برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ در لرستان پرداخت ۱۳۰ میلیارد تسهیلات به چاپخانه‌داران لرستان



حمید گودرزی مهر روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار () در خرم‌آباد گفت: گفت: به‌منظور تجلیل و تقدیر از کوشش‌ خستگی‌ناپذیر چاپخانه‌داران و مدیران چاپخانه‌های لرستان طبق روال هرسال، چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان  این دوره از جشنواره در شهرستان سلسله برگزار می‌شود،‌افزود: به منظور تمرکززدایی برنامه‌ها از مرکز استان این جشنواره  ۲۵ مهرماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

گودرزی‌مهر با اشاره به اینکه در چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان از ۶۳ فعال این صنعت در لرستان تجلیل خواهد شد، افزود:  ۱۸ پیشکسوت و کارآفرین برتر و  ۴۵ نفر از نیرو‌های چاپخانه‌ که اپراتور ماشین‌آلات چاپ هستند در این مراسم تقدیر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۲ واحدِ چاپخانه‌ای در استان لرستان فعال هستند که از این تعداد، ۵۵ واحد افست، ۲۶ واحد در رسته دیجیتال و ۲۱ واحد در چاپ عریض‌ (بنر) فعال هستند‌.

گودرزی‌مهر با اشاره به تأسیس ۳ واحد چاپ و بسته‌بندی دارویی و چاپ بر روی الواح فلزی کنسرو، قوطی‌های روغنی و خوراکی و صنعتی، بیان کرد: با تاسیس این واحدها گام جدیدی در نوع چاپ‌های ضروری و پیشرفته برداشته شده به گونه‌ای که می‌توان لرستان را به عنوان یکی از قطب‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی محصولات و مواد دارویی در غرب و جنوب غرب کشور دانست.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توان تولید ورق‌های چاپی استان را ۳۱۵ ورق عنوان کرد و افزود: سیاست دفتر چاپ و نشر استان حمایت از چاپخانه‌هایی است که به منظور وارد کردن ماشین‌آلات جدید به بدنه چاپ استان ورود می‌کنند و این دفتر از ورود ماشین‌آلات قدیمی و صدور مجوز به چاپخانه‌هایی که از ماشین‌آلات و تجهیزات قدیمی استفاده می‌کنند جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: در قالب تسهیلات تبصره ۱۸، یکصد و سی میلیارد ریال به چاپخانه‌داران استان به منظور خرید تجهیزات و ماشین‌آلات در سال ۱۴۰۱ اعطا شده است که با تزریق اعتبار تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ به استان نیز این روند ادامه خواهد داشت.