راهنمای گمشده مایاها برای رژیم غذایی کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این کره برای سلامتی سودی نداره و از این رو گزینه مطلوبی برای این روش نیستش. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کم کردن وزن است و شما را کمتر دچار بیماری می کند. با توجه به ادعاهای این رژیم میتونید تا 5 کیلو کاهش وزن رو در 3 روز داشته باشید. علاوه بر این به پایین آوردن فاکتورهای بیماری کاردیوواسکولار به خصوص در افراد چاق کمک بسیار زیادی میکند. از آنجایی که این یک رژیم غذایی محدود کننده است، بسیاری از افراد برای مدت طولانی پیروی از آن را دشوار می دانند.

آن را سفارش دهید و هر غذایی با کربوهیدرات بالا را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. در مصرف آدامسهای فاقد شکر و آدامس های مینت(آدامس نعناعی) فاقد قند احتیاط کنید- برخی از آنها دارای کربوهیدرات هستند. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

گروه رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. ترکیب پنیر چدار، فلفل و مایونز در این غذا یک ساختار نرم و ترد ایجاد می کنه کهرژیم کتوژنیک میشه حتی اون رو به عنوان شام یا میان وعده هم میل کرد. پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید).

4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. این گونه احتیاط شامل میوههای خشک (خرما، کشمش، و غیره) هم می شود، در صورتی که به مقادیر زیاد خورده شوند.10) اساسا به دلایل سلامتی، از محصولات سویا پرهیز کنید، با این وجود چند محصول تخمیر شده ارگانیک( فاقد اصلاح ژنتیکی) به دلیل مزایای سلامتی معروف هستند. کراتین: اگر شما رژیم کتوژنیک را با ورزش کردن همراه کنید، می تواند به شما کمک کند.

برای اینکه این مشکل را کم کنید، می توانید برای چند هفته اول، رژیم غذایی مکرر با کربوهیدرات پایین را امتحان کنید. اگر می خواهید رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، با متخصص تغذیه مشورت کنید تا ببینید آیا رژیم کتو برنامه مناسبی برای سلامتی شما است یا خیر. اگر قصد دارید رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا به شما در نظارت بر نحوه تأثیر رژیم کتوژنیک بر سلامت شما کمک کند. رژیم کتوژنیک معمولا برای درمان بیماری های اعصاب مانند صرع به کار می رود و باعث کاهش چشمگیری در میزان حملات صرع کودکان میشود. Th᠎is data h​as ​be en g᠎en᠎erat᠎ed  by G SA Conte᠎nt​ Gen erat or Demoversion​.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک تلگرام رژیم کتو دارای برخی مطالعات کوچک و کوتاه مدت برای حمایت از مزایای بالقوه سلامتی است، اما برای اثرات طولانی مدت آن بر سلامتی مورد مطالعه قرار نگرفته است. بله، بیماری قلبی هم در فواید و هم خطرات بالقوه رژیم کتو قرار می گیرد. افراد مبتلا به بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارد، مانند زوال عقل آلزایمر، ممکن است از رژیم کتوژنیک بهره مند شوند. رژیم کتوژنیک می تواند صدمه مغزی را کاهش دهد و بعد از آسیب مغزی به بهتر شدن آن کمک کند. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره).

و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. علاوه بر این، رژیم کتوژنیک آن قدر سیر کننده است که شما می توانید بدون محاسبه ی کالری یا دنبال کردن اینکه چه غذایی می خورید وزن کم کنید. بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهند که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن کمک کند و باعث تقویت سلامتی شود. رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات کم و چربی زیاد است و بدن را وادار میکند برای تامین انرژی خود از چربی به جای قند استفاده کند.

رژیم کتوژنیک ممکن است خطر کاهش قند خون را در افراد مبتلا به دیابت، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 افزایش دهد. اویرو در خصوص مسائل پزشکی، سلامت و تغذیه به غیر از مقاله درج شده، مشاوره دیگری ارائه نمی دهد. رژیم کتوپلاس رژیمی ساختی بدون هیچ تحقیقات علمی است در این رژیم بدلیل مصرف کربوهیدرات بالاتر از حد مجاز رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد وارد فاز کتوز نمی شوند. هدف رژیم کتوژنیک، کم کردن وزن از راه سوزاندن چربی ها است. یک بررسی نشان داد؛ افرادی که رژیم کتوژنیک می گیرند 2/2 برابر بیشتر از کسانی که رژیم کالری کم چرب محدود شده دارند، وزن کم می کنند.

رژیم کتو برای چه کسانی توصیه نمی

رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر شود؟ تمرینات شدید، مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا، دوی سرعت، و سایر ورزش هایی که باعث از دست دادن نفس می شوند، از نوعی متابولیسم استفاده می کنند که از اکسیژن استفاده نمی کند و به کربوهیدرات نیاز دارد. هنگام تنظیم رژیم کتوژنیک ممکن است علائم آنچه معمولاً به عنوان کتو آنفولانزا شناخته می شود را تجربه کنید. هنگام مصرف قهوه، به جای شیر از خامه استفاده کنید. فروَهر (یا فروشی) او ۳٬۰۰۰ سال قبل از حمله اهریمن به آفریدههای اهورامزدا به وجود آمد و پس از این دو، تنگوهر او که جسم مادیاش است، ساخته شد.

نادیده گرفته ترین واقعیت در مورد رژیم غذایی کتوژنیک فاش شد

این ممکن است به بدن شما بیاموزد تا قبل از اینکه کاملا کربوهیدرات را حذف کنید، چربی بیشتری بسوزانید. در سال ۲۰۰ قبل از میلاد نوشتههایی از مدرسه پزشکی بقراط بیان میکند که علائم پیشدرآمدی دیداری میگرن، میتوانند قبل از سردرد اتفاق بیفتند و بعد از استفراغ این حالت میتواند تا حدودی تسکین یابد. نویسنده با تأکید بر تضاد بین نشاسته و ساکاروز، این مورد اولیه را بیان میکند که ساکاروز یک غذای خطرناک است. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است.

این بیماری به عنوان پریگو پیگمنتوزا شناخته می شود و با کتوز همراه است. اگرچه ما دیدیم که رژیم کتو ممکن است کلسترول HDL (کلسترول “خوب” را افزایش دهد، اما برخی از داده ها افزایش قابل توجهی در لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) یعنی کلسترول “بد” را نشان می دهند. اما متاسفانه بسیاری از ما تغذیه سالم نداریم و در حفظ سلامتی خود آن طور که باید و شاید کوشا نیستیم. ادویه ها: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه های سالم مختلف استفاده کنید.

سس ها: اینها اغلب شامل شکر یا چربی ناسالم است. تخم مرغ ها: در جستجوی تخم مرغ های ارگانیک یا تخم مرغ های دارای امگا 3 باشید. 1- منبع حیوانی (گیاهخوار و وحشی)- گوشت حیوانات علف خوار(گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، گوشت گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی (از خوردن ماهیهای پرورشی اجتناب کنید)، گوشت خوک و مرغ، تخم مرغ، ژلاتین، کره ، روغن حیوانی- این موارد دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بهترین انتخابهای پروتئین کتو شامل تخم مرغ (زرده و سفید)، شیر پرچرب، ماست یونانی، پنیر، مرغ، بوقلمون، گوشت خوک، گوشت گاو، بره، ماهی و غذاهای دریایی است.

رژیم کتوژنیک میوه

بهترین میان وعدهها برای رژیم کتو عبارتند از تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، آجیل، سبزیجات خام و شکلات تلخ. 7- الکل- شراب قرمز خشک، شراب سفید خشک، اسپیریت (بدون شکر افزوده) – برای کاهش وزن مصرف نشود، تنها برای نگهداری و تثبیت وزن مصرف شود. میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است.

آب میوهها و سبزیجات تازه (مصرف میوهها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرو). رژیم کتوژنیک می تواند به کنترل سطح قند خون و کاهش هموگلوبین A1C کمک کند. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات ها از چربی های موجود در بدن برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست استفاده می کند. زمانی که این حالت اتفاق می افتد، بدن شما به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی کارآمد می شود.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومورهای سرطانی استفاده می شود. هر روز حدود 250 گرم کاهش وزن داشتم و از این جهت خیلی خوشحال بودم. به نوبه خود، این موضوع باعث افزایش وزن و بیماریهایی که همراه چربی و کربوهیدرات بالا است، میشود. می توانید در اینترنت نوار اداری به قیمت مناسب تهیه کنید و در خانه تست کنید. اگر شما رژیم کتوپلاس را گرفته اید می توانید با انجام تست کتون به سادگی این مورد را چک کنید. بنابراین، می توانید گرم فیبر را از کل کربوهیدرات خود کم کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم، با مصرف کربوهیدرات اندک، شاید برایتان کمی سخت و چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به تازگی این نوع رژیم را شروع کرده باشید..