چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم برای Dummies

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم اگر می دانید که تا مدت ها نمی توانید از چنین محدودیت های شدید کربوهیدرات پیروی کنید، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد انتخاب مناسبی برای شما نیست. انجیر تازه به طور خاص حاوی تنها 9.5 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است. توت سیاه تنها 4.3 گرم کربوهیدرات خالص برای هر 100 گرم مصرف دارد. گیلاس تازه تنها حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است، بنابراین خوردن یک جفت گیلاس بسیار مفیدتر از انتخاب خرما است. بدین معنی که که بیشتر کالری مورد نیاز بدن از پروتئین و چربی دریافت می شود و میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار اندک است.

علی رغم پیشرفت های زیاد در دنیای پزشکی، چاقی همچنان به عنوان خطری بزرگ برای سلامت مردم، در سراسر جهان می باشد؛ علت مرگ حدود دومیلیون نفر در سال، چاقی است. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت کوتاهی مثلا برای آمادگی در زمان مسابقات کمک کننده باشد ، ولی در طولانی مدت ، مانند سایر رژیم های متعادل نمی تواند سطح کارایی ورزشکار را افزایش دهد .

رژیم کتوژنیک صبحانه

مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. به طور کلی، اکثر بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند بدون عوارض خوب عمل میکنند یا ممکن است عوارض جانبی قابل تحمل یا قابل کنترل داشته باشند. این رژیم برای افرای که فعالیت بدنی زیادی دارند مناسب تر می باشد. در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود .

به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند . در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند . در حالی که بسیاری از میوهها به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارند برای قرار گرفتن در رژیم کتو بسیار چالش برانگیز هستند، این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه از میوهها اجتناب کنید. عموما افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنید، به دلیل مصرف غذاهای کتوژنیک احساس سیری می کنند و چندان کالری مصرف نمی کنند، ولی باز هم باید مراقب میزان کالری دریافتی خود باشید. ᠎Th​is con te nt h as  be en cre ated ​with GSA Con tent G en er at​or  DE᠎MO .

این می تواند احساس خستگی و گرسنگی در شما ایجاد کند و باعث شود که غذای بیشتری نسبت به آنچه در غیر این صورت مصرف می کردید بخورید. چربیها بخش ضروری آشپزی شما هستند زیرا که چربی برای شما انرژی فراهم کرده و از گرسنگی، ضعف و خستگی پیشگیری میکند. مقالات قبلی سایت در مورد رژیم کتوژنیک، شامل قسمت هایی بودن که در اون قسمت ها در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک به صورت مختصر صحبت کرده بودیم.

ضمناً رژیمهای کتوژنیک به علت کم فیبر بودن میتوانند باعث یبوست شوند. مورد دیگه ای که شناخت رژیم خوب رو راحت تر میکنه، مجاز بودن ورزش کردن هستش. رژیم کتوپلاس رژیمی ساختی بدون هیچ تحقیقات علمی است در این رژیم بدلیل مصرف کربوهیدرات بالاتر از حد مجاز رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد وارد فاز کتوز نمی شوند. بسیاری از افراد در رژیم کتوژنیک از میوهها دوری میکنند تا بتوانند مصرف کربوهیدرات را کنترل کنند. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد.

قند رژیم کتوژنیک

در انواع رژیم کتوژنیک، افراد اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میکنند. در مقادیر کم ، کتونها مشکلی را برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، اما اگر سطح آنها در خون بیش از حد بالا رود ، بدن را مسموم می کنند و منجر به پروسه ای به نام کتواسیدوز می شود . مطالعات در حال حاضر نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند برای ابعاد مختلف سلامتی مؤثر واقع شود. همچنین ممکن است افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی آکنه نیز با رعایت این رژیم بهبود یابند ، اما برای استفاده از منافع این رژیم در درمان بیماریهای مختلف نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد .

رژیم کتوژنیک نباید سخت باشد. این نکات را بخوانید

اما باز هم تاکید می شود ، قبل از شروع رژیم کتوژنیک درباره منافع آن بر بیماری خود ، حتما با پزشک تان مشورت کنید . بنابراین رعایت رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه هم مقدار انسولین را کاهش داده و هم میزان نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد ، ممکن است در کنار سایر روش های درمانی و تغییر سبک زندگی و ورزش به درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک کند . رژیم کتوژنیک فواید متعددی دارد از جمله این فواید میتوان به بهبود آکنههای پوستی و بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد که به دلیل سطح مقاومت به انسولین و افزایش حساسیت بدن نسبت به آن و تنظیم انسولین در بدن به وجود میآید.

همچنین با افزایش میزان اکسیژن بدن توان ورزشی ورزشکار افزایش می یابد . حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید، ممکن است کالری بیشتری از آنچه تصور می کنید دریافت کنید. هر نوع شیرین کننده بدون کالری را میتوانید به جای شکر استویا استفاده کنید، اما توجه داشته باشید باید به دقت محاسبات را انجام دهید. رژیم کتوزنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. بله، اما ممکن است به اندازه یک رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط، موثر نباشد. ممکن است بدن شما در حالت کامل کتوز قرار نگرفته یا چربی و کتون کافی در اختیار بدن نباشد.

رژیم کتوژنیک میوه

کربوهیدرات ها کمک می کنند انرژی خود را بازسازی کرده و عضلات را با گلوکز برای بازسازی آماده کرده و یا برای ذخیره انرژی در آینده گلیکوژن را ذخیره می کند. در رژیم کتوژنیک شما کالری عمده روزانه خود را از طریق مصرف پروتئین ها و چربی ها بدست می آورید و کربوهیدرات ها سهم کمی در تامین انرژی روزانه دارند . اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود .

یک بررسی که بر روی 13 مورد از رژیمهای غذایی با کربوهیدرات پایین انجام شد، نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم غذایی کم چرب برای کاهش وزن، اثر طولانیتری دارد. برای افرادی که نمیتوانند به فاز کتوسیس وارد شوند توصیه میکنیم که فستینگ انجام دهند. جالب هستش بدونین این شکلات برای سلامت قلب هم توصیه میشه. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر عوارض رژیم کتوژنیک چیست و برای کاهش آن چه کنیم؟ چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و از مصرف چه رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر غذاهایی دوری کنیم؟ چه کسانی میتوانند از این رژیم استفاده کنند ؟ آیا این رژیم ممکن است باعث کاهش عضله شود؟ عجیب به نظر می رسد که یک رژیم غذایی پرچرب بتواند کلسترول “خوب” را افزایش داده و کلسترول “بد” را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً موجب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شوند.

رژیم کتوژنیک عباسمنش

از نظر علمی آیا خوردن ماست و ماهی با هم خطرناک است؟ حتی خیلی از سلبریتی ها و ورزشکار های مشهور جهان هم به حمایت از این رژیم توی صفحات مجازی خودشون پرداختن. برای اینکه از رژیم غذایی نتیجه مطلوب و دلخواه را بگیرید بهتر است قبل از انجام آن، با متخصص تغذیه مشاوره کنید و رژیم مناسب را با توجه به سن، جنسیت، وضعیت بدنی، فعالیت های روزانه و شرایط مالی خود انتخاب کنید.

اکنون شما می‌توانید رژیم کتوژنیک خود را انجام شد ایمن

انجام این کار یک رویکرد منعطفتر و متعادلتر بوده که شدت کمتری هم دارد. این نوع رژیم آنلاین آردایت هم مانند استاندارد بوده اما میزان بیشتری پروتئین داشته و نسبت چربی به پروتئین اغلب ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵ % کربوهیدرات است. اگر میخواهید مصرف کربوهیدرات خود را در حداقل نگه دارید، خرما نخورید. برای به حداقل رساندن این علائم در انواع رژیم کتوژنیک میتوانید یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را بهطور منظم برای چند هفته اول امتحان کنید.

با این حال دریافت پروتئین بالا و سطح بالای کتون ها باعث به حداقل رسیدن عضله سوزی خواهد شد به خصوص در صورتی که تمرینات با وزنه انجام دهید. در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. کتون ها در واقع اسیدهایی هستند که در خون ایجاد می شوند و از طریق ادرار از بدن دفع می شوند .

5 سوال در رژیم کتوژنیک}

همچنین در این وضعیت، در کبد چربی به کتون تبدیل میشود و انرژی مغز را تأمین میکند. این مکمل ممکن است برای بالا بردن سطح کتون بدن کمک نماید. رژیم کتو علاوه بر کاهش چربی، همچنین سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد. کافئین میتواند مزایایی برای حفظ انرژی بدن، کاهش چربی و عملکرد صحیح بدن داشته باشد. کراتین مزایای متعددی برای سلامتی و عملکرد بدن دارد. شیر مادر همچنین از کودک شما در برابر عفونتها و بیماریها محافظت کرده و مزایای سلامتی طولانی مدتی هم برای شما و هم برای کودکتان دارد. داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه.

رژیم کتوژنیک پروتئین

این برنامه غذایی شبیه به یک رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد بوده، اما شامل میزان پروتئین بیشتری است. با این حال، با اتخاذ یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات نیز می توان به کتوز رسید. برای اینکه یبوستتان برطرف شده و به طور منظم اجابت مزاج داشته باشید، هر روز 28 گرم فیبر از سبزیجات غیرنشاستهای و کم کربوهیدرات مانند بروکلی و کلم برگ و اسفناج و مارچوبه دریافت کنید. افرادی که از میزان کمی فیبر استفاده میکنن، با مشکل یبوست دست و پنجه نرم میکنن. در صورتی که این مشکل ادامه داشت، سعی کنید مصرف فیبر را در برنامه غذایی خود افزایش دهید.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

تعداد میتوکندریهای مغز نیز افزایش مییابد. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند . به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . این اثر ممکن است به دلیل تغییر در هورمون های گرسنگی مانند گرلین و لپتین و همچنین انسولین باشد. همچنین در درصد کمی از افراد ، رعایت رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به تشکیل سنگ های کلیوی یا افزایش میزان اسید در بدن ( اسیدوز ) شود .