یاد بگیرید برای (انجام) رژیم کتوژنیک مانند دانش

رژیم های کتوژنیک هنوز هم اغلب محدود کردن کالری را هدف قرار می دهند، معمولاً حدود 2000 کالری در روز. این که کدام یک از چهار نوع رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید، رابطه مستقیمی با هدف شما از گرفتن این رژیم دارد. نداشتن برنامه غذایی منظم و از پیش تعیینشده، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به هدف دور کند. در پکیج رژیم کتوژنیک هر چیزی که باید برای رسیدن به وزن دلخواه نیاز دارید در اختیار شما قرار می گیرد. وقتی مصرف کربوهیدرات را کاملاً قطع میکنید بدن همچنان نیازمند گلوکز است (هر چند به مرور این نیاز کاهش مییابد) و بدن باید چیزی را پیدا کند که بتواند از آن گلوکز بسازد!  This c on​tent was written by GSA C​on tent G enerat or D em ov​er si᠎on!

رژیم کتوژنیک ماچا

یبوست در رژیم کتوژنیک با ورزش کردن منظم علاوه بر آن که زندگی سالمتری خواهید داشت، احتمال بازگشت وزنتان هم کاهش مییابد. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که اگر پروتئین به اندازه کافی مصرف کنیم از نظر زیستی نیازی به کربوهیدرات نداریم. غلات صبحانه و معمولاً ۱۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات دارند. به طور خلاصه، هر غذایی که کربوهیدرات بالایی داشته باشد باید محدود شود.

یک فرد معمولی به طور متوسط روزانه به ازای هر پوند وزن بدن به ۱۴-۱۶ کالری انرژی احتیاج دارد. به طور کلی بهتر است هر فرد بنا به نیاز خود عدد لازم را به صورت روزانه انتخاب کند. من از ۲ سال قبل ورزش و رژیم رو به صورت همزمان شروع کردم. با اینهمه تمام این موارد هنوز به صورت قطعی ثابت نشدهاند و از نظر علمی و پزشکی نیاز به رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر بررسی بیشتر دارند. سرطان: رژیم غذایی در حال حاضر بهعنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است؛ زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

این همان نکتهای است که امروز به بررسی دقیق آن میپردازم. با این حال، همان مقدار، حاوی بیش از 65 گرم چربی و 650 کالری است. از طرفی رژیم غذایی هر فرد باید با توجه به شرایط بدنی همان فرد انتخاب شود پس قبل از انتخاب رژیم غذایی مناسب مشورت با متخصص تغذیه ضروری است. نکته مهمتر: این اعداد با بزرگتر بودن اندازه بدنتان هم تغییر نمیکنند چون به نظر میرسد بدن با همین مقدار کربوهیدرات در هر اندازهای که باشد میتواند سوخت مورد نظر خود را تولید کند. از زمانی که من با رژیم کتو جواب گرفته ام افراد خانواده و دوستانم هم به انجام رژیم کتوژنیک ترغیب شده اند و برای لاغر شدن سبک زندگی خود را به رژیم کتوژنیک تغییر داده اند.

رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. به یک یا دو وعده 28 گرمی پایبند باشید تا فضای بیشتری در رژیم غذایی خود برای طیف وسیعی از مواد دیگر داشته باشید. و برای ماندن در محدوده آنها، مصرف چربی تا 130 گرم در روز ایده آل است. بنابراین اگر رژیم میگیرید یا مصرف کربوهیدرات را بالاتر ببرید یا اینکه پروتئین بیشتری برای تولید گلوکز مصرف کنید. بارگیری پروتئین انجام ندهید: تفاوت رژیم لوکارب با کتوژنیک در بارگیری نکردن پروتئین است. در فاز بارگیری کربوهیدرات میتوان ۱۰-۱۶ گرم هم مصرف کرد.

این میزان را میتوان فقط ۲۴ ساعت مصرف کرد و فقط تحت این شرایط قابل دسترس است. در این حالت میتوان تا حدود ۱۶ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هم کربوهیدرات مصرف کرد! از سال گذشته تا به الان من در طی ۱۰ ماه ۳۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته ام و از این بابت بسیار خوشحال هستم. بعضی افراد ترجیح می دهند این مقدار را بیشتر کاهش دهند. بعد از اینکه نتیجه ای حاصل نمی شد، منصرف می شدم و چند ماه بعد می رفتم سراغ رژیم بعدی که به عنوان “بهترین رژیم” تبلیغ می شد. اما سال گذشته از طریق سایت رژیمتو با رژیم کتوژنیک آشنا شدم و با استفاده از پکیج رژیم کتوژنیک توانستم راحت تر از چیزی که فکر می کردم وزن کنم و وزنم ثابت باقی بماند.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

سایت های مطرح رژیم لاغری در ایران تنها مقاله های خارجی را ترجمه و در سایت های خود قرار داده بودند. بنابراین این فرد حداکثر با ۴ گرم کربوهیدرات میتواند نیاز کالری خود را پوشش دهد. برای یک ورزشکار با جثه متوسط این روزانه ۳-۶ گرم کربوهیدرات است. فرض کنید محدودیت کربوهیدرات خالص روزانه شما 50 گرم است. مارچوبه، قارچ، فلفل دلمه ای، تربچه و گوجه فرنگی در ۱ فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. این مقدار حاوی کمی بیش از 6 گرم کربوهیدرات خالص است. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

یکی دیگر از مزایای رژیم کتو کاهش سطح قند خون است که میتواند برخی از سلولهای سرطانی انرژی را از بین ببرد. معمولاً بعد از اینکه احساس خارش با از بین رفتن حس عمقی رفع شد، احساس بیحسی بروز میکند. هر چند بسته به میزان مصرف پروتئین، میزان حداقلی کربوهیدرات بین ۵۰ گرم روزانه (اگر مشکلی با کتوز ندارید) تا ۱۰۰-۱۲۰ گرم روزانه (اگر با شرایط کتوز مشکل دارید) است. 28گرم آن حاوی 2.5 گرم از این ماده مغذی است که بسیار بالاتر از میزان مصرف روزانه 1.1 تا 1.6 گرم توصیه شده توسط موسسه پزشکی است.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

از نظر تئوری سقف محدودیت برای کربوهیدرات یک فرد مقداری است که کل نیاز روزانه او به کالری تامین شود. اگر شما قبل از محدود کردن کامل کربوهیدراتها، تا 2 هفته خیلی آروم آورم مقدار کربوهیدرات رو هر روز کم و کمتر کنید، احتمال بروز عوارض خیلی پایین میاد. تا اینجا به اثر فعالیت ورزشی روی میزان نیازمان به کربوهیدرات اشاره نکردم. در رژیم زون که یکی از انواع رژیم لاغری سریع و سالم است باید کربوهیدرات هایی را مصرف کرد که دارای گلیسمی پایینی هستند.شاخص گلیسمی هر ماده غذایی به شاخصی گفته می شود که نشان می دهد مصرف آن ماده غذایی به چه میزان سطح قند خون را بالا می برد.

هر چند از نظر زنده ماندن باید گفت که شما نیازی به کربوهیدراتها ندارید. راستش را بخواهید از منظر فیزیولوژیکی هیچ نیازی به کربوهیدراتها نداریم! افزایش آن به ۵۰ گرم باعث میشود بدن دیگر نیازی به آمینو اسیدها برای فرایند گلوکونئوژنز نداشته باشد. پس از شش ماه، محققان انستیتوی علوم پزشکی هند دریافتند که ۲۶ درصد از افرادی که دارو به همراه رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز دریافت کردند، بیش از ۵۰ درصد کاهش تشنج را در مقایسه با تنها ۳ درصد از افرادی که فقط دارو درمانی داشتند، تجربه کردند. در مقابل افرادی که مقاومت به انسولین دارند در شرایط کاهش کربوهیدرات، بهتر عمل میکنند.

این نوع چربی در روغن نارگیل و سبزیجات وجود دارد.

افرادی که حساسیت به انسولین خوبی دارند و مشکلی با مصرف کربوهیدراتها ندارند معمولاً موقع گرفتن رژیمهای کم کربوهیدرات دچار مشکل میشوند. فعالیتهایی با شدت پایین هوازی عموماً نیاز به کربوهیدرات کمتری دارند. مدت و شدت تمرین هم روی این نیاز تاثیرگذار است. چرا که شدت و حجم تمرین میتواند خیلی متفاوت باشد. به عنوان مثال، پر کردن سبزیجات یا استیک بدون چربی با کره یا سس خامهای میتواند تفاوت زیادی در خوشطعم و طعم غذای شما ایجاد کند. این نوع چربی در روغن نارگیل و سبزیجات وجود دارد. ناگفته نماند منظور از چربی در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک چربی های سالم نظیر روغن نارگیل، روغن زیتون و…

یک رژیم معمولی میتواند این عدد را به ۲ گرم برساند.

در ابتدا می توانید مواد و دستور العمل های ساده را انتخاب کنید. این دستور در رژیم کتو با اینکه چالش های پخت متنوعی رو جلوی پای شما قرار میده، اما برای تجربه ای جدید و خوشمزه میتونه مفید باشه. شما می توانید از گردو در دستور العمل های کتوژنیک به روش های مختلفی استفاده کنید. پس چند عدد گردو دوستدار کتوژنیک هستند؟ یک رژیم معمولی میتواند این عدد را به ۲ گرم برساند. وعدههای غذایی Ketogenic را میتوان در کنار آمادهسازی شام معمولی آماده کرد. تنها میتوان گفت که در میان محققان توافقی وجود دارد که زمان زندگی او را حدود سال ۱۰۰۰ قبل از میلاد، یا یک قرن پیش یا پس از آن، تخمین میزند.

چگونه میتوان از رژیم کتو خارج شد؟ در سال 1970 این رژیم به عنوان رژیم کاهش وزن توسط دکتر آتکین به عموم جامعه تحت عنوان رژیم دو هفتهای کاهش کربوهیدرات معرفی شد. با این کار یک رژیم کاملا درست با شرایطتون انتخاب و کاهش وزن با اون به بهترین شکل ممکن اتفاق میوفته. شما می توانید بسته به نیاز بدنتان یكی از سم زدا های (دتوكس) زیر را انتخاب كرده و به طور منظم به مدت یك ماه از آن استفاده كنید.

با اینکه قبلاً در مطلب (برای حجم گیری چقدر پروتئین، کربوهیدرات و چربی مصرف کنیم) در مورد این موضوع صحبت کرده بودم اینجا میخواهم ببینم یک بدنساز به چه میزان کربوهیدرات نیاز دارد. فصل ۱۷ (مجموعه ای از بیماریها) بخش جدیدی را در مورد بیماری کبد معرفی کرد. یکی از دختران گزارش کرد که کیفیت زندگی بهبود یافته و به مدت 12 ماه در رژیم باقی ماند. عواقب طولانی مدت رژیم کتوژنیک چیست؟ اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. یعنی شما چربیهای اشباع نشده سالم میخورید تا بتوانید چربیهای بدن خود را بسوزانید.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم نکته بسیار مهمتر: اگر دقت کرده باشید تا اینجای مطلب وقتی صحبت از سوخت میکردم منظورم سوخت برای عملکرد مغز بود که ارتباطی با تفاوتها در اندازه بدن ندارد. خوب ما از شرایط گرسنگی کامل صحبت نمیکنیم و کارمان با گرفتن رژیمهای غذایی است. به گفته کارشناسان رژیمهای غذایی گیاهی میتوانند گزینههای بهتری باشند. حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید، اگر کالری کافی دریافت نکنید، وزن کم نمی کنید. اما قبل از اینکه شروع به عضله سازی کنید، باید با یک پایه قوی شروع کنید تا بدن صرف نظر از نوع رژیم غذایی ابتدا در شرایطی باشد که بتواند عضله بسازد.

به عنوان مثال میزان توصیه شده برای ۲ ست (که ۳۰-۴۵ ثانیه طول میکشد) ۵ گرم کربوهیدرات است تا گلیکوژن از دست رفته را جایگزین کنید. تحقیقات اولیه در موضوع گرسنگی و رژیمهایی با کربوهیدرات پایین نشان میدهند که با ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز میتوانیم جلوی نشت نیتروژن در عضله را بگیریم. باتوجه به تحقیقات انجام شده روی افراد کتویی مشخص شده که استفاده از امگا 3 به عنوان مکمل غذایی رژیم کتوژنیک، میتونه تاثیرات مثبتی روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات بزاره. مورد هشتم از فوایدی که قصد داریم در مقاله « فواید رژیم کتوژنیک » معرفی کنیم، تاثیر رژیم کتو روی التهابات بدن هست.

قند رژیم کتوژنیک

انواع رژیم لاغری و اسم رژیم های لاغری موضوعی است که قبل از شروع رژیم لاغری باید بیشتر در مورد آن اطلاعات کسب کنید. اسم این فرایند گلوکونئوژنز است که به معنای تولید گلوکزهای تازه از مواد غیر کربوهیدراتی است. اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. اگر شما اصلاً غذا نخورید این مواد باید از عضلات تامین شوند. با این حال، برای دستورالعملهای این مقاله، شما باید با یک متخصص تغذیه و متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید تا در نحوه تنظیم این دستورالعملها برای تامین نیازهای بدن شما کمک کنند.

قواعد رژیم کتوژنیک

نکته مهم: این اعداد توصیه نیستند، بلکه حداقلها هستند تا بدانید با مصرف هر کدام بدن را در چه شرایطی قرار میدهید! البته کسی که دارای سوخت و سازی انعطافپذیر است مشکلی با هیچ کدام این شرایط ندارد. البته باید اشاره کنم همه افراد با این شرایط سازگار نیستند. رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند. اما به دلیل داشتن قند و شکر معمولا برخی از افراد از خوردن آن اجتناب میکنند.