بازدید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از موکب «کتابخانه حسینی»


به گزارش خبرنگار ( ) در ارومیه، مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از موکب فرهنگی «کتابخانه حسینی» کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید گفت: برای دومین سال پیاپی به یاری خدا و عنایت حضرت سیدالشهداء (ع)، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است.

وی افزود: از پنجم تا پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ در ۵ استان آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستا هشت موکب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پنج استان مرزی برپا شده و همکاران ما در این موکب‌ها در مرزهای چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین به ارائه‌ خدمت به زائران مشغول هستند.

 


این مسئول ادامه داد: تلاش شده با کارهای انجام شدنی و مبتنی بر کارهای علمی و محوریت کتابخانه این فضا شکل بگیرد و با محوریت کتاب و هسته اصلی کتاب، ارتباط و پیوندی مناسبی بین کودکان وموضوع اربعین حسینی ایجاد شود.

به گزارش ؛ بازدید از موکب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی و موکب مردمی اهل سنت شهرستان پیرانشهر از جمله دیگر برنامه‌

های این بازدید بود.

به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی، موکب «کتابخانه حسینی» نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از 5 الی 15 شهریورماه، در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین می‌پردازد.

توزیع بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتاب‌های صوتی و کلیپ‌های موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، برگزاری نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره‌نویسی، طرح بیعت با شهدا، پویش کتابخوانی «کتاب عشق»، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در کتابخانه حسینی است.