معرفی جایگاه عظیم شهدا وظیفه امروز است کتاب؛ فرهنگ تعالی‌ بخش حماسه رزمندگان



به گزارش خبرنگار () در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر شنبه در آیین گشایش نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان اظهار کرد: کنگره شهدا نقطه عطفی در پاسداشت شهداست و نباید گرامیداشت شهدا منحصر به یک مقطع خاص باشد بلک باید در همه ایام و روزها و زمان‌ها ساری و جاری باشد.

وی بیان کرد: شهدای ما جان خود را برای حفظ و مانایی این سرزمین و فرهنگ تعالی بخش اسلام و قرآن دادند و این وظیفه ماست که برای نگهداشت و بزرگداشت و معرفی جایگاه با عظمت شهدا تلاش کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه یکی از راه‌های معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت کتاب است افزود: نمایشگاه کتاب گوشه‌ای از اقدامات فرهنگ تعالی بخش شهداست، فرهنگی که می‌خواهد حماسه رزمندگان را معرفی کند.

وی اضافه کرد: طی چهار دهه گذشته خاطرات زیادی از رزمندگان باقی مانده که یا در سینه آنها ماند و به شهادت رسیدند، یا در کتابی منعکس شد یا تنها بخشی از آنها معکس شده است که اگر همه آنها را بازگو کنند باید کتاب‌های زیادی نوشته شود.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: خاطرات رزمندگان ما در جنوب و غرب همه حاکی از بزرگی و عظمت آنهاست، خاطراتی که لحظه لحظه‌های آن در ایام گذشته به ما رسیده است و باید به درستی در قالب هنر فیلم، کتاب و نقاشی منعکس شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در برپایی این کنگره از سال گذشته تلاش کردند گفت: از دستگاه‌هایی اجرایی نیز که برای هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره پای کار بودند، قدردانی می‌کنیم.