سیاست ما گسترش فرهنگ و هنر در همه نقاط کشور است



به گزارش خبرنگار () درگرگان، آیین اختتامیه متمرکز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، احمد جولایی دبیر جشنواره،غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، علیمحمد زنگانه استاندار گلستان، مدیران کل استان‌های برگزار کننده جشنواره، نمایندگان گروه های شرکت کننده و جمعی از مسئولان ملی و استانی و هنرمندان در شامگاه سه‌شنبه 11مهرماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از استانهای میزبان و گروه‌های شرکت کننده درجشنواره بیست و یکم آیین و سنتی و تبریک، گفت: گلستان یکی از جلوه‌های وحدت در کشور است. گلستان به واسطه حضور مردمان خونگرم و فرهنگ دوستش با قومیت‌هایی گوناگون که قرنها در نهایت مهر و صفا با هم زندگی میکنند و نمونه ای از یک جامعه تکامل یافته در ذیل یک ایران فرهنگی هستند.

وی همچنین ضمن قدرانی از تمامی عوامل برپایی جشنواره، افزود:  تمرکز زدایی و برپایی جشنواره در نقاط مختلف تجربه نوینی بود و من از گروههای هنری قدردانم که فضایی را ایجاد کردند و شبی خاطره انگیز را بخشی از همین هنرمندان در آیین اختتامیه رقم زدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس گفت: ما هر برنامهای در گلستان برگزار می‌کنیم همواره مدیران استان حمایت کردهاند و هنرمندانش نیز همواره در میدان بوده اند.

وی افزود: خوشحالیم که جلوههای مختلفی از شعار عدالت فرهنگی خودش را در کشور شاهدیم و تاکید می‌کنم که سیاست ما گسترش فرهنگ و هنر در همه نقاط کشور است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مهمترین دارایی یک کشور سرمایه های فرهنگی و هنری است، گفت: جامعهای که فرهنگ و هنر در آن زنده باشد آن جامعه پویا است. وقتی فرهنگ و هنر جاری باشد، کشور را به پیش می‌برد.

وی ادامه داد: سیاست بدخواهان ایران، خاموشی فرهنگ و هنر است، اما به یاری خدا ما کارنامه روشنی داریم و جلوههایی از آن را این روزها در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش بودجههای حمایتی اشاره کرد و گفت: انجمنهای هنری را تقویت خواهیم کرد و به امید خداوند تحول بزرگ را با حمایت و حضور هنرمندان شاهد خواهیم بود.

وی در پایان مجددا از مسئولان و مردم فرهنگ دوست شهرستان گرگان و استان قدردانی کرد.

به گزارش ، بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) برگزار شد.