اطلس جامع فرهنگی خرمدره تدوین می‌شود



مهدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار () در زنجان گفت: یکی از موضوعات مهمی که در شهرستان خرمدره پیگیری می‌شود، استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مراکز دینی در ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی با اشاره به فعالیت 52 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان خرمدره بیان کرد: این کانون‌ها دارای یک هزار و 82 عضو هستند و با توجه به نیازی که در اعضا مشاهده شد، در 6 کانون کتابخانه مخزن‌دار ایجاد شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در کانون‌های مساجد افزود: این جلسات با حضور نویسندگان شهرستانی و با هدف معرفی کتاب‌های آنها برگزار می‌شود.

مرادی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت کانون‌های مساجد در تقویت و رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره گرفت و هر مسجدی که نیمه‌فعال است را می‌توان با فعال کردن کانون در آن مسجد رونق بخشید.

مرادی در ادامه از تدوین اطلس جامع شهرستان خرمدره در قالب کتاب کامل خبر داد و گفت: در این کتاب ظرفیت‌های شهرستان در مباحث فرهنگی درج می‌شود و: از دیگر بخش‌هایی که برای این کتاب در نظر گرفته شده، معرفی مشاهیر این شهرستان در حوزه‌های مختلف است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در راستای تدوین اطلس جامع فرهنگی شهرستان خرم‌دره، از مسئولان مرتبط با امور مساجد خواسته شده است تا گزارش آماری و مکتوب خود در زمینه ظرفیت‌های فرهنگی موجود احصا کنند، افزود: در قالب این اطلس مباحثی از قبیل ظرفیت کانون‌های مساجد شامل، برگزاری نماز جماعت، هیئت امنا، هیئت‌ها، موسسات و خانه‌های قرآنی نیز احصا خواهد شد.