نحوه خرید (الف) رژیم های کتوژنیک On A Tight بودجه

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم به همون اندازه ای که شروع و ادامه دادن رژیم کتوژنیک اهمیت زیادی داره، خارج شدن ار رژیم کتوژنیک هم مهم هست. مصرف کربوهیدرات خود را باید تا یک ماه پس از این­که به وزن ایده ­آل رسیدید کنترل کنید. همچنین به افرادی که رژیم اتکینز دارند، توصیه میشود که انتخابهای غذایی خوب از جمله چربیهای سالم، کربوهیدراتها ی غنی از فیبر و انواع منابع پروتئینی مانند غذاهای دریایی، گوشت قرمز و مرغ داشته باشند.اگرچه اکثر مردم رژیم اتکینز را یک رژیم کاهش وزن می­دانند، اما این رژیم میتواند برای کنترل گلوکز خون، کاهش فشار خون یا سایر فواید مربوط به سلامتی نیز استفاده شود.

رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد و یا بهتر است بگوییم به طور کامل حذف می شود. سپس دوغدو آنها را دوشید، به شیر آب افزود. لبنیات: مصرف شیر و ماست در مرحله اول ممنوع است، اما خامه پرچرب، پنیر، خامه ترش و کره مجاز است. علاوه بر این­ها مصرف شیر و ماست و همچنین اکثر میوهها نیز در دو فاز اول جایز نیست. Data has been c reated by G​SA Conte nt Gen​erat or Demoversi on.

رژیم های کتوژنیک

وی قصد خود از نگارش این کتاب را در پاراگراف آخر فصل اول بیان کرد: امیدوارم وقتی این کتاب را خواندید شما را متقاعد کرده باشم که شکر واقعاً خطرناک است. در مرحله اول رژیم اتکینز، بسته به برنامهای که انتخاب میکنید، مصرف کربوهیدرات به 20 تا 40 گرم در روز محدود میشود. باید به سمت حداقل محدودیت­ها بروید و در عین حال، انتخاب­های سالمی داشته باشید. بنابراین پس از اینکه اطلاعات خود را راجع به رژیم لاغری اتکینز از طریق مطالعه این مقاله تکمیل کردید حتماً سراغ مشورت با یک پزشک بروید. استفاده از روغن زیتون فوق بکر به دلیل خواص روغن زیتون برای سلامت قلب توصیه میشود.  Data h as been gen erated wi᠎th GSA Cont​ent  Ge​nera tor DEMO.

دلیل این است که مصرف بیش از حد پروتئین می تواند از کتوزیس جلوگیری کند. بنابراین اگر میخواهید با این رژیم لاغر شوید و یا به علت سایر بیماری ها ، مانند دیابت ، بیماریهای قلبی یا فشار خون بالا ، میخواهید این نوع رژیم را تجربه کنید ؛ حتما حتما قبل از هرگونه تغییر در برنامه غذایی خود با پزشکتان در این مورد مشورت کنید . برخی از بیماریهای روانی همچون بسیاری از رویدادهای زیستی یا محرکها با این بیماری در ارتباط هستند که از این دسته میتوان به افسردگی، اضطراب و اختلال دو قطبی اشاره کرد. ​This was generated with t he he᠎lp of G SA  C​on tent Gener at​or Demoversion​.

اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند. شمارش درشت مغذی ها اساس رژیم کتوژنیک است. یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. شاید با توجه به مکانیزم بدن شما نوع دیگری از رژیم باید گرفته شود که پزشک می تواند در چنین امری به شما راهنمایی بدهد. نشاسته مقاوم به یک نوع نشاسته گفته میشه که قابل هضم در روده کوچک نیستش.

افزایش مصرف پروبیوتیکها از طریق غذاهایی مانند کامبوچا، فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله هضم بهتر، افزایش ایمنی و کاهش سطح التهاب. علاوه بر این ویتامین D مسئول حمایت سیستم ایمنی بدن، تنظیم رشد سلولی، افزایش سلامت استخوان و کاهش التهاب در بدن هم هست. علاوه بر این شامل چربی است و شما را حسابی سیر میکند. رژیم اتکینز بر محدودکردن کربوهیدراتها یی مثل نان و برنج و همچنین سبزیجات نشاستهای تمرکز دارد، درحالی­که غذاهای پرپروتئین، آجیل و دانهها را به میزان بیشتری توصیه میکند. آجیل و دانهها سرشار از فیبر هستند و مصرف آنها باعث کاهش احساس گرسنگی در شما خواهد شد.

آجیل نمکی ساده یا بو داده گزینه های عالی برای میان وعده هستند. پنیر چدار دارای چربی اشباع بالایی است، اما اثبات نشده که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد. با این حال الان توی کتو دچار کاهش قند خون شدم و سرگیجه دارم چیکار کنم بنظرتون؟ پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدنسازی مراجعه نمایید. برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری دایت با عنوان رژیم غذایی مدیترانه ای مراجعه نمایید.

اگر درباره رژیم غار نشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید. در پیش گرفتن یک رژیم کم کربوهیدرات به منظور سلامتی بهتر قطعا میتواند به همسران کمک کند با هم ارتباط برقرار کنند و شور و شوق را (که در گذر سالها کمرنگ شده) به زندگی زناشویی خود برگردانند، زیرا زوجهایی که با هم رژیم میگیرند، با هم میمانند! تنها نکته حائز اهمیت این است که به دلیل حجم بالای چربی که در این رژیم وجود دارد نمی توانید بدون مشورت اقدام به گرفتن رژیم اتکینز کنید.

رژیم کتوژنیک جنگجویان

اگر بیماری خاصی دارید بدون نظر پزشک و متخصص تغذیه این رژیم را نگیرید. بعداونها رو به شش وعده تقسیم کنید و هر بخش رو بدون اینکه از چاشنی خاصی استفاده بشه، میل کنید. رژیم غذایی مدیترانهای: رژیم غذایی ساحل جنوبی علاوه بر کاهش مصرف کربوهیدرات، مصرف گوشت بدون چربی و چربیهای مفید برای سلامتی قلب تشویق میکند. چربیهای خوراکی به خصوص چربیهای اشباع شده اغلب نام بدی پیدا کردهاند و شما را به خاطر افزایش وزن و بیماری قلبی از آنها ترساندهاند. وقتی یک شخص بیش از اندازه مورد نیاز بدن، کربوهیدات و قند مصرف میکنه، بدنش مجبور به ذخیره اون قند به صورت چربیهای اضافه دور شکم و پهلو میشه.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

به این دلیل که ممکن است با کوچکترین اشتباهی به جای کاهش وزن دچار افزایش وزن دوچندان شود. به عبارت دیگر به جای این­که یک نوع رژیم اتکینز وجود داشته باشد و همه آن را انجام دهند، چند مدل از آن ایجاد شده که اصول واحدی دارند، اما قدری با هم متفاوت هستند تا هرکس بر حسب شرایط خود بتواند آنها را انتخاب کند. دلیل عمده موفقیت رژیم هایی که دارای کربوهیدرات کمی هستند این است که زمانی که افراد مصرف کربوهیدرات را در رژیم غذایی شان به حد معقول کاهش می دهند و به جای آن پروتئین زیادتر استفاده می کنند به صورت کاملاً خودکار موجع به کاهش اشتهای خود می شوند.

زیرا افراد بر این باور هستند که در این نوع می توانند علاوه بر پروتئین بیشتر، چربی کمتری مصرف کنند. این خوراک میتونه در نوع تازه یا یخ زده مورد مصرف قرار بگیره. استفاده از نوشیدنی ها مصرف مایعات در کنار هر نوع رژیم غذایی باعث می شود تا بدن در مقابل کم آبی مقاوم شود و چربی سوزی زودتر اتفاق بیفتد. اکثر ورزشکاران با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی به راحتی کنار میآیند و سال ها آن را ادامه میدهند. منجر به کاهش قند خون و سلامت بدن در مقابل دیابت می شود و ترشح انسولین در بدن را تنظیم می کند.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

7. افزایش انرژی بدن مطالعات نشان می دهد که مصرف زعفران می تواند منجر به بهبود متابولیسم بدن در مورد چربی و گلوگز رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر شود. برای کسانی که از یک رژیم غذایی 2000 کالری پیروی میکنند، این مقدار باید به کمتر از 130 گرم در روز برسد. کربوهیدرات خالص با بررسی کل گرم کربوهیدرات و کم­کردن میزان گرم فیبر، قند الکلی یا گلیسیرین (در صورت وجود) محاسبه میشود.همان­طور که گفتیم سه برنامه اتکینز بر اساس سطوح مختلف دریافت کربوهیدرات خالص در روز وجود دارد. نکته در این موضوع نهفته است که کلیه موارد بستگی به وزن شما دارد.

حدود ۲ قاشق غذاخوری شکر را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید. با این حال، این غذاها به تدریج در طول مرحله دوم و سوم برنامه به رژیم غذایی اضافه میشوند. پیروی از رژیم اتکینز برای مدت طولانی ممکن است دشوار باشد، بنابراین حتی اگر با این برنامه وزن زیادی کم کنید، پس از توقف ممکن است دوباره اضافه وزن پیدا کنید. اتکینز یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است، بنابراین مصرف غلات مجاز نیست. بنابراین حواستان باشد که برخورداری از یک برنامه هفتگی دقیق زیر نظر پزشک و یا متخصص تغذیه می تواند بهترین روش اصولی برای کاهش وزن باشد.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک

قبل از انتخاب برنامه خود، با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید. شاید شما نیز تعجب کنید که چطور رژیم غذایی با درصد چربی بسیار بالا می تواند به کاهش وزنتان کمک کند. این روش برای کسانی که به دنبال حفظ وزن فعلی خود هستند خوب است. در طول این مرحله، میتوانید به تدریج تعداد مواد غذایی را که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید، بهخصوص کربوهیدراتها را افزایش دهید. آجیل، دانهها، توت­فرنگی، زغال اخته، خربزه، پنیر و ماست را میتوانید در این فاز مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک تلگرام

پنیر نیز در لیست غذاهای قابل قبول است، اما اتکینز توصیه میکند که بیش از 3 تا 4 اونس در روز مصرف نشود. حتی غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوهها، سبزیجات نشاستهای و غلات کامل میتوانند در برخی رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات در حد اعتدال قرار بگیرند. اگر قرار است روزی 30 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و اگر واقعاً نمیتوانید از خوردن خرما اجتناب کنید، آن را حداکثر تا یک یا 2 عدد نگه دارید (اگر خرمای خشک میخورید باید بیشتر مراقب باشید). در این فاز شروع به خوردن 25 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز میکنید و بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را افزایش می­دهید تا زمانی که 5 کیلوگرم از وزن ایده­آل خود فاصله داشته باشید.

علاوه بر این، برخی اقلام غذایی مانند روغنِ پخت غذا محدود هستند.اگر تصمیم به پیروی از رژیم اتکینز دارید، در مورد آنچه که مصرف میکنید دقیق باشید و مطمئن شوید که ویتامین­ها و مواد معدنی کافی دریافت میکنید. به شما امکان می­دهد رژیم را در در چند مرحله در پیش بگیرید. رژیم اتکینز: این رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین بالا معمولاً به چند مرحله تقسیم میشود که از نظر میزان کربوهیدرات روزانه متفاوت است. رژیم های کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار گیرد ، تا به شما در از دست دادن چربی و بهبود سلامتی کمک کند.