چاپ و نشر ۶۳ عنوان کتاب در کنگره ۸ هزار شهید استان همدان



به گزارش () در همدان، سردار مظاهر مجیدی شامگاه یکشنبه در مراسم گشایش اجلاسیه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین با بیش از سه هزار سال قدمت دروازه ورود اسلام به ایران است.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله معصومی همدانی و شهید آیت‌الله مدنی و دیگر علما در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: تشییع پیکر پاک آیت‌الله معصومی همدانی آغاز مبارزه با رژیم شاه در استان همدان شد که در این زمینه نیز مردم همدان خوش درخشیدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به حضور پرشمار رزمندگان همدان در دفاع از کشور افزود: غیرت دینی و حماسه مردم همدان در کشور زبانزد است.

وی با بیان اینکه دومین کنگره شهدای همدان از سال ۱۴۰۰ فعالیت‌هایی اجرای خود را با همت مردم و مسولان آغاز کرد افزود: سرکشی به خانواده ۸ هزار شهید استان همدان با اهدای مدال صبر، برگزاری ۴۵۰ یادواره در سطوح مختلف و ۲ هزار یادواره مدرسه محور از جمله برنامه‌های کنگره بود.

مجیدی با بیان اینکه چاپ و نشر ۶۳ عنوان کتاب و نشر و ده ها فیلم و مستند تلویزیونی در این ایام انجام شد گفت: 

برگزاری اردوی راهیان نور، برگزاری روایت فصل شیدایی با حضور ۱۵۰ هزار نفر و ۱۱ هزار و ۳۰۰ خدمات درمانی رایگان از دیگر برنامه‌های کنگره به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر و ۷ هزار عنوان کتاب از دیگر برنامه‌های کنگره است که باعث شده کنگره پرباری را در تبیین رشادت‌های رزمندگان شاهد باشیم.