به من 10 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت رژیم کتوژنیک ن را به شما خواهم گفت

رژیم کتوژنیک 28 روزه اغلب چربیهای غذایی، از مولکولهایی به نام «تریگلیسرید با زنجیرهی بلند» تشکیل شدهاند؛ بااینحال تریگلیسریدهایی با زنجیرهی متوسط (امسیتی) که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر کتوژنیک بیشتری دارند. این شرایط می تواند به دلیل تولید انسولین کمتر باشد و در نتیجه از تولید بیشتر کلسترول جلوگیری می کند. در نتیجه از سوزوندن چربیها برای تولید انرژی جلوگیری میکنه. به همان اندازه زمانی کدام ممکن است من می خواهم خشمگین هستم نخواهم گذاشت پسرها را انتخاب کنید و انتخاب کنید خانمها را به تماس گرفتن برده هر دو عنوان های تولید دیگری بفروشند را انتخاب کنید و انتخاب کنید این سنت اقامت باید اجتناب کرده اند گیتی رخت بر بندد .

یبوست در رژیم کتوژنیک مصاحبه تخصصی

یبوست در رژیم کتوژنیک در صورت نبود کربوهیدراتها، این چربیها هستند که به عنوان منبع انرژی استفاده میشوند؛ در واقع بدن با سوزاندن چربیها هم میتواند انرژی لازم خود را فراهم کند. در واقع زمانی که این حال به شما دست میدهد، وقتی است که باید مقاومت کنید تا بدن شما به این شیوه عادت کند. برای دریافت این ویتامین کافی است تا در رژیم غذایی خود مواد زیر را قرار دهید تا از ریزش مو جلوگیری شود. در ادامه میخوایم در مورد این صبحت کنیم که چطوری میشه هم از رژیم کتوژنیک استفاده کرد و هم با مشکل ریزش مو مواجه نشد.

پس در نتیجه انرژی بسیار کمی برای رشد مو باقی میمونه و درنهایت به فولیکول مو آسیب وارد میشه. واضح است که با وجود کربوهیدراتها و پس از آن، چربیها، بدن برای تامین انرژی به سراغ پروتئینها نمیرود. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. این موضوع باعث کاهش چربی بدن و درنتیجه کاهش وزن میشود.

در یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز شش مطالعه، افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی (بیماری کبدی که در افراد مبتلا به چاقی، دیابت و سندرم متابولیک دیده میشود) که از رژیم فستینگ پیروی می­کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی­دادند، عملکرد کبدی بهتری داشتند. متخصص تغذیه در رژیم کتو، تغییراتی را در برنامه غذایی شما انجام میدهد که بدن را وادار به سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات میکند؛ و با پیروی از این برنامه غذایی وزن شما به سرعت کاهش مییابد. اگر دوست دارید در مورد روشهای لاغری و کاهش وزن سریع اطلاعات بیشتری داشته باشید با ایده آل مگ همراه شوید.

کم شدن اشتها یکی از مواردی هست که میتونه در نهایت به لاغری بیشتر و سریع تر کمک کنه. یکی دیگه از مواردی که جزو عوارض جانبی رژیم کتوژنیک به حساب میاد اسهال هست. رژیم سیب زمینی جزو رژیم های کوتاه مدت هست. اینکه در طول روز چقدر سیب زمینی خورده بشه به اشتها و میزان توانایی هر فرد بستگی داره. نصف فنجان فلفل دلمهای قرمز خرد شده و نصف فنجان چغندر با یک سوم فنجان سیب زمینی. ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل چیلی قرمز را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح استفاده كنید. در صورت امکان سعی کنید به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، حدود ۱ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

این نكته مهم است كه روزانه ١٥ دقیقه ورزش كنید تا بتوانید کاهش وزن داشته باشید.برای اینكه بهترین نتیجه را بگیرید صبح ها بعد از خوردن نوشیدنی سم زدا ورزش كنید. ویژگی بارز رژیم کتوژنیک آن است که میزان قند بدن را پایین نگه میدارد و این برای بیماران سرطانی، دیابتی و بیمارانی که به صرع مبتلا هستند یک امتیاز بزرگ است؛ چرا که قند باعث پیشروی بیماری آنها میشود و رژیم کیتو با کاهش قند به آنها کمک میکند تا ضمن کاهش وزن، بیماری زمینه ای خود را نیز کنترل کنند. رژیم لاغری کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که ادعا می شود برای کاهش وزن مفید است شاید برایتان عجیب باشد که یک رژیم با چربی بالا بتواند در کاهش وزن موثر باشد .این رژیم که کربوهیدرات پایین و چربی بالا دارد به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و چربی را جایگزین آن می کند کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می دهد وقتی بدن در این حالت قرار دارد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند .این رژیم قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و باافزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید هستند .

از جمله این فواید میشه به کاهش وزن و پایین اومدن میزان قند بدن افراد اشاره کرد. این احساس سیری باعث میشه میل به خوردن غذای بیشتر کم و کاهش وزن بیشتری اتفاق بیوفته. با توجه به این فرآیند، کاهش وزن اتفاق میافتد. هرچند که این موضوع سلیقه ای هست اما هدف بررسی ما این هست که ببینیم کدوم یکی برای کاهش وزن مناسب تره. نداشتن برنامه غذایی منظم و از پیش تعیینشده، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به هدف دور کند. پیش از هر چیز باید بگوییم که رژیم پروتئین، یک عنوان کلی است و انواع گوناگونی دارد؛ مثلا رژیم پروتئین ۱۴ روزه، رژیم پروتئین ۷ روزه، رژیم قدرت پروتئین و …

بنابراین بهتر است پیش از اقدام به گرفتن رژیم یک روز درمیان برای لاغری، حتما با یک مشاور تغذیه مشورت نمایید.همچنین یک مشاور تغذیه مجرب، میتواند به شما در پیدا کردن رژیم مناسب خودتان کمک کند تا نیاز شما را از امتحان کردن انواع رژیم های لاغری، برطرف نماید. از آنجا که متابولیستم بدن در رژیم کتوژنیک به چربی سوزی تغییر میکند، خیلی مهم است که برنامه رژیمی اصولی و صحیحی داشته باشید تا درگیر عوارض رژیم نادرست نشوید، برای همین بهتر است حتما زیر نظر متخصص رژیم کتوژنیک اقدام به انجام نمایید. از سوی دیگر، در این رژیمها باید مصرف کربوهیدراتها کاهش یابد.

اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره. یکی از دلایل مرگ انسان ها روی کره زمین، که کمتر کسی به اون توجه نشون میده، مربوط به بیماری های قبلی هست. نکته خوشحال کننده ای که در مورد مکمل فیبر وجود داره این هست که شما نیاز چندانی به استفاده از اون در رژیم کتوژنیک ندارین.

رژیم هفتگی کتوژنیک

بعضی از افراد هم از بروز مشکل و ناراحتی در زمان شروع رژیم کتوژنیک گلایه میکنن. تأثیر بوتاکس برای افراد مبتلا به میگرنهای مزمن و نه افراد دچار میگرنهای دورهای ثابت شدهاست. این مرحله حائز اهمیت بالایی می باشد و برای این که این روند را ثابت نگه دارید و میزان ماندگاری بالایی را داشته باشید، در این مرحله باید به طور دقیقی به ماده های غذایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید. مخلوط سس مایونز را روی سطح هر قطعه ماهی قزلآلا بمالید. یک فنجان قهوه اضافی یا چای سبز میتونه برای برای عملکرد ورزشی مفید باشه و سطح انرژی رو تقویت کنه.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

شما می توانید ۱/۲ فنجان برنج قهوه ای، ۱/۲ فنجان پوره ی حبوبات و یك کاسه كوچك سالاد سبز را برای ناهار استفاده كنید. همچنین می توانید در كنار آن از ٢عدد نان تست جو استفاده كنید. شما می توانید یک فنجان سوپ سبزیجات و یک تکه نان جو متوسط بخورید. این آجیل قدرتمند را بین وعده های غذایی قرار دهید می تواند به سالاد و بلغور جو برای افزایش امگا 3، فیبر و پروتیین اضافه شود. این باعث کاهش وزن، کاهش وزن و در برخی موارد افزایش وزن می شود.

رژیم کتوژنیک و پریود

یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. این روش از رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. یک فیله ماهی سالمون کبابی دارای ۱۲۴ کالری است. شام: سه چهارم فنجان برنج قهوهای همراه با استیک ماهی سالمون با ادویه زنجبیل و ۶ عدد مارچوبه. ماهی بهتر از مرغ است برای غیر گیاه خواران که علاقه خاصی به غذاهای حیوانی دارند، هیچ گزینه سالم تری از ماهی وجود ندارد.

با ۲ عدد تخم مرغ به همراه پیاز، گوجه فرنگی و چیلی خرد شده یك املت درست كرده و با یک فنجان چای سبز بدون شیرینی از آن لذت ببرید. تخم مرغ با چای سبز: تخم مرغ یک غذای کم کالری و حاوی پروتئین است كه شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. اگر در مورد نحوه استفاده از لوبیا سفید مطمئن نیستید، توصیه می کنم آن ها را به یک سوپ مرغ ساده که کمی هویج و پیاز در آن دارد اضافه کنید. تخم مرغ های خام در توانایی بدن برای جذب بیوتین اختلال ایجاد می کند. Th is  data has be en g᠎enerated wi᠎th t​he he lp of G​SA C on᠎tent Gen​er᠎ator D᠎emov er sion!

برای به حداقل رساندن این مسئله، میتوانید چند هفتهی اول رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید. بعد از اتمام دوره رژیم کتوژنیک، غذاهایی که بیشتر از 4 گرم قند دارن باید محدود بشن. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد.

چای سبز با بیسکویت ساده : چای سبز به مقدار زیادی باعث کاهش وزن می شود. اسموتی سیب و بادام: ۲ عدد سیب متوسط خرد شده را با یک فنجان شیر میكس كرده، یک قاشق غذاخوری عسل برای شیرین كردن آن و ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین به این تركیب اضافه كنید و همراه با ۹-۱۰ عدد بادام از خوردن آن لذت ببرید. شام: خوراک گوشت همراه با یک چهارم فنجان ذرت و یک چهارم فنجان لوبیا با سالاد گوجه و خیار. بهعنوان مثال، کلم بروکلی پخته، کلم بروکسل، گل کلم و لوبیا سبز معادل و همارز یکدیگرند.