«عصر شعر دفاع مقدس» در دلیجان برگزار شد شب شعر«همسنگران عشق»در خمین برگزار شد


به گزارش  () دلیجان همزمان با هفته دفاع مقدس، «عصر شعر دفاع مقدس» در دلیجان برگزار شد. در این مراسم شاعران به قرائت اشعار خود با موضوع دفاع مقدس و شهدا پرداختند. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شاعران شهرستان در محل سالن وات و واج شهرداری دلیجان برگزار و در پایان از شاعران برتر نیز تجلیل شد.

شب شعر«همسنگران عشق»در خمین برگزار شد

شب شعر«همسنگران عشق» همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز امامت امام عصر ( عج) برگزار شد.

 در این مراسم شاعران شریفی، عظیمی ، خسروی و محمدی به شعر سرایی با موضوع دفاع مقدس و امام زمان (ع) پرداختند.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، در مسجد جامع خمین برگزار شد.

محفل خاطره گویی حماسه سازان دراراک برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری و روز سرباز، محفل خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس با عنوان «حماسه سازان» در موزه تاریخی چهارفصل  اراک با حضور راویان دفاع مقدس و اهالی شعرادب و هنر برگزار شد.

در این مراسم مصطفی مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و علی گودرزی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، از ایثارگران و رزمندگان و سربازان در جلسه با اهداء لوح تقدیر تجلیل کردند.

بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت« نخل زیتون» تمدید شد

«بابک روزبه» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: در مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس مقاومت و نخل زیتون، آشنایی و بهره گیری از ظرفیت سایر اقشار با ادبیات و به ویژه دفاع مقدس هدفگذاری شده است.

وی بیان‌ کرد: محورهای ارسال آثار در این دوره در بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان، خانواده ها و …)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین ( پرچم، ایمان و امید ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت های جهادی و …)، شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس، کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی،شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس و شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: علاقمندان برای شرکت در بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس می توانند تا ۲۰ مهرماه سال جاری، اشعار خود را در قالب فایل word از طریق پیام رسان ایتا یا سروش به شماره تماس ۰۹۱۰۰۶۱۷۸۰۸ و یا به دبیرخانه استانی اراک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی (مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس) ارسال کنند. 

مهلت ارسال آثار به کنگره ملی شعر رضوی دلیجان تمدید شد

مهلت ارسال آثار نخستین کنگره ملی شعر رضوی با عنوان «حضرت جان» تا 12مهرماه تمدید شد.

 این کنگره در بخش‌های «شعر» و «ویژه داستان و اشعار به گویش محلی»، با موضوعات سیره رضوی، ترویج اندیشه امامت و ولایت، فرهنگ رضوی در جامعه ایران و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

متقاضیان، آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی استان مرکزی، شهرستان دلیجان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان، کد پستی ۳۷۹۱۱۵۴۱۶۳ ارسال کنند.