین به همراه گرمای کربوهیدرات ساختار یافته است. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک عوارض ایجاد میکند؟ همچنین در صورتی که از داروی پزشکی به خصوصی استفاده میکنید قبل از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی خود حتما با دکتر خود مشورت کنید. برای اینکه بهبود سلامت قرار بگیرید تنها کافی است که کربوهیدرات های ناسالم مانند آرد تصفیه شده و قندها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با این حال برای اینکه بتوانید حداکثر فایده را از رژیم های کم کربوهیدرات ببرید باید دیگر منابع کربوهیدراتی را هم محدود شوند. مطالعهای به مقایسه رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کم چرب تعداد کالری یکسان پرداخت.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. برخی شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث افزایش وزن یا کاهش وزن شود از قبیل بیماری های تیروئید اگر فکر می کنید ممکن است این مورد برای شما باشد، با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید. احتمالا با مصرف روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات هم میتوانید کاهش وزن داشته باشید اما کالری های خود را بشمارید و یا حجم غذای دریافتی را کنترل کنید.

برای خانوادههایی که ازلیوانهای یک بار مصرف برای سرو و نگهداری مواد استفاده میکنند، بهتر است که از لیوانهای شیشهای مندرج و یا سرنگ استفاده کنند. ½ فنجان کدو حلوایی پخته شده – سرشار از ویتامین A – 11 گرم کربوهیدرات را تامین میکند. ½ فنجان لوبیای سیاه، 10 گرم کربوهیدرات دارد. از آنجایی که میلیونها نفر آن را قبلاً تجربه کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. اگر به کربوهیدرات ها حساسیت دارید مصرف این مقدار از کربوهیدرات برای حفظ و کاهش مناسب خواهد بود.

غذاهای کتوژنیک

برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوسدار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوهای و سیبزمینی (از جمله سیبزمینی شیرین) است، زیرا به راحتی میتوان مقدار زیادی کربوهیدرات را در یک زمان مصرف کرد. طبق گفته USDA، یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، به این معنی که میتوانید کل کربوهیدرات غذای خود را روی یک موز برنامهریزی کنید. بسیاری از افرادی که کتو را دنبال میکنند، 20 تا 50 گرم (گرم) کربوهیدرات خالص در روز را هدف قرار میدهند. ½ پیمانه توت فرنگی خرد شده، حاوی 4.7 گرم کربوهیدرات خالص و 4.1 گرم قند طبیعی است.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

½ فنجان بلغور جو دوسر پخته، حاوی 14 گرم کربوهیدرات است. یک فنجان و نیم توتفرنگی، حاوی 12 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر و 89.4 میلیگرم ویتامین C است. همچنین کربوهیدرات های حاوی فیبر بهترین انتخاب هستند. آنها را می توان برای پخت و پز یا برای طعم دادن به دستور العمل های تازه استفاده کرد. در نهایت، دلیل کنار گذاشتن کتو میتواند به سادگی رسیدن به هدف کاهش وزن، عملکرد یا موارد دیگر و حتی به دلیل آمادگی برای بازگشت به مصرف کربوهیدرات باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام امتحان کتو، اشتهای خود را سرکوب میکنند.» برای مبارزه با این مشکل، کلارک پیشنهاد میکند کربوهیدراتها را با پروتئین و چربی ترکیب کنید. بعضی از افراد هم از بروز مشکل و ناراحتی در زمان شروع رژیم کتوژنیک گلایه میکنن. کسانی که این رژیم غذایی را شروع کردهاند بعد از گذشت چندین هفته باید از رژیم کتوژنیک خارج شوند. علاوه بر این یکی از عوامل تعیین کننده در کربوهیدرات دریافتی شما سلامت متابولیسم است. جهت راهنمایی شما برای داشتن یک رژیم غذایی کتوژنیک، دستورالعملهایی ارائه میدهیم. بعد از ورزش هم باید میزان نیازتان به کربوهیدرات جهت جایگزین کردن انرژی از دست رفتهتان را بدانید تا روز بعد توان ورزش کردن داشته باشید.

همچنین، از آنجایی که کربوهیدراتها منبع انرژی و تحریک هستند، حذف این منبع انرژی منجر به افزایش میل به قند، مه مغزی و مشکل در تمرکز میشود. گوشت و مرغ تازه فاقد کربوهیدرات بوده و سرشار از ویتامین های گروه B و چندین ماده معدنی از جمله پتاسیم، سلنیوم و روی هستند. به یک ترازو آشپزخانه هم نیاز دارید تا مقدار مناسب هر ماده غذایی رو وزن کنید. این بدان معنا می باشد که شما می توانید تا زمان احساس سیری به غذا خوردن ادامه دهید و وزن شما کاسته شود. در نتیجه بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم می شود.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند. این کار را برای چند هفته امتحان کنید و ببینید که بدنتان چگونه واکنش نشان میدهد. تحقیق دیگر نشان داد که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم دیابتی ها باعث کاهش 3 برابری وزن می شود. اما برای بعد از رژیم، برخی از کربوهیدراتها از جمله بسیاری از میوهها، غلات کامل و برخی سبزیجات، باید دوباره به برنامه غذاییتان افزوده شوند؛ مثلا نخود فرنگی یک سبزی نشاستهای است که در مقایسه با سبزیجات غیرنشاستهای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز، حاوی مقدار بیشتری کربوهیدرات است و انتخاب خوبی برای بعد از کتو است.

اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. این فرآیند اشتهای شما را کاهش می دهد که نتیجه آن کاهش وزن خودکار است. دلیل پیروی از رژیم کم کربوهیدرات تنها کاهش وزن نیست بلکه باعث بهبود سلامتی شما هم می شود. در رژیم کم کربوهیدرات شما مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات مانند قند و نشاستههایی مانند نان، پاستا و آرد را محدود میکنید و پروتئین، چربی و سبزیجات را به جای آنها قرار میدهید.

به همین دلیل رژیم شما بر پایه مواد خوراکی فرآوری نشده، طبیعی و کربوهیدرات های سالم باشد. همه ما بدن های منحصر به فردی داریم و ممکن است که کربوهیدرات ایده آل یک نفر برای شخص دیگری مناسب نباشد. بله. اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد. یکی از کارهای انسولین ذخیره سازی چربی است و رژیم کم کربوهیدرات به مقدار قابل توجهی سطح هورمون انسولین را پایین میآورد. در دهههای قبل توصیه میشد که رژیم با کربوهیدرات بالا داشته باشید اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار موثر است.

⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. ممکن است توانسته باشید با مصرف مقدار بسیار کمی از انواع توتها (به عنوان یک چهارم فنجان) مانند توتفرنگی، از شر چربیهای اضافه خلاص شوید. سالادتان را با ¼ فنجان عدس، 4 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 4 گرم فیبر پر کنید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که التهاب روده و معده را تعدیل کرده و جریان خون را بهبود میبخشد. نودلهای شیراتاکی به اشکال مختلفی از جمله برنج، فتوسین و لینگوین تهیه میشوند.

Keri Glassman، R.D., رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر C.D.N.، بنیانگذار Nutritious Life میگوید: «در کتوژنیک نیز همانند هر رژیم غذایی سخت دیگری، بازگشت به سبک غذا خوردن عادی میتواند دشوار باشد. اما استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و توسعهدهنده دستور غذا در The Grateful Grazer در کلرادو میگوید: «به طور کلی، تحقیقات کتوژنیک محدود است. بیشتر مردم پس از طی دوره رژیمشان، در نهایت به روشی که قبلاً غذا میخوردند برمیگردند. از لوبیا سبز بیشتر به عنوان یک نوع سبزیجات استفاده میشود.

به همین خاطر برای تعیین مقدار کربوهیدرات دریافتی به آزمون و خطا بپردازید تا ببینید از کدام مقدار بهترین جواب را میگیرید. بهترین راه رویارویی با این مسأله این است که از روشهای تثبیت وزن، مانند روش تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی استفاده کنید. بعد از ترک رژیم کتو، بیشتر دچار احساس گرسنگی میشوید. ممکن است بیشتر احساس گرسنگی کنید. برای مثال با هر گرم کربوهیدرات، 4 گرم آب دریافت میکنید که میتواند باعث شود احساس کنید به سرعت یک تن وزن اضافه کردهاید؛ گرچه بیشتر آن احتمالاً احتباس آب است. Content w as generated  by GSA Conte​nt G᠎enerat or DE​MO .