نکتهای که گفتیم را فراموش نکنید

این نوع از سرور، برای سازمانهایی کاربرد دارد که در آن تعداد زیادی از کاربران نیازمند دسترسی به فایلهایی هستند که راحتتر و ایمنتر از رایانه شخصی در سرور ذخیره میشوند. یک سرور ایستاده به سادگی سروری است که درون یک شاسی مشابه کامپیوتر شخصی قرار دارد. قدرتمندترین سرورهای ایستاده بسیار توانمندتر از کامپیوترهای شخصی هستند چرا که میتوانند چندین پردازنده، بیشتر، هارد دیسک بیشتر، فنهای قدرتمندتر و البته یک مادربرد بزرگ برای پشتیبانی از همه این موارد را در خود جای دهند. چرا امنیت در خرید سرور اهمیت دارد؟ برای درک این موضوع که چرا کسی ممکن است بخواهد از سرور ایستاده استفاده کند، باید تفاوت میان سرورها با کامپیوترهای شخصی را بدانید. به عنوان مقدمه اکثر سرورهای ایستاده کنونی به گونهای ساخته میشوند که روی رک نیز نصب شوند. ۲- روش نصب را انتخاب کنید. پس از نصب، سیستم را دوباره راهاندازی کرده و از طریق بوتلودر نصب شده، سیستمعامل ویندوز یا لینوکس را برای شروع به کار انتخاب نمایید. ​​​​!

سرور لینوکسی چیست در ادامه به نصب سیستم عامل لینوکس در سرور ایران میپردازیم. در نخستین بخش از راهنمای تست نفوذ با کالی لینوکس به بررسی روش استفاده از ابزارهای کرک وای-فای میپردازیم که در توزیع کالی لینوکس عرضه شدهاند. البته به جای استفاده از سی دی می توانید، از یک فلش بوتیبل که کالی لینوکس بر روی آن موجود است استفاده کنید. این نوع سرور بیشتر در سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد که کاربری آن به این صورت است که مورد استفاده یک نرم افزار یا سرویس که توسط کاربران بر روی کامپیوتر های آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، بر روی سرور قرار می گیرد و تمام کاربران و کامپیوتر های متصل از یک دیتابیس مشترک که بر روی سرور می باشد، استفاده می کنند و اطلاعات نیز به صورت یکپارچه و متمرکز ذخیره سازی و پردازش می گردد. در غیر این صورت، تجربه سیستم عامل دوم برای افراد، تنها یک تجربه آزاردهنده و محدود خواهد بود. این سرورها میتوانند ویندوز، لینوکس و حتی سیستم عامل مک را اجرا کنند. این به خوبی برای راه حل های ابری با پشتیبانی از تجسم و کانتینرها مناسب است. همچنین این سیستمعامل به خوبی با پلتفرمهای ابری مانند آمازون وب سرویس و مایکروسافت ازور یکپارچهسازی میشود.

سرانجام سرورها هنگام توزیع و محافظت از دادهها به خوبی عمل میکنند. سرورهای ، سرورهای ، فضاهای ذخیرهسازی که همچون یک سرور عمل میکنند، کامپیوترهای شخصی که کارهای سرور را انجام میدهند و سرورهایی که شبیه کامپیوترهای شخصی هستند در خرید سرور مجازی گرافیک‌دار بازار موجود میباشند. مانیتورینگ سرور لینوکس به مجموعهای از فعالیتها گفته میشود که با هدف نظارت بر وضعیت سرور و پیشگیری از خطاها و مشکلات احتمالی در سیستم عامل لینوکس انجام میشود. پس از نصب شما هرگاه که کامپیوتر خود را بوت و یا ریستارت کنید یک منو بوت میبینید که از شما میپرسد قصد دارید از کدام سیستم عامل استفاده کنید. اساسا، سرورها ممکن است کمی گیج کننده باشند، اما اجازه دهید امروز روی یک مورد ساده تمرکز کنیم: سرورهای ایستاده؛ سروری در داخل یک شاسی شبیه به کامپیوتر شخصی است. در ساعت هماهنگ جهانی 0.9 ثانیه گرینویچ اختلاف وجود دارد ، همچنین در این ساعت از تکنولوژی های مختلفی از جمله تجهیزات رادیویی و گیرنده های ماهواره ای خاص و گران قیمت جهت هماهنگی و دقت استفاده می شود ، با وجود سرور نیاز نیست تمام این تجهیزات برای همه کامپیوتر ها استفاده شود.

حال در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که سرور چیست و چه کاربردی دارد؟ این به شما امکان میدهد تا هر نرم افزاری را که میخواهید نصب کنید و هر تغییری را که میخواهید در پیکربندی سرور ایجاد کنید. سرور برای کسی جذاب است که یا دارای سخت افزار اضافی است که میخواهد آنها را بر روی رک نصب کند یا برای کسی که میخواهد قدرت چند سرور را با هم ترکیب کند. لوازم جانبی در بازار وجود دارد که سرورهای را به سرورهای ایستاده تبدیل میکنند، اما به ارتفاعی به اندازه محدود است. استفاده از ساعت هماهنگ و ساعت دقیق دو مورد جداگانه است که ممکن است تنها یکی از 2 مورد در یک شبکه استفاده شود ، به عنوان مثال اگر زمان تمام دستگاه های شبکه دقیق باشد اما از منبعی خارج از شبکه هماهنگ شده باشد آن زمان مناسبی برای شبکه نمی باشد یا اگر دستگاه ها دقیق نباشند هر کدام زمان متفاوتی نشان دهند در زمانی عیب یابی مشکلاتی فراوان بوجود می آید. با تمام توضیحاتی که در بالا انجام شد و رتبه بندی ما بر اساس آن است، زمان آن رسیده که به خود رتبه بندی برسیم.