خوانش و معرفی کتاب «هپی امیدوار» در پارسیان انجام شد



به گزارش  () در بندرعباس، به مناسبت گرامیداشت هفته کودک، کتاب «هپی امیدوار» در شهرستان پارسیان، خوانش و معرفی شد.

این برنامه با شعار بچه‌ها به سمت قله، در راستای اهداف: کودکی بهتر، زندگی بهتر، به کوشش حلیمه روشن زاده، مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) در این مکان برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی سبزاندیشان برگزار شد.

دانش آموزان ضمن بازدید و آشنایی با بخش‌های مختلف کتابخانه، به قصه گویی از کتاب هپی امیدوار گوش سپردند.

«هپی امیدوار» اثر ام شامبهاوی و ترجمه شیلا خداداد است که می‌گويد: مهارت‌های زندگی را باید از کودکی به فرزندان آموخت تا در بزرگسالی از بالندگی رفتارهای اجتماعی و شخصیت‌شان بتوان بهره برد. اینکه کودک در همان سنین بیاموزد؛ چطور با دیگران دوستی کند، طریقه آداب معاشرت با اطرافیان را بیاموزد و در بسیاری از مواقع بتواند بر تنهایی خود غلبه کند جزء مهارت هایی است که باید از راه درست به کودک آموزش داده شود.

به همین سبب کتاب‌های من و مهارت‌های فردا تالیف شده تا در جریان قصه و داستان گویی کودکان حین سرگرمی و لذت بردن از داستان با ارزش‌ها و مهارت‌های مهم اخلاقی آشنا شوند و از همان روزهای کودکی از آن‌ها در شرایط مختلف به بهترین نحو استفاده کنند و به عنوان یک شهروند تاثیرگذار در جامعه به تعامل بپردازند.

این مجموعه در بردارنده ۲۰ جلد است که در هر جلد به یکی از مهارت های رفتاری پرداخته شده است. عناوین کتاب‌های این مجموعه شامل، ببر ستمکار، قصه دلقک ماهی‌ها، پادشاه شجاع، دوستان قدرتمند، سه بره کوچولو، اولین پرواز من، موش دروغگو، زنبور کوچولو، طوفان در جنگل و غیره است.

این کتاب همراه با تصویر زیبا و رنگی ارائه شده و بخشی از روایت داستان‌ها به عهده  تصاویر است تا برای کودکان جذابیت بیشتری داشته باشد و آن‌ها را به مقوله کتاب خوانی نیز علاقمند سازد.