نخستین همایش معرفی کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری برگزار شد


به گزارش خبرنگار () در بجنورد، ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۱ برای همیشه در تاریخ این استان و کشور جاودان شد، زیرا شاهد سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام معظم رهبری بودیم سفری که بارقه‌های امید را بار دیگر در دل مردمان این خطه سرسبز زنده کرد تا با دستاورد‌های معنوی آن این استان بیش از ۲۰ سال در مسیر رو به جلو حرکت کند و تداعی هر ساله این سفر ارمغانی برای مردم خواهد بود تا تلنگری بزنیم که با این سفر کلید توسعه و آبادانی در دستان این مردم همیشه در صحنه و تلاشگر قرار گرفت.

 


حماسه حضور گسترده و استقبال گرم اقشار مختلف مردم استان از مقام معظم رهبری در این صفحه پرغرور خراسان شمالی نشان داد که مردم این دیار پرجنب و جوش همواره در مسیر ولایت فقیه گام برمی دارند.


 


به همین مناسبت عصر سه‌شنبه همایش همرواژه‌های یار با حضور حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه، سعید عاکف نویسنده کتاب خاک‌های نرم کوشک و جمعی از علاقمندان به کتاب برگزار شد.


 


مقام معظم رهبری یک کتابخوان حرفه‌ای هستند/ مسئله کتاب‌ و کتابخوانی دغدغه مهم ایشان است


 


مهدی آریان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تاریخ ورود حضرت آقا برای مردم خراسان شمالی از آنجایی که برای اولین بار اتفاق افتاد واقعه بزرگ تاریخی است.


 


وی بیان کرد: بعد از سفرشان با عباراتی که درباره مردم خراسان شمالی به زبان جاری ساختند واقعا باعث شعف و شور در میان مردم صاحب فرهنگ و ادبیات شد.



آریان با اشاره به اینکه مردم استان سفر ایشان را مغتنم شمردند و با حضور تاریخی‌شان برگ زرینی برای تاریخ سرزمین‌مان رقم زدند، افزود: با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی حضرت آقا در این مورد اشارات فراوان و دغدغه بسیار زیادی در این مورد داشتند.


 


وی با تاکید برسخنانی از مقام معظم رهبری در مورد کتاب گفت: ایشان فرمودند که وقتی به آمار کتاب‌خوان‌ها در کشور ملاحظه میکنم قلبم به درد می‌آید که چرا اینقدر آمار پایین است و حتی فرمودند که دلخوش به آمارها نباشید و باید این دغدغه را داشته باشیم که چرا بعضی‌ها کتاب‌نمی‌خوانند‌؛ و چرایی آن را جستجو کنیم.


 


آریان تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک کتابخوان حرفه‌ای و بزرگترین پشتوانه و حامی ما در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی شخص ایشان هستند.


 


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۹۰ در جمع کتابداران بیان کرد: ایشان ترویج کتاب و کتابخوانی را وظیفه همگانی خواندند و مسئولان باید در راه ترویج کتابخوانی گام بردارند.


 


آریان خاطر نشان کرد: ما هم وظیفه داریم هم برای اینکه تخصص در این حوزه داریم و هم وظیفه اصلی ما ک ترویج کتاب است را سنگین‌تر می‌کند.


 


وی گفت: بعضی‌ از کتاب‌ها مورد توجه ویژه ایشان قرار گرفتند و تفریظ شدند و بعضی دیگر که تفریظ نشدند توصیه کردن که این کتاب‌ها خوانده شوند.


 


آریان اظهار کرد: این کتاب‌ها باید معرفی شوند تا حداقل کتابخوان‌‌ها و افراد علاقمند در جامعه بیشتر با این کتاب‌ها آشنا شوند.


 


وی گفت: بسیاری از کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری بارها‌وبارها به چاپ‌های مجدد رسیدن و تجدید چاپ شده‌اند.


 


آریان با اشاره به کتاب‌های تقریظ شده توسط شخص رهبری، بیان کرد: تا کنون که ما احصا کردیم حدود ۶۹ کتاب توسط ایشان تقریظ شده است.


 


وی گفت: ما بر آن شده‌ایم تا این کتب ارزشمند را معرفی تا مردم بشناسند و بدانند حضرت آقا چه کتاب‌هایی را توصیه کرده‌اند.


 


وی گفت: با همت مردم و مسئولین امیدواریم این همایش بارها و بارها تکرار و برگزار شود.


 


آریان خاطر نشان کرد: هر چقدر از این کتاب‌ها صحبت کنیم باز هم کم است.


 


وی در پایان تاکید کرد: ان شاالله گام‌های موثرتر و بهتری بتوانیم در خصوص تشویق کتابخوان ها و عموم مردم برای مطالعه این کتاب‌ها بداریم.

سعید عاکف نویسنده کتاب خاک‌های نرم کوشک در این همایش گفت: مقام معظم رهبری کتاب‌هایی را که میخواندند را تقریظ و گاها در تمام صفحاتش دست نوشته‌ای را لحاظ می‌کردند.

وی تاکید کرد: جوانان، نوجوانان و کودکان باید این کتاب‌ها را تا جای امکان مطالعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: نباید به سادگی از کنار این کتاب‌ها بگذریم.

عاکف با انتقاد از فضای افسار گسیخته مجازی بیان کرد: سیستم مافیایی بر این فضای مجازی اجازه نمی‌دهد که مطالب مفید به افراد جامعه برسد.