سبزوار در یک قدمی پایتختی کتاب ایران



به گزارش خبرنگار () در سبزوار، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوی در حاشیه  سفر این هیئت به سبزوار گفت: این هیئت شامل اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج  کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حجت الله غلامعلی، دبیر شورای اجتماعی وزارت کشور است.

فاطمه حسینی افزود: این سفر برای ارزیابی نهایی سبزوار با هدف دریافت عنوان پایتخت کتاب ایران است. 

وی با اشاره به روند این برنامه در کشور گفت: در این دوره از انتخاب پایتخت کتاب ایران، ۱۰۵ شهر شرکت کردند که از میان آنان ۱۲ شهر منتخب و صاحب عنوان شهر دوست‌دار کتاب شده و به مرحله بعدی انتخاب راه یافتند.

حسینی خاطرنشان کرد: سبزوار با قرارگیری در این فهرست، با یازده شهر دیگر برای دریافت عنوان پایتخت کتاب رقابت خواهد کرد. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوی ادامه داد: این هیئت از فعالیت‌های مردمی و مشارکتی، ابتکارات و روندهای جاری حوزه کتاب بازدید و از نزدیک سبزوار را ارزیابی می کنند. 

حسینی با اشاره به همزمانی این سفر با هفته دفاع مقدس گفت: دیدار با همسر سردار شهید محمدرضا شمس آبادی و مادر شهید غیرت حمیدرضا الداغی شروع این سیر شهری بود که با اهدای گل به مزار شهدای گرانقدر از سوی هیئت ارزیاب و اهدای کتاب زندگی سردار شمس آبادی با عنوان دلهره های آخرین خاکریز از دست همسر ایشان به بازدیدکنندگان همراه بود.