چهار دلیلی که چرا هنوز در رژیم کتوژنیک آماتور هستید

آیا رژیم غذایی اتکینز مثل رژیم غذایی کتوژنیک است؟ رژیم لاغری اتکینز در واقع نوعی رژیم غذایی است که در آن از همه چربی ها و کربوهیدرات ها استفاده می شود اما میزان آن به اندازه ای است که تنها بدن احساس سیری بکند. همچنین حاوی نوعی چربی به نام اسید پینولنیک است که با تنظیم هورمونهایی که بر اشتهای شما تاثیر میگذارند، گرسنگیتان را کاهش میدهد. کتون نوعی مولکول دارای چربی است که بدن در زمان کمبود قند آن را تولید میکند تا انرژی خود را تامین کند. ​This con te​nt h​as been c​reat ed  with t᠎he ​he lp ᠎of GSA C ontent  Gener᠎ator DEMO!

با رژیم کتوژنیک در 24 ساعت موفق شوید

رژیم کتوژنیک دورهای: (CKD) همانطور که از نامش پیداست؛ در این برنامه برای مقطعی از زمان، کربوهیدرات مصرفی بدن محدود میشود. در هر یک از سطوح برنامههای اتکینز، کربوهیدرات خالص بین سه وعده غذایی و دو میان وعده در روز تقسیم میشود تا قند خون در طول روز ثابت بماند. در مرحله اول رژیم اتکینز، بسته به برنامهای که انتخاب میکنید، مصرف کربوهیدرات به 20 تا 40 گرم در روز محدود میشود. در این دو مرحله از رژیم اتکینز، اگر کاهش وزن شما بهخوبی پیشرفت کند، بهتدریج میتوانید کربوهیدراتها ی بیشتری را در غذای خود بگنجانید.

رژیم لوکرب همانطور که از نامش پیداست یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن است که در آن مصرف کربوهیدرات به پایین ترین میزان خود می رسد و یا بهتر است بگوییم به طور کامل حذف می شود. رژیم کتوژنیک به خاطر حذف قندها و کربوهیدراتهای تصفیه شده یک روش موثر برای کاهش سرطان میباشد. رژیم پالئو به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات در نظر گرفته نشده است، اما به طور طبیعی کربوهیدرات کمی دارد زیرا بسیاری از غذاهای غنی از کربوهیدرات از جمله غلات، حبوبات و محصولات لبنی را حذف میکند.

رژیم پالئو: رژیم پالئو که برای تقلید از الگوهای غذایی اجداد شکارچی-گردآورنده ما طراحی شده است، غذاهایی مانند گوشت، میوهها و سبزیجات را تشویق میکند. اگر درباره رژیم غار نشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم پالئو مراجعه نمایید. پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدنسازی مراجعه نمایید. برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای میتوانید به مقاله نوشته شده غفاری دایت با عنوان رژیم غذایی مدیترانه ای مراجعه نمایید. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که یک مقاله مجزا در مورد فواید رژیم کتوژنیک بنویسیم تا بیشتر از این جنبه با این رژیم آشنا بشید.

بنابراین از شما درخواست می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و تا از رژیم لاغری لوکرب به اطلاعات کاملی دست پیدا کنید. قالبهای سیلیکونی آبنبات در اشکال و اندازههای مختلفی به چشم میخورند و این میتوانید کار شما را برای آمادهسازی یک تم سرگرم کننده برای کودکان آسان کند. در ابتدا این رژیم به دلیل برخورداری از چربی های اشباع زیاد توسط نهاد های مرتبط با بهداشت و سلامت به عنوان یک نوع رژیم ناسالم و مضر قلمداد می شد. چربی های ترانس: اغلب در غذا های فرآوری شده با کلمه “هیدروژنه” پیدا می شود.

همیشه می شنویم که غذاهای فست فودی و فرآوری شده سرشار از سدیم هستند و یکی از دلایل منع مصرف این مواد غذایی وجود نمک و سدیم است؛ به همین دلیل عادت نداریم که کسی بگوید نمک بیشتری بخورید! تنها نکته حائز اهمیت این است که به دلیل حجم بالای چربی که در این رژیم وجود دارد نمی توانید بدون مشورت اقدام به گرفتن رژیم اتکینز کنید. محققین بعد از تحقیقات به نکته ی جالبی در مورد مصرف قند رسیدن و اون اعتیار آور بودن اونهاست. نکته در این موضوع نهفته است که کلیه موارد بستگی به وزن شما دارد.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

اگر قصد کاهش وزن دارید ، میزان چربی دریافتی را 200 الی 500 کالری و یا 22 الی 55 گرم کاهش دهید. زمانی که ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود را از دست بدهید موجب میشود که دیدی خوب و مثبت به این رژیم پیدا کنید، اما عجول نباشید. پیشنهاد می کنیم روزانه 1 الی 2 عدد آووکادو میل کنید. آووکادو سرشار از چربی های سالم و غیراشباع است که اگر جایگزین چربی های اشباع شود می تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند. همچنین به افرادی که رژیم اتکینز دارند، توصیه میشود که انتخابهای غذایی خوب از جمله چربیهای سالم، کربوهیدراتها ی غنی از فیبر و انواع منابع پروتئینی مانند غذاهای دریایی، گوشت قرمز و مرغ داشته باشند.اگرچه اکثر مردم رژیم اتکینز را یک رژیم کاهش وزن می­دانند، اما این رژیم میتواند برای کنترل گلوکز خون، کاهش فشار خون یا سایر فواید مربوط به سلامتی نیز استفاده شود.

متخصصان تغذیه میگویند: «در هفته اول روزانه 10 گرم کربوهیدرات اضافه کنید.» یک صفحه کاغذ بردارید و وزن و احساس خود را پیگیری کنید و بسته به اهدافتان، این تعداد را هر هفته یا یک هفته در میان افزایش دهید. علت اصلی یبوست، کمبود آب در بدن است بنابراین بهتر است برای درمان یبوست از این مشکل مقدار آبی که در طول روز می نوشید را افزایش دهید. کربوهیدرات خالص با بررسی کل گرم کربوهیدرات و کم­کردن میزان گرم فیبر، قند الکلی یا گلیسیرین (در صورت وجود) محاسبه میشود.همان­طور که گفتیم سه برنامه اتکینز بر اساس سطوح مختلف دریافت کربوهیدرات خالص در روز وجود دارد.

جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک

یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات معمولاً حاوی کمتر از ۲۶ درصد از کل کالری روزانه از کربوهیدرات است. همچنین رژیمهای کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیمهای کم کالری و کمچرب که هنوز هم بسیاری از مردم توصیه میکنند، اغلب باعث کاهش وزن بیشتر و بهبود سلامت کلی میشوند. بنابراین حواستان باشد که برخورداری از یک برنامه هفتگی دقیق زیر نظر پزشک و یا متخصص تغذیه می تواند بهترین روش اصولی برای کاهش وزن باشد. رژیم اتکینز به دلیل مصرف چربی زیاد رژیم های غذایی ناسالم است بنابراین قبل از شروع این رژیم غذایی حتماً باید با متخصص تغذیه صحبت کنید و در این رابطه از او مشورت دریافت کنید.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

اگر بیماری خاصی دارید بدون نظر پزشک و متخصص تغذیه این رژیم را نگیرید. کمتر کسی در مورد این موضوع اطلاع داره! این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. در واقع رژیم دکتر اتکینز شامل برخی از مطالعات است و حاکی از این موضوع که برنامه هفتگی رژیم اتکینز دارای چربی های اشباع بی ضرر است. مواد غذایی در رژیم غذایی اتکینز چیست؟ رژیم اتکینز یکی از رژیم هایی است که اکثر افراد آن را به عنوان رژیم لاغری می­شناسند. مصرف گوشت در طرح اتکینز ضروری نیست.

رژیم کتوژنیک قهوه

با اینکه هر دو رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنند اما تفاوت هایی هم با هم دارند. چه افرادی باید از رژیم غذایی اتکینز استفاده کنند؟ رژیم لوکرب مناسب چه افرادی است؟ رژیم اتکینز علاوه بر کاهش وزن برای کنترل فشار خون و دیابت هم مفید است. کاهش وزن به صورت سریع برای فرد میسر می شود. سطح بالای انسولین می تواند یکی از دلایل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد . سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

منجر به کاهش قند خون و سلامت بدن در مقابل دیابت می شود و ترشح انسولین در بدن را تنظیم می کند. اما از طرفی هدف برنامه که کاهش وزن هست رو خراب میکنه و بعد از مدتی بدن دوباره به حالت اولیه خودش برمیگرده. برای ورزشکاران در بازه زمانی محدود که نیاز به یک شک برای کاهش وزن دارد مناسب است. به طوری که در یک تحقیق حملات صرع در یک سوم از کودکان مورد آزمایش استفاده کننده از رژیم کتوژنیک، کاملاً تحت کنترل در آمد و در یک سوم دیگر از آنها، استفاده از این رژیم به طور قابل ملاحظه ای تکرر حملات و نیاز به دارو را کاهش داد!

به طور مثال مواد مغذی که یک فرد ۱۲۰ کیلویی باید دریافت کند با یک فرد ۶۰ کیلویی کاملاً تفاوت دارد. شاید با توجه به مکانیزم بدن شما نوع دیگری از رژیم باید گرفته شود که پزشک می تواند در چنین امری به شما راهنمایی بدهد. استفاده از نوشیدنی ها مصرف مایعات در کنار هر نوع رژیم غذایی باعث می شود تا بدن در مقابل کم آبی مقاوم شود و چربی سوزی زودتر اتفاق بیفتد. استفاده از سیب زمینی به خاطر داشتن نشاسته مقاوم ( در حالت سرد ) و فیبر بالا، توی یک رژیم غذایی مناسبه ، اما استفاده از سیب زمینی به صورت تنها به عنوان یک رژیم غذایی درست نیست.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

سیب زمینی سفید و قرمز، سیب زمینی شیرین، برنج سفید و قهوه ای، ذرت (باوجود اینکه یک نوع سبزی است) و نشاسته ذرت. ریشههای خوراکی: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و غیره. غلات و نشاستهها: محصولات بر پایه آرد، برنج، پاستا، غلات و غیره. استفاده از تخم مرغ، سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل، سالاد مرغ با روغن زیتون، مغز ها، استیک گوشت به همراه سبزیجات، چیز برگر همراه با کره، سالاد میگو، گوشت چرخ کرده، ماهی سالمون، کوفته قلقلی، گوشت گوسفند و غیره در برنامه رژیم غذایی اتکینز دیده می شود.

در رژیم کتوژنیک با چای چی بخوریم

این یک پایه ایده آل برای سس های سالاد و سس مایونز سالم است. آیا رژیم کتوژنیک در درازمدت سالم است؟ اگر عادات غذایی شما را در درازمدت تغییر دهد، میتواند سبک زندگی سالمی را برای شما فراهم کند. درواقع، پژوهشهای زیادی نشان میدهند این رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و افزایش سلامت شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که اکثر افراد میتوانند با هر رژیم غذایی با کالری محدود وزن کم کنند، حداقل در کوتاه مدت.

نتیجه با ممانعت در برابر پرخوری، حجم غذای مصرفی شما کاهش می یابد. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. افرادی که دارای مشکلات کبدی و قلبی هستند به هیچ وجه نباید از این رژیم استفاده کنند. مشکلات گوارشی مثل نفخ معده را بهبود می دهد. با اینکه رژیم غذایی اتکینز سرشار از چربی است اما اغلب باعث افزایش کلسترول بد خون نمی شود و تنها در بعضی اشخاص این اتفاق روی می دهد.

رژیم کتوژنیک لیمومی

پس از بررسی ها و مطالعات وسیع تر بر روی برنامه هفتگی رژیم اتکینز مشاهده رژیم غذایی اتکینز برای کاهش قند خون، کاهش وزن، افزایش کلسترول خوب خون، بهبود فاکتور های مؤثر بر سلامتی و کاهش تری گلیسیرید مؤثر است. عوارض احتمالی رژیم اتکینز چیست؟ رژیم کتو علاوه بر کاهش مصرف کربوهیدرات، استفاده از مواد پرچرب مانند آووکادو، روغن زیتون، محصولات لبنی پرچرب و روغن نارگیل را نیز تشویق میکند. رژیم غذایی مدیترانهای: رژیم غذایی ساحل جنوبی علاوه بر کاهش مصرف کربوهیدرات، مصرف گوشت بدون چربی و چربیهای مفید برای سلامتی قلب تشویق میکند. رژیمهای کم کربوهیدرات با چندین فواید سلامتی همراهاند و اغلب برای حمایت از کاهش وزن و مدیریت سطح قند خون استفاده میشود.

حذفیات رژیم کتوژنیک با این حال، مطالعات روی نتایج بلندمدت نشان میدهد که رژیمهای کم­ کربوهیدرات در کاهش وزن موفقتر از سایر برنامههای کاهش وزن نیستند. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. حتی اگر سعی کنیم رژیم غذایی مان حاوی رادیکال های آزاد نباشد یا حداقل خیلی کم باشد به هر حال از طریق آب و هوا و نور خورشید رادیکال های آزاد را جذب می کنیم.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

A rtic le h᠎as  been g​ener ated with the help of GSA Content Generator Dem oversion​.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.