مسابقه کتابخوانی«ساوه شهر باستانی» در شهر ساوه برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار () در ساوه،  به مناسبت «هفته فرهنگی» شهر ساوه مسابقه کتابخوانی از کتاب «ساوه شهر باستانی» نوشته آقای احمد نعمتی ساوجی توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

این کتاب دربرگیرنده تاریخ کهن و غنی شهر ساوه است. شهری باستانی که زادگاه دانشمندان بزرگی در علوم و فنون گوناگون بوده و هست و نقش بسزایی در تمدن ایران‌زمین داشته و دارد. تاریخ اقوام گذشته، علما و دانشمندان بزرگ، هنرمندان و صاحبان فنون، شعر و ادب، معماری و بافت این شهر باستانی نشان از آن دارد که فرهنگ «ساوه» با فرهنگ غنی اسلام پیوندی زیبا، گویا و ناگسستنی دارد. این کتاب نه‌تنها اطلاعات جامع و مستندی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به عنوان یکی از صحیح‌ترین منابع راهنمای محققین و دانش‌پژوهان قلمداد شود.

فصل نخست کتاب وجه تسمیه ساوه ، سابقه تاریخی، فرقه باطنیان (اسماعیلیه) ساوه در عصر سلجوقیان، مسافرت ماکوپولو از راه ساوه، شعر کیخسرو وارتباط با ساوه، آثار باستانی و سابقه صنعت سفال درساوه است و  فصل دوم کتاب، مشاهیر و برجستگان و نیکوکاران ساوه و فصل سوم شامل خاطرات مولف کتاب از اوضاع اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ساوه است.

علاقمندان به شرکت در مسابقه و دریافت سوالات باید به کتابخانه های عمومی ساوه و یا شبکه مجازی کتابخانه های ساوه مراجعه نمایند. مهلت شرکت در مسابقه ۳۰ مهرماه می باشد.