ناپلئون تنها در 62 روز فیلمبرداری به پایان رسید



به گزارش خبرنگار () به نقل از ددلاین، ریدلی اسکات اسطوره فیلمسازی در مورد انتخاب خواکین فینیکس بازیگر برنده اسکار که قبلاً در فیلم «گلادیاتور» در نقش یک امپراتور دیگر برای اسکات بازی کرده بود، صحبت کرد. او به حاضران گفت همیشه برای شخصیت فینیکس در آن فیلم بیشتر از همه شخصیت‌های «گلادیاتور» دلسوزی می‌کرد، چون او محصول غفلت پدرش بود.

وی در ادامه گفت از شیوه نمایش ظلم در «جوکر» غافلگیر شد و شیوه ارایه آن را دوست نداشت، اما بازی خواکین در فیلم فوق‌العاده بود. وی افزود: فکر کردم او برای ناپلئون یک دارایی شگفت‌انگیز است، آن هم نه تنها از نظر خلاقیت بلکه از نظر تجاری. فقط ۲ بازیگر برای این نقش در نظر داشتم که به دیگری اشاره نمی‌کنم.

حماسه اکشن تاریخی «ناپلئون» که در آن فینیکس در نقش ناپلئون بناپارت فاتح فرانسوی و ونسا کربی در نقش ملکه ژوزفین بازی کرده‌اند، به کارگردانی اسکات بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید اسکارپا ساخته شده و داستان ظهور امپراتور و رهبر نظامی فرانسه و صعود سریع و بی‌رحمانه وی را تصویر می‌کند.

این فیلم نبردهای معروف ناپلئون، جاه‌طلبی پایان‌ناپذیر و ذهن استراتژیک وی را به عنوان یک رهبر نظامی فوق‌العاده و رویاپرداز جنگ به تصویر می‌کشد.

اسکات که ۴ باز نامزد جایزه اسکار شده، فاش کرد که فیلم را تنها در ۶۲ روز فیلمبرداری کرده است. او گفت: معمولاً چنین فیلمی در حدود ۱۱۰ روز فیلمبرداری می‌شود. من سال‌ها پیش متوجه شدم که ۸ دوربین کار را ۸ برابر سریع‌تر می‌کند. هر بخش باید بتواند سرعت من را حفظ کند. بازیگران نمی‌خواهند قبل از هر فیلم داستان را بشنوند. یک هنرپیشه معروف ولزی یک بار به من گفت عاشق کاری هست که انجام می‌دهم چون خیلی سریع پیش می‌روم. باید به عنوان کارگردان هندسه صحنه را بشناسی. اگر این کار را نکنی، ساعت ۳ بعدازظهر تازه اولین شات را می‌گیری.

اسکات گفت که اشتیاقش به موضوع این فیلم تاحدی به دلیل عشق او به فرانسه است. این فیلمساز به یاد آورد که در نوجوانی از سنت تروپه در تعطیلات دیدن کرده بود. او گفت: خودم را در روغن زیتون غرق کردم و بدترین آفتاب سوختگی زندگی‌ام را تجربه کردم.

وی در ادامه افزود: همیشه از شیوه زندگی فرانسوی لذت برده‌ام و هرگز تابستان‌های فرانسه را فراموش نکرده‌ام. آنقدر پاریس را دوست دارم که در آنجا دفتر دارم. اولین فیلم من «دوئل‌بازها» هم درباره ناپلئون بود، اگرچه خود او در فیلم حضور نداشت.

سازنده «بلید رانر» و «تلما و لوئیز» گفت که رویکرد او به این فیلم از ابتدا تصویری بود.

وی افزود: ۴۰۰ کتاب درباره ناپلئون وجود دارد، اما من کودکی هستم که به عکس‌ها نگاه می‌کند. وقتی به نقاشی‌های دیوید نقاش فرانسوی نگاه می‌کنید، از نقاشی‌ها درس تاریخ می‌گیرید.

در این رویداد جانتی یتس، طراح لباس هم به اسکات در روی صحنه پیوست. مارتین فیپس آهنگساز فیلم و کیت رودز جیمز کارگردان بازیگران هم روی صحنه حضور یافتند.

جیمز درباره بازی فینیکس و ونسا کربی گفت: ونسا ویژگی خاصی دارد و بسیار باهوش است. شخصیت ژوزفین هم باهوش است و صمیمیت این 2 بازیگر در لحظاتی از فیلم موجب می‌شد بداهه بگویند که جادویی بود. آن‌ها با هم باورنکردنی بودند.

ییتس که از همکاران همیشگی اسکات است هم بر دقت تاریخی به عنوان کلید پروژه تاکید کرد و گفت: به طور معمول، ما حتی در مورد مادربزرگ موضوع خود تحقیق می‌کنیم و بعد به خود موضوع می‌پرداریم. دقت همه چیز این فیلم بود. به عنوان مثال، برای لباس ژنرال‌های بسیار خاص از روسیه، پروس، بریتانیا، فرانسه و غیره سفارش کار گلدوزی داده شد.

«ناپلئون» با همکاری اپل و سونی پیکچرز انترتینمنت ۲۲ نوامبر در سراسر جهان اکران می‌شود و پس از آن در «اپل تی‌وی» پخش خواهد شد.